Gå til innhold

"Hjemmelaget" såpe

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Jeg har planer om å støpe såle til jul. Jeg skal ikke gjøre det på den gamle måten altså med fett og lut, men den litt enklere varianten med såpemasse.

Siden jeg bor litt grisegredt til myldrer det ikke av hobbybutikker her. Jeg vet jeg kan bestille på nett, men jeg lurer på om jeg rett og slett kan bruke vanlige såpestykker fra butikk? F.eks firstprice. Dele såpene opp, smelte dem og tilsette farge, duft og annet. Eller blir det feil? Det er jo sikkert litt lukt i den såpen fra før av, men hvis den passer med duften jeg har valgt blir det jo ikke så galt. Spørsmålet er om den vil stivne igjen...? 

Anonymkode: 23784...065

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har aldri prøvd det, men jeg har prøvd såpe fra first price og de er ikke gode. De er sterkt parfymert og de skummer lite og jeg synes det er utrolig kjipe greier. Hvis du først skal lage såpestykker, så synes jeg det er bedre at du kjøper såpemasse (som sannsynligvis er bedre enn first price), eller at du kjøper dyrere såper og gir dem som de er. De er jo alt tilsatt både parfyme og farge, så hvorfor gidde å smelte dem om?

Skrevet

Bruk ordentlig såpemasse

Anonymkode: 715d3...c02

Skrevet

🙈 takk for svar! Dere har helt rett begge to og jeg trengte argumentene dine superdolly. Jeg så etter en lettvint løsning i helga siden jeg ikke hadde lyst til å vente på en postpakke. Er litt utålmodig av meg. Men jeg skal bestille såpemasse og bruke den :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...