Gå til innhold

Noen som har hørt om Magnesium for vektnedgang?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal ta tilskudd nå. Går ikke ned i vekt uansett hva jeg gjør. Har prøvd lavkarbo, periodisk faste, trener fast, men kiloene sitter bom fast. Så vat det noen som tipset meg om mangel på magnesium. Noen andre som har hørt om det?

Anonymkode: 5add1...3f5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Aldri. Trodde faktisk motsatt

Anonymkode: e3959...f3c

Skrevet

Jeg går på ketolyse, og der er magnesium en av de tingene som de ønsker man skal ta som tillegg. Men om det virker, vet jeg ikke. Jeg synes nesten magnesium anbefales for det meste, så jeg vet ikke helt

Anonymkode: 4f634...09c

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg går på ketolyse, og der er magnesium en av de tingene som de ønsker man skal ta som tillegg. Men om det virker, vet jeg ikke. Jeg synes nesten magnesium anbefales for det meste, så jeg vet ikke helt

Anonymkode: 4f634...09c

Vel, jeg har hatt svetteproblem om nettene. Oppsøkte lege; Han sa; det er verre med dem som ikke svetter. Jeg ble anbefalt magnesium av en soneterapeut. Fpr å svette mindre. Men gjør ikke svette sitt ifht vekt da? Jeg har etter det, lagt på meg, ikke motsatt men jeg trengre noen kilo ekstra den gangen.....

Skrevet

Jeg kan tenke meg til at det blir snakket om i den sammenheng, da magnesium kan være med på å redusere søtsuget. Så hvis søtsuget blir mindre, vil man trolig spise mindre søtsaker- som igjen kan spare en rekke kalorier. 

Skrevet
5 minutter siden, ompalompaen skrev:

Jeg kan tenke meg til at det blir snakket om i den sammenheng, da magnesium kan være med på å redusere søtsuget. Så hvis søtsuget blir mindre, vil man trolig spise mindre søtsaker- som igjen kan spare en rekke kalorier. 

Ja, men hvis søtsuget blir mindre og forbrenningen likeså?

Skrevet
11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, men hvis søtsuget blir mindre og forbrenningen likeså?

Nå forstår jeg ikke helt hva du mener, men skal prøve å svare så godt jeg kan. 

Magnesium må tilføres via mat og drikke, og gode kilder er blant annet kjøtt, fisk og melkeprodukter. Hvis du tar magnesium-tabletter kan det være at søtsuget forsvinner og du spiser mindre godteri og søtsaker, men er du oppmerksom på kostholdet vil ikke forbrenningen reduseres. Hvis du prøver å leve sparsomt på kaloriene og spiser lite vil kroppen naturligvis gå i sparebluss-modus, og da vil forbrenningen gå saktere. Spiser du derimot regelmessige måltider kan det være med på å øke forbrenningen. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...