Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #1 Skrevet 21. oktober 2017 Jeg har tatt mange dumme valg.. Men valg som jeg ikke angrer på i dag, fordi jeg har fått to vakre barn. Saken er at jeg har fått barn med en jeg egentlig aldri har hatt ordentlige følelser for. Vi har vært av og på i ca 8 år, før vi gikk fra hverandre. Vi har en sønn på halvannet år sammen, og jeg har ei jente på 5 år som han er pappa til (ikke biologisk), men hun ser på han som pappa. Vi er fortsatt gode venner, finner ofte på ting sammen med barna, og drar på ferie sammen. Problemet mitt er at det er IKKE noe fysisk fra min side. Han derimot, har veldig lyst til at vi blir sammen igjen. Det er også flere småtrinnet til at jeg ikke vil. Tror ikke lysten på han kommer, så hvis vi skal flytte sammen igjen, blir det av vennskapelige årsaker. Men jeg tenker på barna. Jeg HATER å levere dem fra meg. Syns det er unaturlig å ikke være sammen med barna mine hele tiden, og jeg får kjempevondt i hjertet mitt hver gang. Nå er det sikkert noen som kommer til å skjelle meg ut for å ha tatt dårlige valg osv... Jeg er klar over alt selv. Jeg bare lurer på hva dere syns? Er det dumt å flytte sammen for ungene (og min samvittighet) sin skyld? Anonymkode: 67c2e...b08
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #2 Skrevet 21. oktober 2017 Jeg tror det er dumt å flytte sammen igjen. Fordi jeg har absolutt ingen tro på at dere kommer til å forbli sammen med den historien dere har og det at du ikke finnes tiltrukket av ham. Når du treffer en mann du er virkelig tiltrukket av, da kommer du trolig til å gå, eller at forholdet blir dårligere fordi du blir mer misfornøyd. Når han oppdager at du ikke har blitt sammen med ham igjen pga. ham, men bare for barnas del og av bekvemmelighetshensyn, da risikerer du at han går fra deg - i hvert fall den dagen han treffer ei som elsker ham. Dvs. sannsynligheten tilsier at dere vil utsette barna for enda en samlivsbrudd. Det er ikke forsvarlig, etter min mening, for du vet på forhånd at dette er dømt til å mislykkes. Og i tillegg så kommer "flere småting" i tillegg som gjør at du egentlig ikke ønsker dette forholdet. Regner med at disse tingene også vil bidra til at det blir brudd mellom dere etterhvert. Har du vært 100 % ærlig med ham om at du har null tiltrekning til ham, at du ikke ønsker å ha sex med ham, at det kun er egoistiske årsaker til at du ev. blir sammen med ham? At du aldri vil få lyst på ham. Du sier du har tatt dårlige valg i fortiden - å bli sammen med en du vet du ikke ønsker å være i et forhold med blir nok et dårlig valg. Om du flytter sammen med ham er det jo tydelig at det ikke er pga. barnas skyld, men fordi du ikke ønsker å være borte fra barna dine. Behold vennskapet til ham, ikke ødelegg det med atter en gang gå inn i et forhold med ham når du ikke ønsker et forhold med ham. Anonymkode: 9003c...1a7
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #3 Skrevet 21. oktober 2017 Jeg fikk to barn med en som jeg ikke hadde så mye følelser for.. eller det vil si.. jeg trodde jo det da.. men var aldri forelsket. Angrer selvfølgelig ikke på barna, men at jeg fikk de med han.. var veldig ung. Nå har jeg fått to til med samboer som jeg er forelsket i og som jeg elsker kjempehøyt. Kan ikke sammenlignes.. så nei.. jeg hadde gått videre hadde jeg vært deg.. ungene har det bra.. og de har det best med en mamma og pappa som liker hverandre på alle måter ikke bare som venner.: ) Anonymkode: f3aa2...c98
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #4 Skrevet 21. oktober 2017 Ja, det er en dum ide. Veldig dum. Anonymkode: 9021b...6c1
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #5 Skrevet 21. oktober 2017 Jeg pleier å si at det er en grunn til at en eks er en eks. Liten sjangs for at det blir bra 2. runde når det ikke fungerte 1. runde. Anonymkode: 5a8fa...6ed
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #6 Skrevet 21. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Er det dumt å flytte sammen for ungene (og min samvittighet) sin skyld? Ja, det synes jeg er veldig dumt. Etter det du skriver, så ser jeg det som veldig lite sannsynlig at dere forblir sammen, så da skal dere dra barna gjennom enda et nytt brudd når det ikke går. Du er jo ikke interessert i han engang. Er han villig til å bo sammen med en som ikke har følelser for han, bare som venner. Eller håper han at det vil endre seg. Anonymkode: 48da0...f5b
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #7 Skrevet 21. oktober 2017 Nei dere kan prøve å få det til å funke igjen.😊 Prøve parterapi? Anonymkode: b53cd...11f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå