Gå til innhold

Er fly forbanna på sigøynere

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i Brussel og her er det tydeligvis ikke samme kravene som i Norge, så gikk på to sigdamer som tigget og som bar på hver sitt barn i 3 års alderen. Ddt ene banet begynte å grine og kravle, så står begge kjærringene og klapser ungen i ansiktet og kniper han i armen.... Faens møkka kjærringer. Neste gang ei slik kommer med en kopp under ansiktet mitt så frister det å gjøre det samme..... 

Jeg skulle gjerne ha grepet inn, men jeg var alene og de var to, i tillegg til at de normalt ikke kan engelsk. 

Håper det blir forbud mot slik tigging i hele Europa snart. 

Anonymkode: c969f...2e3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sigøynere? Romfolk? Rumenere? Spurte du hva de var?

Anonymkode: 89463...789

Skrevet

Og jeg er altså så forbannet på dansker! Møkkafolk! Neste gang jeg møter en danske skal jeg klapse han i trynet! Da jeg var på ferie i Danmark så jeg nemlig en far slå sin 4 år gamle sønn, mens han ropte til han på dansk. 

Skrevet

Var i Berlin da jeg så to rusa tyskere med en treåring i ei trille. Drittfolk over alt. 

Anonymkode: e3735...c7a

Skrevet

Naboen min er fra Nord-Norge og er en riktig jævel. Hater derfor alle nordlendinger!

Anonymkode: f0eac...515

Skrevet

Ja så da er det greit at de bruker barna til tigging og slår de når de ikke oppfører seg? 

Skrevet

Fæle greier... skjønner at du ikke grep inn, men samtidig bør man være tøff nok til å gjøre nettopp det! 

Anonymkode: 46702...090

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ja så da er det greit at de bruker barna til tigging og slår de når de ikke oppfører seg? 

Så det at to damer gjør det betyr at alle sigøynere gjør det? 

Med den logikken burde jo alle spanjoler synes nordmenn er noen alkoholikere som ikke tar vare på barns sine når de ser noen nordmenn drikke seg sønder og sammen på charter-ferie på Gran Canaria. 

Anonymkode: f0eac...515

Skrevet

DIB på sitt beste: generalisering er forferdelig! Men mishandling av barn er det ingen som gidder kommentere...

Anonymkode: c2a66...9b8

Skrevet

Det er vel engang slik at en gjerne blir identifisert med en viss stereotyp om man insisterer på å uttrykke seg på et visst vis, og henger med visse grupper folk og samtidig gjør som denne gruppa gjør. Da blir man identifisert med dem. 

Om man kler seg som en Blitzer, så tror nok de fleste at en er en Blitzer. Kler man seg som en Ny Nazist, og henger sammen med de i Lyngdal sentrum, vel da tror nok de fleste at du er en nynazist. 

Om en ifører seg engijab/niqab og går til en ekstremistisk moské, da vil nok mange tro du er radikalisert. 

Kler du deg som en sigøyner, og oppfører deg som en stereotyp sigøyner, da vil nok folk lett tillegge deg disse stereotype holdningene og handlingene. 

Det er vel kommet frem at det i disse tiggermiljøene ikke blir tatt veldig godt vare på barna, og at det er vanlig å utbytte barn. 

Om en ikke vil bli assosiert med dette, så kan en opptre annerledes. En trenger ikke kle seg, snakke som, og gjøre som en svært utartet gruppe om man ikke ønsker å bli identifisert som dem. 

Anonymkode: 2956b...9fc

Skrevet

Du gjorde ikke en dritt, så du er medskyldig. Men i så fall var det kanskje ikke sååå alvorlig, og tenk, språkproblem da, gitt. Da var det jo umulig å få gjort noe, så du kan toe dine hender og klage på norsk nettforum i stedet.

Skrevet

Nei så klart gjorde jeg ikke noe, de var 2 jeg var alene. Jeg har inget ønske om å havne på sykehis i et fremmed land. 

Hadde det vært forbud mot tigging ville det ikke være lønnsomt å reise til andre land med barn for å tigge. Om ikke annet så kunne det barnet fått vært ute å lekt med andre barn. 

Mener å ha lest at de i England dopet ned barna slik at de skulle ligge stille hele dagen. 

• 4 måneder senere...
Skrevet
På Sunday, October 22, 2017 den 21.10, Anonym bruker skrev:

DIB på sitt beste: generalisering er forferdelig! Men mishandling av barn er det ingen som gidder kommentere...

På Monday, October 23, 2017 den 0.28, Anonym bruker skrev:

Nei så klart gjorde jeg ikke noe, de var 2 jeg var alene. Jeg har inget ønske om å havne på sykehis i et fremmed land. 

Hadde det vært forbud mot tigging ville det ikke være lønnsomt å reise til andre land med barn for å tigge. Om ikke annet så kunne det barnet fått vært ute å lekt med andre barn. 

Mener å ha lest at de i England dopet ned barna slik at de skulle ligge stille hele dagen. 

Ehhh? Å knipse et barn,BARNEMISHANDLING??? Tidenes overdrivelse. Psykisk mishandling er det man tar skade av, ikke itetteseting. Gir man ungen sin en klem så er vel det incest da? 

Skrevet
På 22. oktober 2017 den 20.42, Anonym bruker skrev:

Oj, dårlig debatteknikk! 

Hvis noen prøver å si til deg at du ikke kan klaske til noen tilfeldige romfolk bare fordi du så noen andre romfolk slå et barn, så kan du ikke tolke det om til at de støtter å slå barn. Kanskje støtter de ikke å slå verken barn eller voksne. Kanskje syns de at du heller bør ta tak i dem som faktisk var stygg mot dette barnet - ikke den neste romdama du kommer forbi! Men å lage seg en sånn tullestråmann som du gjør her, er bare teit.

Anonymkode: 20660...d8a

Skrevet
På 23. oktober 2017 den 0.28, Anonym bruker skrev:

Mange mener å ha lest det. Men ingen har klart å dokumentere det. Urban legend.

Skrevet
På 22. oktober 2017 den 21.10, Anonym bruker skrev:

Tull. Det er jo HIs logiske inkongruens som lager snubletråder i hennes egen argumentasjon. Vil du snakke om en viktig sak, så er det dumt å sabotere for det med å uttrykke seg klønete.

Skrevet

Jeg hater også romfolk. Og håper det blir forbud mot tigging hurtigst mulig.

Anonymkode: 0c89b...c2b

Skrevet

Den tiggingen er en uting, det er jeg enig i. 

Jeg er også enig i at det å slå barn er ikke er greit . 

Jeg skjønner at du er sint og sjokkert over hvordan de to damene behandlet barna  sine. 

Men å si du hater alle? 

Jeg kjenner til en familie fra er  Afrikansk land hvor jeg  har sett far slå barna, men Jeg hater da ikke alle fra det landet? 

Jeg har lest om en dame fra Norge som lot sitt barn dø av sult, men jeg hater ikke deg. 

Jeg så en mamma dytte sin 3 åring ute i en park en i Oslo i fjor sommer, jeg vet ikke hvor hun kom fra men jeg hater ikke alle Oslo folk av den grunn, 

du virket som en engasjert dame, det finnes organisasjoner som jobber med Romfolk, sigøynere, og andre som tigger på gaten, 

meld deg inn og  snakk med  damene/jentene om vold i nære relasjoner.

Anonymkode: 8c788...a33

Skrevet

Hjelpe meg. Skjerp dere! Nå er saken en gang sånn at i mange, altfor mange land er fysisk barneoppdragelse fortsatt normen. Landene der romfolk ofte kommer fra, er dette vanlig. 

Så å dra alle over en kam, som hi gjør her er faktisk ikke så galt. 

Når det er sagt, er det overhode ikke greit å generalisere og legge ett folkeslag til hat pga en episode. 

Men vold mot barn er aldri greit! Hi hadde derimot ikke kommet langt med å blande seg inn. Jeg blandet meg en gang inn da søsteren til xmannen min ga barnet sitt ris. Hun skjønte ikke hvorfor jeg reagerte. Lov i landet der hun bor, og hun er vokst opp med det selv. Tragisk med sant. Hun har i ettertid ikke gjort det med meg til stede..

Anonymkode: 6fe8d...9ce

Skrevet
På 7.3.2018 den 23.32, sannsigerska skrev:

Ehhh? Å knipse et barn,BARNEMISHANDLING??? Tidenes overdrivelse. Psykisk mishandling er det man tar skade av, ikke itetteseting. Gir man ungen sin en klem så er vel det incest da? 

Skjerpings !

Anonymkode: b3c51...426

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...