Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #1 Skrevet 19. oktober 2017 Sønnen har bursdag om et par uker, og jeg aner ikke hva vi skal finne på. Tidligere har han feiret sammen med andre, men i år gjorde de om på klassene, slik at de som har bursdag på samme tid som han nå går i parallellklassen. Det som er populært for tida er Rush -trampolineland, men det blir altfor dyrt for meg. Er det noen som har forslag til hvor vi kan feire der det ikke er så dyrt? Anonymkode: 87f91...c99
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #2 Skrevet 19. oktober 2017 Klassefest hjemme? Lommelykttur i skogen med bål? Anonymkode: 69655...112
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #3 Skrevet 19. oktober 2017 Det billigste er jo å ha det hjemme, men hvis det ikke er aktuelt: hva er "billig"? Hos oss har flere i parallellklassene gått sammen og feiret. Man gir da gave kun til sin klassekamerat. Anonymkode: 5ccef...836
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #4 Skrevet 19. oktober 2017 10 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det billigste er jo å ha det hjemme, men hvis det ikke er aktuelt: hva er "billig"? Hos oss har flere i parallellklassene gått sammen og feiret. Man gir da gave kun til sin klassekamerat. Anonymkode: 5ccef...836 Jeg tenker det er litt kjipt for han å ha det hjemme. Vet ikke helt hva de skal finne på hjemme nå som de begynner å bli så store. Enklere med søstra på 4 som kan ta med alle og leke med dukker etc. Jeg tenker at om vi skal feire sammen med f.eks. en i parallellklassen, så vil det jo samtidig bli dobbelt så dyrt, da det blir dobbelt så mange unger, så jeg ser ikke at det er et alternativ. Hva som er billig... Vi har betalt mellom 800 og 1500 for barnebursdag de siste årene, og jeg syns egentlig det er nok. I tillegg har jeg jo brukt penger på å bake kake. HI Anonymkode: 87f91...c99
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #5 Skrevet 19. oktober 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Klassefest hjemme? Lommelykttur i skogen med bål? Anonymkode: 69655...112 Jeg syns det er litt vanskelig å skulle ha det hjemme nå som de begynner å bli så store. Vet ikke helt hva jeg skal finne på med de... Lommelykttur i skogen høres faktisk ikke så dumt ut. Men må vel finne på et eller annet i skogen da isåfall. Det er jo ganske ustabilt vær for tiden, så det er vel litt risikabelt å satse på å spise ute, så kanskje man må spise inne da isåfall. HI Anonymkode: 87f91...c99
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #6 Skrevet 19. oktober 2017 Trenger han å be alle lenger nå som han blir 11 da, hva med å ta med de 3-4 beste kompisene på peppes og kino? Mine gutter har hatt flere overnattingsbursdager, invitert en liten håndfull kompiser på pizza, film og popcorn, overnattet på madrasser på gulvet i kjellerstua. Anonymkode: 8aae5...6ea
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #7 Skrevet 19. oktober 2017 21 minutter siden, Anonym bruker skrev: Trenger han å be alle lenger nå som han blir 11 da, hva med å ta med de 3-4 beste kompisene på peppes og kino? Mine gutter har hatt flere overnattingsbursdager, invitert en liten håndfull kompiser på pizza, film og popcorn, overnattet på madrasser på gulvet i kjellerstua. Anonymkode: 8aae5...6ea Det vanligste i klassen er vel å be alle. Samtidig vet jeg ikke helt hvem vi skal definere som de nærmeste kompisene. Han har aldri besøk av noen. Han har slitt litt sosialt siden han begynte på den skolen han går på i 3. klasse. Så jeg syns vel kanskje det er litt dumt å ekskludere noen. Men jeg kan tenke på det, om det er et alternativ. HI Anonymkode: 87f91...c99
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #8 Skrevet 19. oktober 2017 Har 11-åring selv, men ikke i Trondheim. Her hos oss, i Oslo, er det flere som har hatt billige bursdager som har vært veldig populære. Noen inviterte til kinobursdag hjemme, med pizza og popcorn og film. Forutsetter bare at dere har plass til alle foran TV'n. Noen andre har leid idrettslagets klubbhus og hatt kinobursdag der. Fotballbursdag med spising i klubbhuset har slått an. Bursdag i skogen har flere hatt her og, med pølsegrilling på bål, natursti etc. Klubbhus, velhus etc som kan leies billig kam brukes til ordinære bursdager også. Arranger quiz, konkurranser etc. Her ble det ellevillt da vi hadde musikkquiz i tiårsdagen hjemme. Alle jentene sang og danset til hver låt. Er det nå snart, kan du kalle det halloweenbursdag, så får du en del gratis ved at barna har moro med kostymene. Lykke til! Anonymkode: 12110...e2a
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #9 Skrevet 19. oktober 2017 Her koster det 150 kroner å leie kantinen på ungdomsskolen. Stort lokale med fullt utstyrt kjøkken. Det er det flere som har gjort her, min 10-åring var i bursdag der forrige uke. Spilte musikk, spilte spill, løp litt rundt, danset litt, spiste og koste seg. Anonymkode: 8aae5...6ea
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #10 Skrevet 19. oktober 2017 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Her koster det 150 kroner å leie kantinen på ungdomsskolen. Stort lokale med fullt utstyrt kjøkken. Det er det flere som har gjort her, min 10-åring var i bursdag der forrige uke. Spilte musikk, spilte spill, løp litt rundt, danset litt, spiste og koste seg. Anonymkode: 8aae5...6ea I 1. og 2. klasse gikk han på en annen skole der det var mulig å leie skolen, så da hadde vi det der. Det var helt alright. Skolen han går på nå leier dessverre ikke ut. HI Anonymkode: 87f91...c99
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #11 Skrevet 19. oktober 2017 Hvor mange er de? Anonymkode: ef3c7...6be
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #12 Skrevet 19. oktober 2017 Hør med svømmehaller i nærheten, det pleier å være kjempepopulært 😀 Anonymkode: 00574...a76
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #13 Skrevet 19. oktober 2017 Håper du finner et billig alternativ, er så lei av at alle bursdager må foregå på et fancy sted. Virker som om foreldrene prøver å overgå hverandre enkelte ganger. Anonymkode: 6eb77...223
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #14 Skrevet 19. oktober 2017 Diskobursdag hjemme. Trenger: musikk lyspære fra rusta med diskolys popcorn/ potetgull/ smågodt. Evt kinobursdag hjemme med popcorn Lommelykttur i marka til en lavo f.eks bål/ grille pølser. Feiring på midtsandtangen i Malvik. Ligger ved storsand camping. Grilling på ly og le( bord med takoverbygg) gratis for alle. Anonymkode: 91ae9...d8c
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #15 Skrevet 20. oktober 2017 hva med halloween fest? det er vel stas? Anonymkode: 6ae8c...29d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå