Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #1 Skrevet 19. oktober 2017 Dattera mi på 5 år (går siste året i bhg) er en veldig sosial og aktiv jente. Hun har aldri hatt problemer med å bli kjent med nye barn. I sin forrige barnehage fikk hun seg en bestevenninne. De begynte så og si samtidig, da de var tre år. De hang sammen hele tiden, også litt på fritiden. Men etter et år flyttet denne jenta veldig langt unna og sluttet i barnehagen. Min datter ble da igjen, og fikk en annen ganske god venn, en gutt. (Hun leker mye med gutter også). Så kom førskolestart, og da skylle både gutten IG min datter bytte bhg, hver sin, vel og merke. Min datter ble da ny i en barnehage. Tilvenningen fikk veldig fint, hun var alene allerede fra første dag, og lekte fint med de andre barna. Jeg dår også inntrykk av at hun trives. Problemet er, som også i det siste året i forrige barnehagen, at det nesten bare er gutter på hennes alder. Som jeg sa, hun liker å leke med gutter, men jeg vet at hun savner en bestevenninne. Jeg får så utrolig vondt av henne. Tror dere det går seg til på skolen? Hun leker jo godt med barna i bhg, men det er jo så himla mye fokus på dette med "å ha en bestevenn". Vi har også måttet flytte en del av sov årsaker, så nabobarn er det heller ikke snakk om (foreløpig) Anonymkode: 283e7...7e2
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #2 Skrevet 19. oktober 2017 I vår barnehage prøver de å nedtone dette med bestevenner. Tror ikke du skal være så bekymret. Anonymkode: 9825d...51e
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #3 Skrevet 19. oktober 2017 Man må ikke ha èn bestevenn. Min jente går i 1. klasse, og tror ikke jeg har hørt henne nevnt ordet bestevenn. Men, hun har fire venner hun er mye sammen med. Anonymkode: d2635...225
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #4 Skrevet 19. oktober 2017 Tviler på det som skjer i barnehagen har så mye betydning for hvordan det blir videre. Min gutt hadde en bestevenn i barnehagen gjennom 3 år, men etter at de begynte på skolen (i samme klasse) er de nesten ikke sammen lenger, og begge har fått ny bestevenn. Det gikk rimelig fort etter skolestart. Anonymkode: 3950f...78b
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #5 Skrevet 20. oktober 2017 Godt å høre ❤️ Kanskje jeg som tenker for mye over småting 😂 Vil bare at hun skal ha det bra ❤️ Anonymkode: 283e7...7e2
*Nøtta* Skrevet 20. oktober 2017 #6 Skrevet 20. oktober 2017 Ikke stress med dette. Det er på skolen de finner "bestevennen de har resten av livet". Min jente er også veldig sosial og hadde mange venner på barnehagen, men det var spesielt hun og ei til som hang sammen som erteris. De begynte å forskjellige klasser på skolen og bare en mnd etter skolestart så lekte de ikke sammen mer. Fordi de da begge to søkte til klassevenninner istedenfor hverandre. Og de to jentene var TETTE i flere år på barnehagen.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #7 Skrevet 20. oktober 2017 Min gutt leker med mange og det er både jenter og gutter, noen leker han mer med enn andre. Aldri sagt noe om at den og den er hans bestevenn. Veldig glad for at han leker med mange og ikke bare holder seg til en "bestevenn". Anonymkode: 51b71...c22
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #8 Skrevet 20. oktober 2017 her er det motsatt ,min som blir 5 i feb, er veldig populær og og flere venner, både gutter og jenter, 2 av de er bestevennen hans i følge han selv, og vet at et av de barna er veldig sjalu på de andre vennene hans, så det er egentlig ikke noe og stå etter med en bestevenn,men heller flere gode venner Anonymkode: f95aa...bb3
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #9 Skrevet 20. oktober 2017 Min 5-åring kaller ca 10 barn bestevennen sin. Jeg synes det er greit at hun har mange å spille på. Anonymkode: f6abe...c24
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #10 Skrevet 20. oktober 2017 Samme situasjon som deg hi, bortsett fra at jeg har en gutt som er førskolebarn og har byttet bhg. I gamle BHG var han populær og hadde masse venner og en bestevenn fra han var et år. Nå er han ikke sammen med noen førskolebarn i det hele tatt. Henger bare med en 4-åring av og til. Kjeder seg mye i nye BHG får jeg høre. Blir jo bekymret for skolestart. :/ en ped leder i gamle BHG sa at det var vanlig at det kunne være vanskelig å kommen inn i klikken som eldst i BHG, han hadde sett det før. Anonymkode: 4c7b5...fd3
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #11 Skrevet 20. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Samme situasjon som deg hi, bortsett fra at jeg har en gutt som er førskolebarn og har byttet bhg. I gamle BHG var han populær og hadde masse venner og en bestevenn fra han var et år. Nå er han ikke sammen med noen førskolebarn i det hele tatt. Henger bare med en 4-åring av og til. Kjeder seg mye i nye BHG får jeg høre. Blir jo bekymret for skolestart. :/ en ped leder i gamle BHG sa at det var vanlig at det kunne være vanskelig å kommen inn i klikken som eldst i BHG, han hadde sett det før. Anonymkode: 4c7b5...fd3 Ok, mye mulig at det stemmer. Men nå får jeg høre at hun leker med mange, både store og små. Så er ikke egentlig dét som er greia her... Hun er veldig populær og er litt sånn "storesøster" for de små, får jeg høre. Det er dette med en veldig god venninne, jeg tenker på. Såkalt "bestevenn". Som man kan leke med på fritiden også... Men det kommer nok på skolen 😊 Hi Anonymkode: 283e7...7e2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå