Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #1 Skrevet 19. oktober 2017 Barn er jo født uskyldige. Men jeg har sett at barn på 3 år kan de styggeste ordene, fordi storebror på 6 år har "lært dem på skolen". Hva gjør at barn lærer sånt? Andre barn. Hvor har de lært det? Et sted har "andre barn" lært det hjemme, mest sannsynlig. Snakker foreldre sånn? Hvorfor har de på vulgære/voldelige ting på TV når barna er våkne? Jeg vet mange har det. "Det er naturlig med sånt", sier folk. Feil! Det ødelegger unger. Anonymkode: cc512...8c5
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #2 Skrevet 19. oktober 2017 Har du drukket? Anonymkode: b78bf...ddc
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #3 Skrevet 19. oktober 2017 Ehhh... Nei... Hvordan tenker du verden burde sett ut??? Anonymkode: 38bfc...d45
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #4 Skrevet 19. oktober 2017 Jeg setter selvfølgelig pris på at barna mine får et ordforråd som gjør dem i stand til å uttrykke sterke negative følelser og at de lærer hvordan de kan sjokere. De skal ikke forbli uskyldige og uvitende. Anonymkode: 977ff...474
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #5 Skrevet 19. oktober 2017 Jeg synes derimot at barn i dag banner mye mindre enn vi gjorde da jeg var barn.... Anonymkode: 6f8d7...c8a
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #6 Skrevet 19. oktober 2017 39 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du drukket? Anonymkode: b78bf...ddc Du har kasnkje drukket selv? Til Hi: Ja, vi ødelegger barna våre. Dessverre. Jeg ser at mange lager problemer av ting som ikke er problem. De leter etter problemer. Jeg tror igrunnen at problemet finnes i dem selv. Og problemet blir stadig større etter som vi har det bra i Norge men alle må ha meninger om ubetydelige og ikke eksisterende problemer. Lagt merke til selv? Anonymkode: 546a7...eeb
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #7 Skrevet 19. oktober 2017 Vi lærte også stygge ord da vi var små, dette er ikke et nytt fenomen. Gikk bra med alle mine venner som jeg vokste opp med, hvis det er en trøst. I en periode bannet vi i annenhver setning. Jeg kjenner ingen barn som banner slik vi gjorde da vi var yngre. Man blir ikke ødelagt av å banne litt. Jeg er mer bekymret for en del andre ting "samfunnet" kan påføre mine barn, og eventuelt ødelegge dem. Anonymkode: 243ae...590
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #8 Skrevet 19. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Du har kasnkje drukket selv? Til Hi: Ja, vi ødelegger barna våre. Dessverre. Jeg ser at mange lager problemer av ting som ikke er problem. De leter etter problemer. Jeg tror igrunnen at problemet finnes i dem selv. Og problemet blir stadig større etter som vi har det bra i Norge men alle må ha meninger om ubetydelige og ikke eksisterende problemer. Lagt merke til selv? Anonymkode: 546a7...eeb Snakk for deg selv. Synd for dine barn at du ødelegger dem. Forøvrig så er hovedinnlegget et godt eksempel på akkurat dette du skriver om, problemer som ikke burde vært et problem. Anonymkode: 243ae...590
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #9 Skrevet 19. oktober 2017 Hvis du ser litt på hvordan man vokser opp i en del andre land og hvordan mange vokste opp før, så ødelegger vi ikke barne våre. Tvert i mot. De fleste barn i Norge vokser opp i kjærlige hjem, aksepterer at folk er annerledes, er miljøbevisste, oppdaterte, ideologiske, kunnskapsrike. Jeg har langt større tro på kommende generasjon enn hva jeg har på min egen. Anonymkode: e46b5...00f
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #10 Skrevet 19. oktober 2017 11 minutter siden, Anonym bruker skrev: Snakk for deg selv. Synd for dine barn at du ødelegger dem. Forøvrig så er hovedinnlegget et godt eksempel på akkurat dette du skriver om, problemer som ikke burde vært et problem. Anonymkode: 243ae...590 Ok, jeg ser at du ikke skjønte posten min. Det er helt greit at du ikke skjønte den. Den var kanskje for komplisert Anonymkode: 546a7...eeb
the amazing spidermamma Skrevet 19. oktober 2017 #11 Skrevet 19. oktober 2017 Jeg tror ikke at de blir ødelagt av å lære banneord. Hvis de lærer banneord, så kan du lære dem å ikke si dem, ikke sant? Likevel er det nyttig for dem å kunne banneord for å skjønne hva andre sier. Du kan si at barn blir født uskyldige. Men f eks empati må de lære. Og å dele. Og mange andre sosiale egenskaper. Dette lærer de ute i samfunnet. Jeg synes ikke dette er å ødelegge barna. Om det følger med noen banneord på veien, så er det ingen som blir 'ødelagt' av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #12 Skrevet 19. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Ok, jeg ser at du ikke skjønte posten min. Det er helt greit at du ikke skjønte den. Den var kanskje for komplisert Anonymkode: 546a7...eeb Ja, av oss to var det jeg som ikke forstod noe🙄😂 Anonymkode: 243ae...590
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #13 Skrevet 19. oktober 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ja, av oss to var det jeg som ikke forstod noe🙄😂 Anonymkode: 243ae...590 Mulig du har rett. Anonymkode: 546a7...eeb
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #14 Skrevet 20. oktober 2017 8 timer siden, Anonym bruker skrev: Hvis du ser litt på hvordan man vokser opp i en del andre land og hvordan mange vokste opp før, så ødelegger vi ikke barne våre. Tvert i mot. De fleste barn i Norge vokser opp i kjærlige hjem, aksepterer at folk er annerledes, er miljøbevisste, oppdaterte, ideologiske, kunnskapsrike. Jeg har langt større tro på kommende generasjon enn hva jeg har på min egen. Anonymkode: e46b5...00f Enig i dette! Men de må også forholde seg til en del ting jeg skulle ønske de slapp, spesielt gjennom Internett. Anonymkode: 9b3e9...818
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #15 Skrevet 20. oktober 2017 Nå er det jo vi som foreldre som står barna mest, så vist barna dine er ødelagte, så ville jeg først og fremst sett på deg. Hvis du ikke klarer å takle et banneord fra barnet ditt, så er du langt ute på vidda! Det hjelper heller ikke at du svarer på den måten du gjør.. Anonymkode: f0df3...e68
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #16 Skrevet 20. oktober 2017 17 timer siden, Anonym bruker skrev: Mulig du har rett. Anonymkode: 546a7...eeb Men lite sannsynlig. Anonymkode: 243ae...590
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #17 Skrevet 20. oktober 2017 15 timer siden, Anonym bruker skrev: Nå er det jo vi som foreldre som står barna mest, så vist barna dine er ødelagte, så ville jeg først og fremst sett på deg. Hvis du ikke klarer å takle et banneord fra barnet ditt, så er du langt ute på vidda! Det hjelper heller ikke at du svarer på den måten du gjør.. Anonymkode: f0df3...e68 Nå har jo jeg egen oppskrift på hvordan løse dette. Den oppskriften fungerer meget godt og blir nå kopiert av ulike aktører! Anonymkode: 546a7...eeb
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #18 Skrevet 20. oktober 2017 Ødelagt på hvilken måte da? Bedervet med satans ord liksom? Barn er ikke en separat del av menneskeheten, som er «uskyldig» (hva legger du uansett i det?? Alle mennesker er født med omtrent de samme predisposisjonene for å utvikle seg) eller «ren», uten synd eller lignende som er et etterlatenskap fra den gang barndommen ble romantisert. Om barn ikke hadde blitt passet på og oppdratt av samfunnet, hadde de ikke lært alle reglene som et sivilisert samfunn har. Barn er født som en del av menneskeheten hvor de er mer avhengig av å ha en nær omsorgsgiver enn når de er eldre. Det er temmelig urealistisk og «far out» å snakke om at barn blir ødelagt av samfunnet av å lære banneord. Alle mennesker (inkl barn og voksne) blir ødelagt av isolasjon og frykt uten løsning. Selvsagt er barn mer mottakelig og formbare for miljøet men voksne kan også oppleve «ødeleggelse». Det er like ille som at barn blir det. (Det bare føles ikke slik fordi vi er «primet» til å beskytte barn og ha mer sympati med dem - det er artens fremste overlevelsesinstinkt). Anonymkode: 42625...679
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå