Gå til innhold

Vårt møte med barnevernet. Noen lignende?


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

På 27. oktober 2017 den 9.45, Anonym bruker skrev:

Du er jo litt klin kokos?

1: Bruker du mye tid på å lese konspirasjonsteorier på nett? 

2: har du hørt om ekkokamre? 

3: utøver du noen form for kildekritikk? 

Anonymkode: c2be4...24b

Angrep er jo beste forsvar i kjent stil. Kanskje vi møtes på psyk? 

Anonymkode: e51d7...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

14 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Angrep er jo beste forsvar i kjent stil. Kanskje vi møtes på psyk? 

Anonymkode: e51d7...e94

Ikke meg du svarte dette til, men jeg spør deg også, slik jeg spurte HI, siden Hi ikke vil svare på dette:

"Barnet ditt fortalte at du hadde gjort dette. Du bekreftet at det har skjedd én gang. Mener du bv hadde gjort en god jobb hvis de der og da hadde henlagt saken? De som virkelig er voldelige bruker jo å bagatellisere volden og omfanget av det. Så det jeg lurer på er vel - hvorfor mener du bv skal tro deg på at du bare har gjort det én gang? Og om de hadde henlagt saken fordi du (eller en annen) hadde sagt "det skjedde jo bare én gang", mener du at de da hadde gjort en god jobb?

Hva da med de barna som opplever jevnlig vold hvor foreldrene også sier "det skjedde jo bare én gang" - skal bv henlegge alle de sakene også?"

Anonymkode: b4104...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du svarte dette til, men jeg spør deg også, slik jeg spurte HI, siden Hi ikke vil svare på dette:

"Barnet ditt fortalte at du hadde gjort dette. Du bekreftet at det har skjedd én gang. Mener du bv hadde gjort en god jobb hvis de der og da hadde henlagt saken? De som virkelig er voldelige bruker jo å bagatellisere volden og omfanget av det. Så det jeg lurer på er vel - hvorfor mener du bv skal tro deg på at du bare har gjort det én gang? Og om de hadde henlagt saken fordi du (eller en annen) hadde sagt "det skjedde jo bare én gang", mener du at de da hadde gjort en god jobb?

Hva da med de barna som opplever jevnlig vold hvor foreldrene også sier "det skjedde jo bare én gang" - skal bv henlegge alle de sakene også?"

Anonymkode: b4104...6fb

Kjære vene. Vi er av en kultur som for 30 år siden banket våre barn! Det er jo ikke lengre lov, men det var lov før! Hvordan forventer du at mennesker skal forholde seg til nytt lovverk? Jeg er selv imot vold men jeg skjønner at en ørefik umulig kan føre til omsorgsfratakelse. Isåfall tror jeg at alle barn i Norge (unntatt mine som aldri har fått ørefik), må flytte ut av hjemmet. Er det slik man vil ha det? Man må jo være realister! Selv bruker jeg helt andre metoder, men det krever veldig mye erfaring og da mener jeg ikke at man er førskolelærer! 

Anonymkode: e51d7...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Kjære vene. Vi er av en kultur som for 30 år siden banket våre barn! Det er jo ikke lengre lov, men det var lov før! Hvordan forventer du at mennesker skal forholde seg til nytt lovverk? Jeg er selv imot vold men jeg skjønner at en ørefik umulig kan føre til omsorgsfratakelse. Isåfall tror jeg at alle barn i Norge (unntatt mine som aldri har fått ørefik), må flytte ut av hjemmet. Er det slik man vil ha det? Man må jo være realister! Selv bruker jeg helt andre metoder, men det krever veldig mye erfaring og da mener jeg ikke at man er førskolelærer! 

Anonymkode: e51d7...e94

Kjære vene deg også... du svarer jo ikke på noen av spørsmålene mine... hvorfor svarer du ikke på noen av dem, de er uthevet og ikke spesielt vanskelige å forstå?

Ja, jeg forventer at en noenlunde oppegående person kan forholde seg til de lovene som finnes i vårt samfunn. Hvis man ikke vil eller ikke kan forholde seg til de lovene som gjelder, da velger man også de følgene det måtte få om det blir oppdaget. Er man en del av samfunnet så må man også innrette seg etter de lover og regler som eksisterer. Det er så enormt mye informasjon i alle mulige kanaler om at det ikke er lov å slå sine barn at hvis man ikke har fått det med seg de siste xx antall år, da er man ikke lenger normalt oppegående.

Og nei, vi er ikke en kultur som på det jevne banket våre barn for 30 år siden. Om du seriøst tror det lurer jeg veldig på hvilket miljø du har vokst opp i.

Ta en kikke på spørsmålene mine igjen - kan du svare på dem?

Lurer ellers på hva du legger i "veldig mye erfaring"?

Anonymkode: b4104...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ikke meg du svarte dette til, men jeg spør deg også, slik jeg spurte HI, siden Hi ikke vil svare på dette:

"Barnet ditt fortalte at du hadde gjort dette. Du bekreftet at det har skjedd én gang. Mener du bv hadde gjort en god jobb hvis de der og da hadde henlagt saken? De som virkelig er voldelige bruker jo å bagatellisere volden og omfanget av det. Så det jeg lurer på er vel - hvorfor mener du bv skal tro deg på at du bare har gjort det én gang? Og om de hadde henlagt saken fordi du (eller en annen) hadde sagt "det skjedde jo bare én gang", mener du at de da hadde gjort en god jobb?

Hva da med de barna som opplever jevnlig vold hvor foreldrene også sier "det skjedde jo bare én gang" - skal bv henlegge alle de sakene også?"

Anonymkode: b4104...6fb

Hei,

 

Jeg er ikke Hi og du kan ikke forvente at jeg svarer på vegne av HI. 

Anonymkode: e51d7...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjære vene deg også... du svarer jo ikke på noen av spørsmålene mine... hvorfor svarer du ikke på noen av dem, de er uthevet og ikke spesielt vanskelige å forstå?

Ja, jeg forventer at en noenlunde oppegående person kan forholde seg til de lovene som finnes i vårt samfunn. Hvis man ikke vil eller ikke kan forholde seg til de lovene som gjelder, da velger man også de følgene det måtte få om det blir oppdaget. Er man en del av samfunnet så må man også innrette seg etter de lover og regler som eksisterer. Det er så enormt mye informasjon i alle mulige kanaler om at det ikke er lov å slå sine barn at hvis man ikke har fått det med seg de siste xx antall år, da er man ikke lenger normalt oppegående.

Og nei, vi er ikke en kultur som på det jevne banket våre barn for 30 år siden. Om du seriøst tror det lurer jeg veldig på hvilket miljø du har vokst opp i.

Ta en kikke på spørsmålene mine igjen - kan du svare på dem?

Lurer ellers på hva du legger i "veldig mye erfaring"?

Anonymkode: b4104...6fb

Se mitt svar tidligere. Kan ikke besvare spørsmål til Hi, jeg er ikke HI. Jeg har kun forsvart Hi. 

Anonymkode: e51d7...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.10.2017 den 14.48, moota m storebror&lillebror skrev:

Ja vi har også opplevd lignende. Det ene barnet vårt, som saken ikke engang handlet om lider enda av angst og andre utfordringer knyttet til det vi opplevde. Det har ødelagt han på mange måter. 

Mitt råd er skaff en ny advokat. Søk opp den beste advokaten i området. Jeg ansatte den beste advokaten i vårt område når de kom tilbake igjen etter en runde i fylkesnemda. Advokaten vi hadde før sa også at vi burde ta imot tiltak og var veldig forsiktig. Advokaten vi brukte nå siste gang er så flink i jobben sin at bv har trukket saken og sagt at de ikke vil gi oss hjelp. De har så mange saksbehanslingsfeil og bæsja på leggen så mange ganger at de har problemer med å forklare sin egen sak. 

Og det er ikke slik at vi er feilfri. Jeg har bedt dem om hjelp i mange år, og de har henlagt flere ganger. 

De løy også dommeren rett i fjeset i fylkesnemda. De har vridd på alt vi har sagt og gjort ulovlige ting i vår sak. 

Jeg har ingen tillit til dem og begge våre barn er veldig redde. Vi får oppfølging av PPT, BUP, Rikshospitalet, nær oppfølging av skole og oppfølging av lege til det barnet som saken har handlet om. Etter mange år har barnet fått hjelp og de vil ikke innrømme at de burde hjulpet mange år før.  

 

 

Trist😢

Anonymkode: 08d38...8d9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26. oktober 2017 den 23.30, Anonym bruker skrev:

Henger du deg virkelig opp i at jeg ikke vet det? 

 

Vel, du har fått litt å jobbe med nå - overlater resten til deg, selv har jeg ikke så mye mer på hjertet i akkurat denne tråden! Håper at du ikke mister jobben din. 

Anonymkode: e51d7...e94

Du er virkelig prototypen på folk som vet best og nekter å ta til seg råd og veiledning, og hvor bv derfor ikke har andre muligheter enn å gå for omsorgsovertakelse. Jeg håper bare bv kom inn tidsnok for ungene dine. 

Anonymkode: 6f4db...050

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei,

Jeg er ikke Hi og du kan ikke forvente at jeg svarer på vegne av HI. 

Anonymkode: e51d7...e94

Du ønsker ikke å svare. Tenk deg et hypotetisk tilfelle...

Et barn forteller til lærer eller helsesøster at far (eller mor) har tatt det hardt i øret og dratt det med til et annet rom, eller at far (eller mor) ga barnet en ørefik. Barnevernet varsles. Far (eller mor) innrømmer episoden og sier det bare har skjedd den ene gangen. Hva mener du barnevernet da skal gjøre? Tro på far (eller mor) og ta for gitt at far (eller mor) snakker sant?

Det er kjent at de som utøver vold som regel bagatelliserer alvorligheten av vold, og også at de lyver om hvor ofte volden utøves. Mener du at barnevernet likevel skal ta fars (eller mors) ord som en sannhet?

Og hva skjer i så fall med de barna som lever med alvorlig og gjentatt vold, men bv bare har fått høre om en episode, far (eller mor) innrømmer den ene episoden og sier at det aldri har skjedd noen annen vold og at det selvfølgelig aldri vil skje igjen - mener du at barnevernet skal henlegge alle disse sakene også (de har jo fars eller mors ord på at det aldri skal skje igjen)? Og hva om det oppdages i ettertid at barnevernet henla en slik sak bare fordi de tok fars eller mors ord for at det ikke var noen annen vold, og at det senere viser seg at barnet er blitt alvorlig skadet pga. alvorlig vold over tid? Hvem mener du da har ansvaret for det barnet er blitt utsatt for?

Anonymkode: b4104...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er virkelig prototypen på folk som vet best og nekter å ta til seg råd og veiledning, og hvor bv derfor ikke har andre muligheter enn å gå for omsorgsovertakelse. Jeg håper bare bv kom inn tidsnok for ungene dine. 

Anonymkode: 6f4db...050

Ja, jeg ser virkelig frem til den dagen hvor jeg blir fratatt mine barn fordi jeg ikke kjenner til strukturen innad i barnevernet. Nå ble jeg virkelig redd. Denne dialogen her skal sendes direkte til Solveig Horne. Sinnssyk dialog.

Anonymkode: e51d7...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjære vene. Vi er av en kultur som for 30 år siden banket våre barn! Det er jo ikke lengre lov, men det var lov før! Hvordan forventer du at mennesker skal forholde seg til nytt lovverk? Jeg er selv imot vold men jeg skjønner at en ørefik umulig kan føre til omsorgsfratakelse. Isåfall tror jeg at alle barn i Norge (unntatt mine som aldri har fått ørefik), må flytte ut av hjemmet. Er det slik man vil ha det? Man må jo være realister! Selv bruker jeg helt andre metoder, men det krever veldig mye erfaring og da mener jeg ikke at man er førskolelærer! 

Anonymkode: e51d7...e94

En kultur som for 30 år siden banket våre barn?

Man kan ikke forvente at befolkningen klarer å rette seg etter lover og regler?

Alle barn i Norge, bortsett fra dine (!), har fått ørefik av foreldrene? 

Man må ha veldig mye erfaring for å klare å oppdra barn uten å utøve vold? 

Altså, hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Miss Marple* skrev:
4 minutter siden, *Miss Marple* skrev:
5 minutter siden, *Miss Marple* skrev:

En kultur som for 30 år siden banket våre barn?

Man kan ikke forvente at befolkningen klarer å rette seg etter lover og regler?

Alle barn i Norge, bortsett fra dine (!), har fått ørefik av foreldrene? 

Man må ha veldig mye erfaring for å klare å oppdra barn uten å utøve vold? 

Altså, hva?

 

Er du fjern?

Anonymkode: e51d7...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Nei, tror ikke det. Er du?

Anonymkode: 6f4db...050

Du tror ikke. Jeg kjenner historien i Norge. Synd du har gått glipp av. 

Anonymkode: e51d7...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tror ikke. Jeg kjenner historien i Norge. Synd du har gått glipp av. 

Anonymkode: e51d7...e94

Hvilken historie? Den at det var normalt og sosialt akseptert å banke unger for 30 år siden? 

Eller at alle foreldre (bortsett fra deg) enda gir ungene sine ørefiker? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du tror ikke. Jeg kjenner historien i Norge. Synd du har gått glipp av. 

Anonymkode: e51d7...e94

Du er tøff når du kan komme med intetsigende pjatt til andre, men å føre en konstruktiv debatt, det ønsker du ikke. Du kommer bare med masse svada og oppgulp, men viser ingen evne til selvstendige tanker eller det å tenke konsekvens.

Du er faktisk ikke særlig ulik en viss nåværende amerikansk president,  kommer med masse svada og oppgulp som han synes høres flott ut og som passer inn i hans verdensbilde - men særlig mye med virkeligheten har det ofte ikke. Hva legger du i "historien i Norge"?

Ellers lurer jeg fremdeles på hva du legger i "Selv bruker jeg helt andre metoder, men det krever veldig mye erfaring og da mener jeg ikke at man er førskolelærer!" Det har du ikke forklart, noe du burde gjøre om du ønsker en seriøs debatt og bli tatt på alvor. Jeg kan godt endre mitt bilde på deg, men da må du også vise at du kan komme med litt mer forståelige ting.

Anonymkode: b4104...6fb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Miss Marple* skrev:

Hvilken historie? Den at det var normalt og sosialt akseptert å banke unger for 30 år siden? 

Eller at alle foreldre (bortsett fra deg) enda gir ungene sine ørefiker? 

Jepp. Du har helt rett!  For 100 år siden var det vanlig med bjørkeris. 

For 30 år siden ble det litt mildere straffer. Men straff var fortsatt middelet. I mellom fantes det en mellomfase.

Har du fått det med deg, eller er du like fjern?

Anonymkode: e51d7...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kjære vene. Vi er av en kultur som for 30 år siden banket våre barn! Det er jo ikke lengre lov, men det var lov før! Hvordan forventer du at mennesker skal forholde seg til nytt lovverk? Jeg er selv imot vold men jeg skjønner at en ørefik umulig kan føre til omsorgsfratakelse. Isåfall tror jeg at alle barn i Norge (unntatt mine som aldri har fått ørefik), må flytte ut av hjemmet. Er det slik man vil ha det? Man må jo være realister! Selv bruker jeg helt andre metoder, men det krever veldig mye erfaring og da mener jeg ikke at man er førskolelærer! 

Anonymkode: e51d7...e94

Hvor i alle dager har du fått dette tøyset i fra? Hele innlegget ditt er bare noe vås. Alle barn i Norge bør flyttes ut av hjemmene sine pga at de får ørefik, bare ikke dine for du han andre metoder å bruke, så dine barn er de eneste i hele landet som ikke har fått ørefik?

Og hvilken metoder bruker så du da, som ingen andre i hele landet gjør?

Anonymkode: 9d130...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jepp. Du har helt rett!  For 100 år siden var det vanlig med bjørkeris. 

For 30 år siden ble det litt mildere straffer. Men straff var fortsatt middelet. I mellom fantes det en mellomfase.

Har du fått det med deg, eller er du like fjern?

Anonymkode: e51d7...e94

Jeg er 45 år. Hverken jeg eller noen i min omgangskrets fikk bank. 

Jeg har nevøer og nieser som er rundt 30 år. De har aldri fått bank. 

Jeg har selv barn på 20 +. Hverken de eller vennene deres fikk bank. 

Har du dokumentasjon på at det var sosialt akseptert å slå ungene på åttitallet? 

Har du dokumentasjon på at alle barn opplever å bli slått i ansiktet (eller andre steder)? 

Hvorfor mener du at man ikke kan forvente at alminnelig oppegående folk klarer å rette seg etter at det er ulovlig å utøve vold mot barn? Skjønner de heller ikke at man ikke har lov å slå andre voksne? Eller dyr? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvor i alle dager har du fått dette tøyset i fra? Hele innlegget ditt er bare noe vås. Alle barn i Norge bør flyttes ut av hjemmene sine pga at de får ørefik, bare ikke dine for du han andre metoder å bruke, så dine barn er de eneste i hele landet som ikke har fått ørefik?

Og hvilken metoder bruker så du da, som ingen andre i hele landet gjør?

Anonymkode: 9d130...4d8

Supert innlegg! Nå skal jeg legge meg, vel vitende om at mine barn aldri får en ørefik og heller aldri har fått!

Anonymkode: e51d7...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, *Miss Marple* skrev:

Jeg er 45 år. Hverken jeg eller noen i min omgangskrets fikk bank. 

Jeg har nevøer og nieser som er rundt 30 år. De har aldri fått bank. 

Jeg har selv barn på 20 +. Hverken de eller vennene deres fikk bank. 

Har du dokumentasjon på at det var sosialt akseptert å slå ungene på åttitallet? 

Har du dokumentasjon på at alle barn opplever å bli slått i ansiktet (eller andre steder)? 

Hvorfor mener du at man ikke kan forvente at alminnelig oppegående folk klarer å rette seg etter at det er ulovlig å utøve vold mot barn? Skjønner de heller ikke at man ikke har lov å slå andre voksne? Eller dyr? 

Les litt mer, fremfor å spørre meg. Nå er det natt. 

Anonymkode: e51d7...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Supert innlegg! Nå skal jeg legge meg, vel vitende om at mine barn aldri får en ørefik og heller aldri har fått!

Anonymkode: e51d7...e94

Det synes jeg du skal gjøre, for du klarer uansett ikke å svare vettugt på noe av det du blir spurt om

Anonymkode: 9d130...4d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Det synes jeg du skal gjøre, for du klarer uansett ikke å svare vettugt på noe av det du blir spurt om

Anonymkode: 9d130...4d8

Takk, ønsker også deg en godnatt.

Anonymkode: e51d7...e94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Les litt mer, fremfor å spørre meg. Nå er det natt. 

Anonymkode: e51d7...e94

Jeg må jo spør deg som sitter på denne kunnskapen. Det du påstår står nemlig ingen andre plasser. 

Men jeg skjønner at du har problemer med å forsvare påstandenene dine, så da er det lurt å gi seg i tide. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...