Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #1 Skrevet 20. oktober 2017 Jeg har en sønn på 11. Og i kveld har han en godt kjent klassekompid på besøk. Han overnatter. Kl 22.00var fe trøtt og tok bretta sine ned i senga. Siden har jeg ikke hørt noe der nede fra. Jeg har etter at de gikk ned, drukket 3 cifer og 1 pils. Har ikke mer. Har nå lagt meg Kl er 00.15. Er dette ok ???? Anonymkode: a3f1e...904
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #2 Skrevet 20. oktober 2017 Det var mye og fort. Burde stoppet etter to enheter. Anonymkode: 1a89e...cd0
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #3 Skrevet 20. oktober 2017 Jeg synes det var mye på kort tid Anonymkode: a04f4...70b
høst-baby2014 Skrevet 20. oktober 2017 #4 Skrevet 20. oktober 2017 Nei ikke ok. Hadde ikke likt om noen som skulle passet barnet mitt satt og drakk.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #5 Skrevet 20. oktober 2017 4 flasker på 2 timer...nei, ikke ok. Du har drukket 6-7 enheter Anonymkode: 4d38e...111
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #6 Skrevet 20. oktober 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en sønn på 11. Og i kveld har han en godt kjent klassekompid på besøk. Han overnatter. Kl 22.00var fe trøtt og tok bretta sine ned i senga. Siden har jeg ikke hørt noe der nede fra. Jeg har etter at de gikk ned, drukket 3 cifer og 1 pils. Har ikke mer. Har nå lagt meg Kl er 00.15. Er dette ok ???? Anonymkode: a3f1e...904 Hvorfor har du det? Synes det var mye på kort tid og alene. Anonymkode: 61ab9...6e7
Annanym Skrevet 20. oktober 2017 #7 Skrevet 20. oktober 2017 Dersom du leser teksten din i morgen, og ser alle tastefeilen dine, antar jeg at du selv ser at det var i meste laget..!
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #8 Skrevet 20. oktober 2017 Når du drakk så mye på to timer hadde du mellom 1,2 og 1,5 i promille da du la deg. Jeg vil anta at du har et alkoholproblem? Hvor ofte drikker du? Hvor mye drikker du når du drikker? Du merket at du var full da du la deg, derfor spurte du også her - fordi du vet at dette ikke er greit! Du vet dette, da er det på tide å ta tak i hva det enn er som gjør at du føler du må drikke deg godt beruset selv om du har ansvar for både eget og andres barn. Anonymkode: 2b203...954
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #9 Skrevet 20. oktober 2017 35 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg har en sønn på 11. Og i kveld har han en godt kjent klassekompid på besøk. Han overnatter. Kl 22.00var fe trøtt og tok bretta sine ned i senga. Siden har jeg ikke hørt noe der nede fra. Jeg har etter at de gikk ned, drukket 3 cifer og 1 pils. Har ikke mer. Har nå lagt meg Kl er 00.15. Er dette ok ???? Anonymkode: a3f1e...904 Denne setningen reagerer jeg mer på enn at du drakk fire enheter forholdvis raskt. For det betyr jo at hadde du hatt mer hadde du fortsatt. Det første du bør gjøre er å ikke ha alkohol i hus. Klarer du ikke det bør du oppsøke hjelp. Anonymkode: 5ac45...666
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #10 Skrevet 20. oktober 2017 Måten du skriver på, viser at du er tydelig beruset. Bruk hue! Anonymkode: 4e4be...193
Twintipp Skrevet 20. oktober 2017 #11 Skrevet 20. oktober 2017 Nei, ABSOLUTT ikke!!!!! Og det vet du selv om du sløyfer alle unnskyldningene.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #12 Skrevet 20. oktober 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Denne setningen reagerer jeg mer på enn at du drakk fire enheter forholdvis raskt. For det betyr jo at hadde du hatt mer hadde du fortsatt. Det første du bør gjøre er å ikke ha alkohol i hus. Klarer du ikke det bør du oppsøke hjelp. Anonymkode: 5ac45...666 Det tenkte jeg og på Anonymkode: a04f4...70b
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #13 Skrevet 21. oktober 2017 Jeg er enig med alle over her! Leser du teksten din så skjønner du selv at å drikke med så mye med BARN i hus ER uakseptabelt! Jeg forsto ikke teksten din et sted der. Hva om det hadde skjedd noe (brann) etc... Hva hadde konsekvensen blitt? Bare fordi du "måtte" drikke så mye. Jeg syns du burde få hjelp og det tror jeg du vet selv. Derfor du skrev det her inne. Mulig et rop om hjelp, så, go get it!!🤛👊 Anonymkode: 3dfe7...ed2
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #14 Skrevet 21. oktober 2017 Jeg vet ikke hvor mye du tåler, men jeg kan lett drikke 3-4 pils i løpet av en kveld, selv med barn i huset. Ser ikke på det som noe problem. Om det skulle være nødvendig å kjøre, så får jeg en taxi. Eneste jeg reagerer på er at du drikker så mye på så kort tid. Anonymkode: 07b27...698
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #15 Skrevet 21. oktober 2017 ser ikke problemet med det.. når de er så store Anonymkode: 75f9e...867
Superdolly Skrevet 21. oktober 2017 #16 Skrevet 21. oktober 2017 Jeg hadde ikke latt mitt barn overnatte hos dere. Aldri. Jeg reagerte også på den setningen: "Har ikke mer. Har nå lagt meg." Jeg tolker den som at du gladelig hadde fortsatt å drikke hvis du hadde hatt mer.
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #17 Skrevet 21. oktober 2017 Det er ikke ok i mine øyne og jeg trodde ikke jeg var så regid alkohol. Er du barnevakt bør du være veldig forsiktig med alkohol, ikke lett å vite hvordsn forhold barnet har til alkohol. Det kan være ett slkoholproblem i familien der du ikke vet om, da er det ikke bra at du er likedan. Også veldig stor forskjell på ett glass og så mye du drakk. Jeg kan gjerne drikke når det er unger hjemme, men da holder det med ett glass. Mer enn det så er det barnevakt. Ungene skal slippe å se jeg blir brisen eller er redusert dagen etter. Ungene har godt av å se jeg kan drikke uten at det styrer meg og jeg forandrer meg. Alkohol er en del av livet, så at de ser jeg kan omgås det uten å gå bananas hver gang tror jeg gjør litt med deres vaner etter hvert. En venn av familien da jeg var barn hadde ett alkoholproblem, når vi var med de var det nesten eneste gang min far takket nei til alkohol. Han tok seg ofte ett glass vin og det holdt når vi var hjemme. Men når disse var hos oss eller vi hos de var det ingenting, han ønsket ikke å være endel av at problemet fortsatte. (Heldigvis klarte de å skjerme ungen ganske bra, når samlivsbruddet kom ble det lite kontakt med far. Han døde noen år ettee pga alkohol) Anonymkode: aa226...c3d
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #18 Skrevet 21. oktober 2017 Du er alkoholiker og jeg ville ikke hatt barnet mitt hos deg. Anonymkode: 722c2...201
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #19 Skrevet 21. oktober 2017 For mye. For fort Men det jeg reagerer på, er setningen Har ikke mer. Vil det si at hvis du hadde hatt mer alkohol i hus, så hadde du drukket den? Varsellampene bør blinke, sterkt og fort. Å ta et glass eller max to i løpet av en hel kveld anser jeg som problemfritt, men for meg virker det som du bøtter innpå i stor fart. Du var tydelig beruset da du skrev innlegget, og det er ikke greit. Du må redusere alkoholforbruket ditt, særlig fordi du tydeligvis ikke kan ha alkohol i hus uten å måtte drikke opp alt, fortest mulig. Anonymkode: 6de16...305
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #20 Skrevet 21. oktober 2017 En øl eller et lite glass vin er greit selv om man har barn/har overnattingsgjester, synes jeg, men ikke mer. Det å styrte fire halvlitere/cidere er alt for mye, og er uansett en trist ting å gjøre alene/som barnevakt. Anonymkode: a9aeb...911
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #21 Skrevet 21. oktober 2017 Det eneste som mangler i teksten din er fyllehikking 🙄 Men seriøst! Du er alene med barnet ditt. OG har ansvaret for noen andre sitt barn. Han kan våkne anytime og ha hjemlengsel. Hvem kjører da? Han kan bli dårlig, sove dårlig. Han kan trenge en voksenperson og den eneste til stede har drukket for mye for fort. Ryktet vil vel spre seg fort, og det gjør kanskje ikke så mye🤔 Anonymkode: dd26c...44c
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #22 Skrevet 21. oktober 2017 Jeg har egentlig ikke noen motforestillinger mot at en voksen drikker det volumet du beskriver med to sovende 11-åringer i hus. Jeg har bodd mye i utlandet og synes nordmenn har et hysterisk forhold til alkohol. Om du føler du MÅ drikke og drikker til det er tomt er en annen sak, men det er for lite informasjon i innlegget ditt til å kommentere på det. Anonymkode: b3f4b...742
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #23 Skrevet 21. oktober 2017 Jeg synes det var mange dømmende kommentarer her. Og kalle HI for en alkoholiker er da å strekke det veldig langt med utgangspunkt i hva hun har skrevet. Jeg reagerer ikke på mengden, men som så mange har kommentert har du drukket forholdsvis fort. Da ser jeg for meg at det er halvlitere, både cideren og ølen. Dersom det er 0,33 synes jeg ikke det er noe å eve øyenbryn for. Anonymkode: 0c26a...22a
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #24 Skrevet 21. oktober 2017 23 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvem kjører da? Det er jo ikke sikkert hi har sertifikat, alle har ikke det skjønner du Anonymkode: a04f4...70b
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #25 Skrevet 21. oktober 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Du er alkoholiker og jeg ville ikke hatt barnet mitt hos deg. Anonymkode: 722c2...201 Ærlig talt, det vet du faktisk ikke en dritt om Anonymkode: a04f4...70b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå