Gå til innhold

Ut å spise med barn...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var ute på restaurant/cafe i går. Jeg sier nei til drikke. Betaler ikke 100,- mer for at de ikke skal kunne drikke vann. Vel, i alle fall ikke hver gang vi spiser ute. Av og til får de selvsagt det, men vil at de skal tenke litt over dette med penger. 

Om en bare skal måtte gå ut med åpen lommebok, så gidder jeg ikke gå noen steder. 

Snakket med andre om det, det var uaktuelt å spise ute, uten å kjøpe brus til ungene. Det forringet opplevelsen? 

Er det bare meg? Som er så «gnien»?

Anonymkode: 280b7...eda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når vi spiser ute så får barna velge brus eller juice, velger de brus så deler vi alle 4 på 2 flasker velger de juice så får se hvær sin ig vi voksne deler en brus, har de kun brus på tapp så få alle som vil ha brus sin egen.

Skrevet

Det kommer vel litt an på hvor ofte man er ute og spiser tenker jeg. Her blir det kanskje 3-4 ganger i året, og da er det uaktuelt å spare inn på brusen for vår del. :P

Anonymkode: add35...bbc

Skrevet

Noen ganger gjør jeg som deg, noen ganger kjøper vi brus, men det er ingen automatikk i at han får brus. Enig med deg.

Skrevet

Vi spiser sjeldent ute.

Jeg har flere ganger gjort som deg.

Er det en feiring får de brus. Er det bare oss som går ut tilfeldig drikker vi alle vann. Det er også litt ut fra en betraktning om at når de får brus spiser de mye mindre av maten. Det blir for dumt når man endelig er ute.

Forresten drikker jeg også selv ofte vann til maten om jeg spiser ute uten barn.

Anonymkode: ead38...51a

Skrevet

Har man ikke råd, så har man ikke råd og da tenker jeg det er bedre å gå ut å spise med venner og drikke vann, enn å aldri være med ut. Men selv syns jeg det er litt av kosen å ta seg en brus de få gangene vi faktisk er ute å spiser, så her drikker vi brus alle mann, fordi vi kan det uten at det ødelegger økonomien helt. Har ikke alt for mye penger vi heller altså, men den hundrelappen et par ganger i året greier jeg å avse :)

Anonymkode: 283bc...a48

Skrevet

Min får både vann og brus. Får litt brus først, så må han drikke vann til han er ferdig å spise, så får han brus igjen. 

Drikker stort sett brus selv når vi spiser ute, da blir det for dumt å nekte han. Han er 4. 

Anonymkode: ca2db...faa

Skrevet

Våre barn drikker ikke brus. Så de får vann når vi er ute. En sjelden gang juice. Skjønner ikke hvorfor barn skal drikke brus jeg.... 

Anonymkode: 3ed37...567

Skrevet

Mine drikker heller ikke brus,  han på 4 har fått tilbud men vil ikke ha. Han på 1 er for liten og får ikke.

Han på 4 kan få en juiceboks eller eplemost hvis han vil.

Anonymkode: 7cd33...695

Skrevet

Vi (voksne som barn) drikker enten Farris eller brus når vi er ute, stille vann (fra springen?) er for kjedelig. Skan sies at vi har kullsyremaskin hjemme og vi er vant til at det bobler i glasset.

Jeg gidder ikke spare eller være i overkant streng når vi spiser ute men det har jo også med hyppighet å gjøre. Vi er ute kanskje annenhver måned.

Anonymkode: be64f...8f5

Skrevet

Min på 6år liker ikke brus , noe jeg er glad for. Men skulle han ville ha en juice eller eplemost så får han det.

Vi spiser så sjeldent ute (skal jeg inkludere kafé besøk så kanskje 4-5x i året, middag alene er kanskje 2 av de) at da er det lov å gjøre det litt stas her. Juice/eplemost og Evt dessert :) 

Anonymkode: 0cc57...f7a

Skrevet

Når vi er på ferie, og kanskje et ute nesten dagleg, då vert det gjerne vatn til maten.  Ellers er det sjelden vi et ute, og då får dei som regel brus.

Skrevet

Vi drikker alle brus, men vi spiser kun ute med ungene når vi er på sommerferie. Aldri ellers, bortsett fra pizzeria eller burgerking en gang i blant. 

Anonymkode: eabcb...220

Skrevet

Oi, har aldri tenkt over... vi spiser jo ute hverttfall hver 14. dag, kanskje oftere. Den som drikker brus får det, den andre liker ikke brus og får vann eller juice. 

Anonymkode: 902a7...192

Skrevet

Ungene får velge drikke når vi spiser ute.De velger like ofte vann som juice eller brus. Av og til får de også velge kakao eller noe etter maten.

Anonymkode: 8759c...b60

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ungene får velge drikke når vi spiser ute.De velger like ofte vann som juice eller brus. Av og til får de også velge kakao eller noe etter maten.

Anonymkode: 8759c...b60

Samme her:)

Skrevet

Spiser vi først ute får ungene velge hva de vil drikke. Hva de velger er veldig forskjellig. 12åringen kjøper seg faktisk nesten bare flaskevan når hun er ute med venner, jeg syns det er teit å kjøpe vann men det får bare være såfremt hun faktisk velger slikt fremfor andre usunne ting. Middagen igår drakk jeg brus, en vann og hun siste melk. Så når ungene ikke blir helt gale etter brus og "krever" dette i alle slike sammenhenger bryr jeg meg ikke så mye om hva de ønsker å drikke når vi først er ute og spiser.

Anonymkode: 00ab2...9d1

Skrevet

Vi spiser så sjeldent ute at når vi gjør det, så får de velge hva de vil ha. mannen tar alltid brus, så da er det dumt å nekte ungene. Når de var mindre fikk de dele 1 brus, nå er de 12 og 17, og drikker lett en brus hver. Minste velger for øvrig ofte vann. Selv er jeg ikke begeistret for brus, og kan godt drikke vann.

Anonymkode: d28e2...329

Skrevet

De får velge selv, og velger som oftest vann (9 av ti ganger) Jeg velger som oftest cola zero. Spiser ute minst en gang i uken. Hadde vi hatt dårlig råd hadde det stilt seg annerledes. 

Anonymkode: da93c...d6d

Skrevet

Vi spiser mye ute. Jeg lar de stort sett velge selv, og de velger enten brus eller farris. Så lenge de ikke glemmer å spise synes jeg det er greit. 

Skrevet

Vi spiser ute Ca 1 gang i måneden. Minste liker ikke brus og velger vann. Eldste på 13 velger ofte cola eller vann, men legger ingen føringer på det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...