Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #1 Skrevet 21. oktober 2017 Føler meg som et sært tilfelle... Anonymkode: 0051b...706
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #2 Skrevet 21. oktober 2017 Jeg har heller ikke det Anonymkode: 41cf0...0c1
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #3 Skrevet 21. oktober 2017 Jeg vil tro at mange flere enn deg, er som du. Man skal ha både flaks og litt til. Håper at du er tilfreds med livet ellers - dette er jo kun materielt. Anonymkode: a42ea...9e9
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #4 Skrevet 21. oktober 2017 Ikke helt, men kjøpte hus da jeg var 36. Følte skikkelig skam over og leie. Alle hang seg opp i det, og kommenterte det. Deilig med noe eget. Anonymkode: 00607...631
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #5 Skrevet 21. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ikke helt, men kjøpte hus da jeg var 36. Følte skikkelig skam over og leie. Alle hang seg opp i det, og kommenterte det. Deilig med noe eget. Anonymkode: 00607...631 Da har du hatt ordentlig flaks og mer enn det. Ingen sympati med hun som er litt eldre enn deg? Ingen råd å komme med? Anonymkode: a42ea...9e9
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #6 Skrevet 21. oktober 2017 Det er enda ikke for seint! Anonymkode: 312fe...0e7
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #7 Skrevet 21. oktober 2017 Må man eie da? Anonymkode: f847e...091
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #8 Skrevet 21. oktober 2017 37 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da har du hatt ordentlig flaks og mer enn det. Ingen sympati med hun som er litt eldre enn deg? Ingen råd å komme med? Anonymkode: a42ea...9e9 Flaks? Det handler jo ikke om flaks. De fleste med fast inntekt og litt økonomisk sans har mulighet til å få huslån i banken. Anonymkode: 12af3...b04
Eliseflisa Skrevet 21. oktober 2017 #9 Skrevet 21. oktober 2017 Flaks og litt til er vel å ta i, som en over her skrev..... De aller fleste eier egen bolig i 40 årene. Hvis man har fullført skolegang, og fått seg en god/ok jobb etter høgskolen... De aller fleste møter jo en mann også, som høyst sannsynlig også har en utdanning. Sammen skaper man et liv. Det er slik de fleste har det, men ikke alle. Personlig hadde jeg synes det hadde vært kjipt å ikke eie eget nå, i en alder av 40 år. Men, jeg kunne vært i den situasjonen jeg også, hvis jeg hadde blitt alene og ikke fått ny mann for eksempel. Det er vanskelig å etablere seg med en inntekt. Jeg ser absolutt ikke ned på en som leier da, det gjør jeg ikke. Det er en del positivt med å leie også. Ikke noe ansvar for alt huseiere må tenke på
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #10 Skrevet 21. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Flaks? Det handler jo ikke om flaks. De fleste med fast inntekt og litt økonomisk sans har mulighet til å få huslån i banken. Anonymkode: 12af3...b04 JEg har jobbet i bank, så nei, man skal være to samt mye annet står på spill. Huspriser ifht hvor man bor spiller også inn. Alt er enkelt når man ser fasiten, men den kommer først etterpå. Anonymkode: a42ea...9e9
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #11 Skrevet 21. oktober 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: JEg har jobbet i bank, så nei, man skal være to samt mye annet står på spill. Huspriser ifht hvor man bor spiller også inn. Alt er enkelt når man ser fasiten, men den kommer først etterpå. Anonymkode: a42ea...9e9 Men da må folk senke kravene. De fleste mener barna må ha hvert sitt rom, de vil ha stor stue, bolig med nytt bad og kjøkken osv. Og det koster mer. Det går også an å flytte på seg. Man må ikke bo i de dyreste bydelene, det finnes buss, tog og trikk/byban som man kan ta til jobb. Jeg vet om flere som leier fordi de ikke får den summen de vil ha til å kjøpe bolig. Hadde de senket kravene litt og latt barna dele rom så hadde de kommet seg inn på boligmarkedet. Anonymkode: 12af3...b04
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #12 Skrevet 21. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da må folk senke kravene. De fleste mener barna må ha hvert sitt rom, de vil ha stor stue, bolig med nytt bad og kjøkken osv. Og det koster mer. Det går også an å flytte på seg. Man må ikke bo i de dyreste bydelene, det finnes buss, tog og trikk/byban som man kan ta til jobb. Jeg vet om flere som leier fordi de ikke får den summen de vil ha til å kjøpe bolig. Hadde de senket kravene litt og latt barna dele rom så hadde de kommet seg inn på boligmarkedet. Anonymkode: 12af3...b04 Men hun her er jo enslig, ikke sant? Anonymkode: a42ea...9e9
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #13 Skrevet 21. oktober 2017 40 minutter siden, Anonym bruker skrev: Flaks? Det handler jo ikke om flaks. De fleste med fast inntekt og litt økonomisk sans har mulighet til å få huslån i banken. Anonymkode: 12af3...b04 😂 Nei, kjære deg. Med inntekt under 500 000, ett barn (som reduserer låneevnen med 600 000 i følge bankene), mindre enn 15% egenkapital eller manglende kausjonist- da er svaret nei fra bankene. Og da har jeg ikke en gang nevnt at svært mange yrker og bedrifter ikke gir fast ansettelse i dagens samfunn, mange går i åresvis på korttidskontrakter som er på under to år i det offentlige. Anonymkode: 0563e...f35
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #14 Skrevet 21. oktober 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Men da må folk senke kravene. De fleste mener barna må ha hvert sitt rom, de vil ha stor stue, bolig med nytt bad og kjøkken osv. Og det koster mer. Det går også an å flytte på seg. Man må ikke bo i de dyreste bydelene, det finnes buss, tog og trikk/byban som man kan ta til jobb. Jeg vet om flere som leier fordi de ikke får den summen de vil ha til å kjøpe bolig. Hadde de senket kravene litt og latt barna dele rom så hadde de kommet seg inn på boligmarkedet. Anonymkode: 12af3...b04 Enkelt og greit: Nei. En enslig mor med egenkapital, ett barn, 470 000 i inntekt og 200 000 i studielån vil maksimalt få 1,3 millioner i lån i en ekstra "snill" bank. Det får du ikke engang en ettroms på 25 m2 for noe sted innenfor Oslos grenser. Anonymkode: 0563e...f35
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #15 Skrevet 21. oktober 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Enkelt og greit: Nei. En enslig mor med egenkapital, ett barn, 470 000 i inntekt og 200 000 i studielån vil maksimalt få 1,3 millioner i lån i en ekstra "snill" bank. Det får du ikke engang en ettroms på 25 m2 for noe sted innenfor Oslos grenser. Anonymkode: 0563e...f35 Da må man kanskje se utenfor Oslos grenser, som de fleste andre faktisk gjør. Anonymkode: a4abe...48f
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #16 Skrevet 21. oktober 2017 En kan ikke bare flytte langt avgårde. Jeg er enslig med 3 barn tjener 417000 i året, og leier. Bor i Bærum. Har alle jeg kjenner her, og siden eldste har adr hos sin far kan jeg ikke flytte mange mil. Er 47 år. Anonymkode: 0ce24...25b
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #17 Skrevet 21. oktober 2017 Det er skikkelig tragisk å være 40+ og ikke eie / har eid sitt eget. Anonymkode: 1d00b...47e
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #18 Skrevet 21. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er skikkelig tragisk å være 40+ og ikke eie / har eid sitt eget. Anonymkode: 1d00b...47e Hvorfor det? Anonymkode: a42ea...9e9
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2017 #19 Skrevet 22. oktober 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er skikkelig tragisk å være 40+ og ikke eie / har eid sitt eget. Anonymkode: 1d00b...47e Gjelder deg også meg hvis mann spilte bort alt vi hadde av overskudd samt tok forbrukslån bak ryggen min gjennom ti år? Er det skikkelig tragisk av meg å bo til leie i en alder av 40? For ordens skyld: Vi er skilt nå. Men jeg har ikke en snøballs sjanse i helvete til å kjøpe noe selv med vanlig inntekt. Anonymkode: 0bd75...8c4
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2017 #20 Skrevet 22. oktober 2017 Alle bor ikke i Oslo. Jeg kjøpte mitt første hus da jeg var 18 år. Dog med en samboer, som tjente knappe 16.000 i mnd. Jeg hadde ikke fast jobb, bare hver 3. helg og hadde vel utbetalt ca 4.000 i mnd. Eier mitt 3.hus nå og skulle jeg flytta fra mannen så hadde jeg fått kjøpt fordi jeg har egenkapital Anonymkode: 5dd31...85f
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2017 #21 Skrevet 22. oktober 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Gjelder deg også meg hvis mann spilte bort alt vi hadde av overskudd samt tok forbrukslån bak ryggen min gjennom ti år? Er det skikkelig tragisk av meg å bo til leie i en alder av 40? For ordens skyld: Vi er skilt nå. Men jeg har ikke en snøballs sjanse i helvete til å kjøpe noe selv med vanlig inntekt. Anonymkode: 0bd75...8c4 Sender deg en klem. Anonymkode: 0ce24...25b
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2017 #22 Skrevet 22. oktober 2017 10 timer siden, Anonym bruker skrev: Det er skikkelig tragisk å være 40+ og ikke eie / har eid sitt eget. Anonymkode: 1d00b...47e Det er mye i verden som er tragisk. Å ikke eie eget hus eller leilighet er ikke en av de tingene Anonymkode: cba8a...71c
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2017 #23 Skrevet 22. oktober 2017 Jeg eier ikke jeg heller. Har litt unner gjennomsnittlig lønn og er alene med to barn. Mannen gikk bak ryggen min og brakte oss i totalt økonomisk uføre, som jeg endelig nå etter 4 år er ved å være ute av. Men med to barn og null egenkapital er det ikke mulig å få kjøpt noe. Uansett hvor lavt jeg setter kravene. Der er veldig kjipt. Ikke minst fordi alle forventer at du skal eie. Jeg må stadig forklare og svare på spørsmål. Naboungene erter barna mine på grunn av det, selvom vi greier oss helt ok. Og så smerter det å ikke kunne jobbe med boligen sin og innrette den etter vårt liv og vår familie. Ting kunne selvfølgelig vært værre, men det er tungt når folk og venner ellers omkring oss gjør det. Fra å male barnas rom til å dele opp stua osv. Ikke kan vi flytte til noe som passer oss bedre for leiemarkedet består stort sett av hybler her vi bor. Og når jeg blir pensjonist kommer det virkelige trøblet. Folk med egen bolig vil enten ha nedbetalt boligen sin da eller i alle fall betalt mye ned. Dermed tåler de en inntekstnedgang. For sånne som meg kommer boutgiftene til å sluke en uforholdsmessig stor del av pensjonen. Systemet er virkelig lagt an på at man skal eie. Anonymkode: 39e6f...da9
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2017 #24 Skrevet 22. oktober 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg eier ikke jeg heller. Har litt unner gjennomsnittlig lønn og er alene med to barn. Mannen gikk bak ryggen min og brakte oss i totalt økonomisk uføre, som jeg endelig nå etter 4 år er ved å være ute av. Men med to barn og null egenkapital er det ikke mulig å få kjøpt noe. Uansett hvor lavt jeg setter kravene. Der er veldig kjipt. Ikke minst fordi alle forventer at du skal eie. Jeg må stadig forklare og svare på spørsmål. Naboungene erter barna mine på grunn av det, selvom vi greier oss helt ok. Og så smerter det å ikke kunne jobbe med boligen sin og innrette den etter vårt liv og vår familie. Ting kunne selvfølgelig vært værre, men det er tungt når folk og venner ellers omkring oss gjør det. Fra å male barnas rom til å dele opp stua osv. Ikke kan vi flytte til noe som passer oss bedre for leiemarkedet består stort sett av hybler her vi bor. Og når jeg blir pensjonist kommer det virkelige trøblet. Folk med egen bolig vil enten ha nedbetalt boligen sin da eller i alle fall betalt mye ned. Dermed tåler de en inntekstnedgang. For sånne som meg kommer boutgiftene til å sluke en uforholdsmessig stor del av pensjonen. Systemet er virkelig lagt an på at man skal eie. Anonymkode: 39e6f...da9 Huff skjønner deg veldig godt. Systemet er også lagt opp for at man skal være to inntekter. Alt dreier seg om kjernefamilien. Det ser man på alle tildud i familieparker også. Familiebillett for 2 voksne og 2 barn mens de som kun er 1 betalende voksen ofte må betale mere for dels familie. Det lønner seg å ha mye penger og i Norge, for de som tjener mest får ofte de største rabattene på forsikringer også. Anonymkode: efa9e...4c0
Nyttårs barn Skrevet 22. oktober 2017 #25 Skrevet 22. oktober 2017 Fikk kjøpt meg leilighet som 30åring uten fast jobb. Hadde 150000 som jeg hadde spart på BSU og fikk lån. Dette er 15 år siden så prisene var jo lavere enn nå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå