Gå til innhold

Dere som kommer fra barnerike familier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan ser dere på å få mange barn selv?

Jeg spør fordi av de 7-8 jeg kjenner som er en av minst fire søsken (opp til 7 faktisk) er det bare en som har fått fire barn selv. De andre har stort sett bare to hver og det er pga egen erfaring med at de følte at familiene deres var for store.

Anonymkode: 2b3fa...76e

Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg spør fordi av de 7-8 jeg kjenner som er en av minst fire søsken (opp til 7 faktisk) er det bare en som har fått fire barn selv. De andre har stort sett bare to hver og det er pga egen erfaring med at de følte at familiene deres var for store.

Tror det handler mer om at de har sett hvor mye arbeid det er for foreldrene å følge opp en så stor familie.

Mine egne barn (de eldste er tenåringer) synes det er veldig kjekt med en stor familie og mange søsken. Likevel sier de at de sannsynligvis aldri vil få det selv, fordi de ser hvordan faren og jeg står på fra vi står opp om morgenen til vi stuper i seng om kvelden. Det er veldig lite egentid, vi er alltid slitne, og alt av penger går med til å drifte familien. Tror de har lyst på et noe mer laidback liv, hvor det er rom for deres egne behov også.

Anonymkode: 395d5...b50

Skrevet

Mannen min har fire søsken. Han ønsker seg fem selv også, men satte "krav" om minst tre da vi ble sammen. 

Anonymkode: 8df7a...740

Skrevet
6 timer siden, Anonym bruker skrev:

Vi er 6 i søskenflokken. Vi har alle bare 2 barn hver 😉

Anonymkode: b170a...182

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Vi er 6 i søskenflokken. Vi har alle bare 2 barn hver 😉

Årsaken til kun 2 barn er IKKE fordi vi hadde for mange søsken. Det er pga. Sykdom, tid til  alle barna og økonomi

Skrevet

Jeg trivdes overhodet ikke med fire søsken i oppveksten, og var veldig bevist på å kun få to barn selv. Det er både jeg, mannen og jentene mine veldig fornøyd med.

Anonymkode: b6f71...686

Skrevet

Jeg har seks søsken og stoppet etter tre barn. Jeg syntes ikke at det var fint å vokse opp i stor familie. Det var veldig tydelig at mamma og pappa var slitne da vi var små, og jeg kjente veldig på at det var oss barnas skyld. 

Anonymkode: 0b692...880

Skrevet

Vi var 4 søsken og jeg har ingenting negativt å si om det! Det var fint for oss barn, men antagelig slitsomt for foreldrene båre  

I dagens samfunn er det blitt veldig populært å «dyrke» barna, alle skal følges opp individuelt og barn oppdras til å bli individualistiske. Det er krevende!

Jeg har selv 3 barn. Søsteren min har fem. 

Anonymkode: 49da0...95e

Skrevet

Jeg har 3 søsken, og har et litt blandet forhold til det. Dvs vi er gode venner nå, og jeg kunne ikke tenke meg livet uten dem, men oppveksten var preget av forskjellsbehandling, krangling og foreldre som aldri hadde tid.

Mannen har samme opplevelse som meg og er i tillegg bitter på både foreldre og søsken fordi forskjellsbehandlingen har fortsatt etter at de har blitt voksne i ganske stor skala.

Vi har ett barn og skal ikke ha flere. Ikke primært pga vår oppvekst, men fordi jeg ikke har helse til flere etter at vi fikk det barnet vi har. Jeg ville helst hatt ett til (ikke han), men jeg anser det som en slags trøst at vi slipper å gå i de samme fellene som foreldrene våre.

Anonymkode: a54fc...327

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...