Gå til innhold

Vogn til barn over 15 kg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi trenger ny vogn til datteren vår, som akkurat har bikket 15 kg. Må kunne trilles på vinterføre. Helst fire hjul. Finnes det noe slikt? Synes alle jeg ser på sier maks 15 kg på barnet, selv om maks totalvekt er høyere. F.eks. Emmaljunga Viking og Baby Jogger City Premier sier det.

Anonymkode: 303e3...3e7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den vektgrensen er ikke så absolutt tror jeg, f.eks tantebarnet mitt var 16 kg allerede ved 2 års alder, men det gikk helt fint å bruke Emmaljunga scooter ut vognperioden. Har ei frøken selv på snart 3,5 år som sikkert bikker 15 kg med uteklær og støvler, men jeg har ikke tenkt spesielt over det og bruker fortsatt vogna hennes (urban jungle) noen ganger på lange turer eller når vi vil ha litt rask gange (hun har søsken på 11 og 13, så det er ikke alle turer vi går på hennes premisser).

Anonymkode: d6fbd...e4e

Skrevet

Takk for svar! Det er det jeg begynner å tenke, også. Jeg ser at så godt som alle vognene jeg har sett på sier maks 15 kg vekt på barnet, ev. ekstra vekt må være i vognkurven o.l. Jeg tror det er fordi standarden vognene testes etter (EN1888 eller noe) er opp til 9 kg i liggedelen og 15 kg i sittedelen. Men mange barn bikker jo 15 kg før de slutter å trenge vogn, så hva gjør man da?

Jeg vil ikke utsette henne for fare, men jeg klarer ikke finne en vogn for barn over 15 kg!

Anonymkode: 303e3...3e7

Skrevet

Maclaren xlr

Anonymkode: 01f94...6df

Skrevet

TFK joggster twist? 

Nå er det nok neppe noen fare om hun  veier over 15 kg da, sikkerhetsmarginen er nok STOR og det skal mye til for at en vogn klapper sammen altså.  

Dessuten stagnerer jo vekten gjerne litt etterhvert også, de vokser ikke like fort etter 1 år som før.  

Så lenge hun har fysisk plass i vogna dere har, er det nok ikke nødvendig å bytte. 

Anonymkode: ffad9...5e4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...