Gå til innhold

Jeg må ha lue med knyting til min 4-åring

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva bruker dere til deres på 4-5 år? MIn har noen luer uten knyting i barnehagen, men de sitter aldeles ikke på når jeg henter. Det er greit nok, om høsten, våren og sommeren, men når det er 11 minus ute er det ikke greit nok. Er det normalt at luene ikke sitter på eller?
Har langt hår, så merker at det ikke er noe som holder imot (blir glatt så luene sklir av), men skinner ikke jenta for at luen skal sitte :P 

Anonymkode: d759b...c4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bruker balaklava lue om vinteren for da vet jeg at de har lua ordentlig på samt ikke åpne i halsen (bhg er ikke flink til å knytte luer, bruke hals/skjerf)

Anonymkode: 9d4b5...ad1

Skrevet

Jeg bruker bare kivat sine balaclava luer. De har ekstra foring rundt ørene og er en god passform. 

Anonymkode: ea3f3...276

Skrevet

Bruker kivat-lue i sånn balaklava-stil, da slipper en å bruke skjerf

Anonymkode: 7c462...8b5

Skrevet

Balaclava luer her å. I barnehagen vår er det ikke lov med luer med knyting, pga kvelningsfare. Samme med skjerf og hetter som sitter fast.

Anonymkode: 213db...260

Skrevet

Vi bruker balaklava fra reima nå. Kivat sine er også veldig gode. 

Om det er for varmt for den typen lue så brukes ullbuff som pannebånd. Opplever at det sitter bedre enn lue, siden den først kan trekkes ned rundt halsen, løfte håret over buffen, og så ta den opp rundt hodet/ørene.

Anonymkode: 60ca3...7ff

Skrevet

Bruker konsekvent ikke lue med knyting (eller skjerf) pga kvelningsfare! 

Men balaclava, eller feste med borrelås (p.o.p Bl.a har det) funker :) 

Anonymkode: c6653...9bc

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Bruker konsekvent ikke lue med knyting (eller skjerf) pga kvelningsfare! 

Men balaclava, eller feste med borrelås (p.o.p Bl.a har det) funker :) 

Anonymkode: c6653...9bc

Må bare kommentere at det er like stor/liten kvelningsfare med balaclavaluer altså. Mange av barna drar disse "hjelmluene" over hodet på seg selv og andre sånn at de blir liggende rundt halsen.  Drar de til da så... 

Anonymkode: 3c8e6...984

Skrevet

i bhg til min sønn får de ikke lov til og bruke luer som er knyting på når man går på stor avd pga kveling faren

Anonymkode: 105e3...9e4

Skrevet

Føler det får mer på det lange håret til din datter. 

Har selv hår til rompa og sett har min datter og. 

Når vi har håret løst så sitter ingen luer fast på huet. De blir dyttet opp av håret. 

Min vi har hestehale eller enda bedre, fletter så sitter luene som de skal. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...