Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2017 #2 Skrevet 22. oktober 2017 Ingen med noen meninger? Anonymkode: 8e834...7bd
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2017 #3 Skrevet 22. oktober 2017 Jeg syns det er trist og skremmende at det er blitt stuerent å ytre seg med de mest rasistiske og fremmedfiendtlige holdninger uten at noen reagerer. Tvert imot, begynner en, følger mange andre på. Se bare på kommentarfeltene til vg, nettavisen etc. Særlig de eldre spyr ut den verste gørra. Var det ikke de som lærte oss at hvis du ikke har noe positivt å si, så ikke si noe i det hele tatt? Hva godt tror de kommer ut av å lire av seg så mye stygt? Anonymkode: b4982...7f6
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2017 #4 Skrevet 22. oktober 2017 Ja, dessverre. Hatet folk viser, mot kristendommen, har blitt "stuerent", og det er få som (for eksempel på Facebook, i kommentarfelt) setter ned foten og sier: "NEI, vettu hva! Nå får du skjerpe deg, sånn skriver man ikke om andre!". Er det derimot ytringer om hudfarge, eller Islam, så er det mange som sier imot. Merkelig, det der......... Anonymkode: 517d1...4e6
Fru Banderas Skrevet 22. oktober 2017 #5 Skrevet 22. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, dessverre. Hatet folk viser, mot kristendommen, har blitt "stuerent", og det er få som (for eksempel på Facebook, i kommentarfelt) setter ned foten og sier: "NEI, vettu hva! Nå får du skjerpe deg, sånn skriver man ikke om andre!". Er det derimot ytringer om hudfarge, eller Islam, så er det mange som sier imot. Merkelig, det der......... Anonymkode: 517d1...4e6 Hvor i all verden har du det fra?
Fru Banderas Skrevet 22. oktober 2017 #6 Skrevet 22. oktober 2017 Til HI: hva mener du med sosialt problem? Sett i sosialfaglig perspektiv eller hva er det du mener? Jeg tenker sånn sett at ytringene i seg selv ikke er sosiale problemer, men et tegn på sosiale problemer. Dvs. problemer med innpass, aksept, mestring eller andre ting som fører til at man får en avvikende adferd.
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2017 #7 Skrevet 22. oktober 2017 1 time siden, Fru Banderas skrev: Til HI: hva mener du med sosialt problem? Sett i sosialfaglig perspektiv eller hva er det du mener? Jeg tenker sånn sett at ytringene i seg selv ikke er sosiale problemer, men et tegn på sosiale problemer. Dvs. problemer med innpass, aksept, mestring eller andre ting som fører til at man får en avvikende adferd. Ja, i et sosialfaglig perspektiv. Jeg er absolutt enig i at ytringene er et symptom på sosiale problem. Jeg tenker videre at de som utsettes for disse ytringene kan føle seg sosialt ekskludert, og at det således kan betegnes som et sosialt problem. Om hele grupper i samfunnet f. eks ikke tør uttale seg om noe, eller ikke tør oppsøke bestemte steder mener jeg dette kan sees som et sosialt problem. Ja, jeg sitter med oppgave og har valgt et tema jeg brenner for. Er likevel usikker på om jeg er på viddene;) Anonymkode: 8e834...7bd
Anonym bruker Skrevet 22. oktober 2017 #8 Skrevet 22. oktober 2017 Syns det virker stuerent hvis ytringene kommer fra venstresiden mens hvis ytringer kommer fra høyresiden så er man alt mulig. Merk bare i valgkampen hvor ofte man stemplet høyresiden som høyreekstreme og rasistiske for å ikke snakke om nazitilhengere. Anonymkode: 5ffa1...65f
Østerdølen Skrevet 22. oktober 2017 #9 Skrevet 22. oktober 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Syns det virker stuerent hvis ytringene kommer fra venstresiden mens hvis ytringer kommer fra høyresiden så er man alt mulig. Merk bare i valgkampen hvor ofte man stemplet høyresiden som høyreekstreme og rasistiske for å ikke snakke om nazitilhengere. Anonymkode: 5ffa1...65f Og som oftest var det nettopp det,da!
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #10 Skrevet 23. oktober 2017 Litt på siden av. Jeg leser ikke så mye kommentarfelt på nettaviser, og har ikke førstehånds kjennskap til disse «hatytringer». Min mann er svart, og da er jo også mine barn svarte de også. Vi opplever ingen rasisme i hverdagen. Jeg kommer fra en familie hvor det på 70 tallet ble adoptert to barn fra Bangladesh. Vi snakket nettopp om det, hvor lite rasisme det er her. De snakket om en oppvekst, ungdomstid, skolegang og studietid og arbeidsliv fritt for rasisme. Verken de eller min mann har opplevd hudfarge som en begrensning i forhold til jobb. Min mann har hatt utfordringer fordi han ikke snakker så godt norsk, men ikke pga hudfarge. Han er engelsk, så det er også minimalt. Han opplever å bli godt tatt i mot både i jobb, og utenom. Han har ikke annet å si, enn at han ikke har opplevd rasisme på sine vel 10 år i Norge. Jeg er klar over at det finnes rasisme her, og at ikke alle har like positive opplevelser. Muligens er det fordi vi bor på bygda? De aktuelle har ikke alltid bodd på bygda. Universitet, høyskole og jobb har vært og er i ulike byer. Mulig det er mye hat på nettet, men jevnt over er det veldig bra i det virkelige liv. Anonymkode: 4b3e8...66f
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #11 Skrevet 23. oktober 2017 20 timer siden, Fru Banderas skrev: Hvor i all verden har du det fra? Hva tror du, da?.. Anonymkode: 517d1...4e6
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #12 Skrevet 23. oktober 2017 18 timer siden, Anonym bruker skrev: Syns det virker stuerent hvis ytringene kommer fra venstresiden mens hvis ytringer kommer fra høyresiden så er man alt mulig. Merk bare i valgkampen hvor ofte man stemplet høyresiden som høyreekstreme og rasistiske for å ikke snakke om nazitilhengere. Anonymkode: 5ffa1...65f Sant! Anonymkode: 517d1...4e6
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #13 Skrevet 23. oktober 2017 18 timer siden, Østerdølen skrev: Og som oftest var det nettopp det,da! Nei. Visste du at venstreekstreme er mer voldelige enn høyreekstreme? Anonymkode: 517d1...4e6
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #14 Skrevet 23. oktober 2017 15 minutter siden, Anonym bruker skrev: Litt på siden av. Jeg leser ikke så mye kommentarfelt på nettaviser, og har ikke førstehånds kjennskap til disse «hatytringer». Min mann er svart, og da er jo også mine barn svarte de også. Vi opplever ingen rasisme i hverdagen. Jeg kommer fra en familie hvor det på 70 tallet ble adoptert to barn fra Bangladesh. Vi snakket nettopp om det, hvor lite rasisme det er her. De snakket om en oppvekst, ungdomstid, skolegang og studietid og arbeidsliv fritt for rasisme. Verken de eller min mann har opplevd hudfarge som en begrensning i forhold til jobb. Min mann har hatt utfordringer fordi han ikke snakker så godt norsk, men ikke pga hudfarge. Han er engelsk, så det er også minimalt. Han opplever å bli godt tatt i mot både i jobb, og utenom. Han har ikke annet å si, enn at han ikke har opplevd rasisme på sine vel 10 år i Norge. Jeg er klar over at det finnes rasisme her, og at ikke alle har like positive opplevelser. Muligens er det fordi vi bor på bygda? De aktuelle har ikke alltid bodd på bygda. Universitet, høyskole og jobb har vært og er i ulike byer. Mulig det er mye hat på nettet, men jevnt over er det veldig bra i det virkelige liv. Anonymkode: 4b3e8...66f Men hatytringer handler ikke kun om rasisme... Anonymkode: 517d1...4e6
ostepop123 Skrevet 23. oktober 2017 #15 Skrevet 23. oktober 2017 13 minutter siden, Anonym bruker skrev: Nei. Visste du at venstreekstreme er mer voldelige enn høyreekstreme? Anonymkode: 517d1...4e6 Definer voldelig, og minn meg i samme slengen på hvem som, i ideologisk ånd, har drept flest mennesker i Norge i nyere tid?
Anonym bruker Skrevet 23. oktober 2017 #16 Skrevet 23. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Men hatytringer handler ikke kun om rasisme... Anonymkode: 517d1...4e6 Jeg vet det! Jeg sa jo det var litt på siden av.... Det vil alltid finnes rasister, kvinnehatere, homofobe etc. De er utskudd, de er et mindretall. De fleste er ikke sånn! Og folk tar til motmæle, mot slike. Anonymkode: 4b3e8...66f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå