Gå til innhold

Hva hadde du gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis foreldrene til et barn på skolen som gikk i klassen til ditt barn spurte, gjentatte ganger, om barnet ditt kan være med deres barn hjem - og du ikke har flere unnskyldninger igjen å bruke opp... hva hadde du gjort?

Hvis barna er venner på skolen, men du har hatt møte med lærerne om dette barnet som plager ditt barn. Spytter, slår, dytter, manipulerer, tar kvelertak, skriker til, forsøker å få til å gjøre "ulovlige" ting osv. Jeg som forelder føler jeg bør si "nei!". Hver gang. Men da føles det samtidig som vi "utestenger" denne "mobberen". Men jeg føler også at jeg må beskytte mitt barn. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre, jeg.

Anonymkode: 1279b...e3a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da hadde jeg sagt det som det er til foreldrene til det andre barnet og spurt hva de gjør for at barnet skal oppføre seg uten å gjøre skade på andre barn.

Fikk jeg da et fornuftig svar kunne jeg vurdert at vi møttes med barna slik at jeg og en eller begge av de foreldrene var tilstede slik at vi kunne ha veiledet barna i lek.

Du må slutte å være så konfliktsky. Si det som det er og prøv å være konstruktiv.

Anonymkode: 6395f...dd5

Skrevet

Ta med barnet hjem! Der kan du følge med på leken og korrigere om nødvendig. Hvem vet, kanskje inkludering vil hjelpe på oppførselen til dette barnet?

Anonymkode: 3cb05...fc0

Skrevet

Ditt ansvar et ditt barn.Min sønn hadde også en slik gutt i klassen,og jeg var veldig klar på at denne gutten ikke fikk ha med min sønn hjem, nettopp fordi han behandlet min sønn på den måten han gjorde. Jeg passet heller på at gutten kom hjem til oss,da kunne jeg følge med,samt at sønnen min var på "hjemmebane", og følte det var lettere å si i fra om det var noe. Gutten opplevde at om han ikke oppførte seg,ble han sent hjem,noe som fungerte greit.

Anonymkode: a9274...058

Skrevet

Jeg hadde sagt "Petter har dessverre ikke lyst, ettersom Ole ikke er noe grei mot ham."

Ser ikke noe poeng i å finne på unnskyldninger i et sånt tilfelle, grunnen er mer enn god nok.

Anonymkode: 5d76a...937

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...