Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2017 #1 Skrevet 22. oktober 2017 Moren min er verdens snilleste og Hun stiller alltid opp! Eneste som plager meg er at de vil aldri dra noen steder! De har ikke lyst! Vi inviterte dem til å feire jul, men de ville være hjemme så da satt de to alene. Er det dårlig vær vil de ikke kjøre noe steder. Alt må også planlegges alltid! Slik har det alltid vært. Da jeg var liten kunne jeg ikke spørre samme dag om overnattingsgjester etc. Det måtte planlegges hvertfall to uker i forveien. Skal vi noe og spør om de skal være med får vi nei, for det kom så brått på. Hvis barnebarnet spør om å få sove der, går ikke det samme dag, det må planlegges. Slik er det alltid. Jeg merker jeg begynner å bli litt lei, men samtidig får jeg dårlig samvittighet siden de er så snille, stiller opp osv. Anonymkode: bd843...f4b
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2017 #2 Skrevet 22. oktober 2017 Men nå vet du jo at det er sånn det er, og at det alltid har vært sånn for dem. Dette er åpenbart et behov de har, det å få forberede seg mentalt på ting som skal skje. Siden det har vært sånn alltid kan vi jo bare konkludere med at det ikke kommer til å forandre seg med det første. Da bør jo du, som mor til deres barnebarn, faktisk «jobbe» ut fra dette og bl.a. forberede barna dine på at det er sånn det fungerer. At de ikke kan regne med å få kunne komme på spontant overnattingsbesøk, men at dette ikke betyr at de ikke ønsker å få besøk av dem overhodet. Og fokusere på det å glede seg til helgen om to uker, hvor de kan få overnatte der fremfor på skuffelsen av å ikke kunne dra på spontanbesøk. Dette er et valg DU må ta; og du kan velge å irritere deg og potensielt følelsesmessig ødelegge en del av ditt forhold til dem, eller du kan velge å forholde deg til at tingene er sånn og dermed unngå mange skuffelser. I mine øyne burde det være et enkelt valg. Anonymkode: a4c46...08e
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2017 #3 Skrevet 22. oktober 2017 14 minutter siden, Anonym bruker skrev: Moren min er verdens snilleste og Hun stiller alltid opp! Eneste som plager meg er at de vil aldri dra noen steder! De har ikke lyst! Vi inviterte dem til å feire jul, men de ville være hjemme så da satt de to alene. Er det dårlig vær vil de ikke kjøre noe steder. Alt må også planlegges alltid! Slik har det alltid vært. Da jeg var liten kunne jeg ikke spørre samme dag om overnattingsgjester etc. Det måtte planlegges hvertfall to uker i forveien. Skal vi noe og spør om de skal være med får vi nei, for det kom så brått på. Hvis barnebarnet spør om å få sove der, går ikke det samme dag, det må planlegges. Slik er det alltid. Jeg merker jeg begynner å bli litt lei, men samtidig får jeg dårlig samvittighet siden de er så snille, stiller opp osv. Anonymkode: bd843...f4b Sånn er tanten min også. Jeg har bedt henne til oss 1000 ganger men får samme svar hver gang "uff dette kom brått på. Til "påsken" (hvis jeg ber henne i år) er altfor tidlig, må planlegge dette nøye, trenger mer tid". Men sånn har hun alltid vært. Må også si at hun er verdens skjønneste tante og vi er veldig glad i henne. Anonymkode: a1a98...77a
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2017 #4 Skrevet 22. oktober 2017 Min mamma er også sånn, det er noen angstdiagnoser i bildet, men hun fungerer fint bare hun føler seg trygg, og det er jo helst hjemme og de vanlige rutinene sine. Hun har nok litt sosial angst, men har ingen problemer med de vanlige tingene sine, handle hver dag i et par forskjellige butikker, gå tur med hunden hver dag klokken tre osv, det er bare når det kommer ufortusette ting hun kjenner på angsten tror jeg. Har bare akseptert at det er sånn, vi er alltid hjertlig velkommen dit, men hit kommer hun stort sett bare i bursdagene til ungene, og da kommer hun sist og går først. Hun mistrives virkelig på besøk. Anonymkode: 7f628...40c
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2017 #5 Skrevet 22. oktober 2017 Høres ut som om de er veldig lite spontane av seg. Folk er forskjellige. 😊 Da får dere bare ta utgangspunkt i dette og være tidlig ute og forberede dem om dere trenger pass, vil invitere dem på ting osv. 😊 Anonymkode: 10acb...6cf
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2017 #6 Skrevet 22. oktober 2017 Omtrent sånn er mannen min også. Det er både litt slitsomt og komisk på en gang. Han stiller opp på det meste, bare han får forberedt seg noen dager først, men å gjøre noe spontant er helt uaktuelt. (Med mindre det dreier seg om sex da.) Anonymkode: 53a91...3f9
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2017 #7 Skrevet 22. oktober 2017 Høres ut som angst. De må ha kontroll og ved uforutsette ting mister de litt kontroll. Anonymkode: 85204...1a5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå