Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #1 Skrevet 19. oktober 2017 Jeg må ha en jobb fort som fy, og har tenkt til å gå innom en butikk rett borti her, og spørre om de trenger folk. Jeg må liksom begynne er sted. 😁 Da dette egentlig sitter ganske langt inne, vurderer jeg å ta med meg lillegutt. Blir liksom ikke like kleint for meg da (merkelig nok), han er halvannet år. Tror dere det virker negativt? Jeg tenker enten eller... Kan jo hende at det er positivt at jeg er mor, og at de tenker at hun trenger virkelig jobb 🙊 Hva tenker dere? Anonymkode: 1821b...c33
frk Nilsen Skrevet 19. oktober 2017 #2 Skrevet 19. oktober 2017 Forskjell på å ta med barnet på å levere en CV og det å ta med barnet på intervju. Helt ok å ta med på runde. Tror ikke de tenker så mye på det med mindre de ønsker en prat der og da. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #3 Skrevet 19. oktober 2017 Jeg ville ikke ansatt deg hvis du hadde med barn når du søkte jobb med mindre jeg var desperat. Anonymkode: 7f8e0...ff4
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #4 Skrevet 19. oktober 2017 Fra pragmatisk arbeidsgiver sin side: "barn 1,5år -potensielt mye "sykt barn" dager 🤔 Får hun ikke barnevakt siden barnet er med? 🤔 Er hun alene?(=mer fravær) Hvor er hennes fokus?🤔 Fordel, barselpermisjon er over. Men skal hun ha flere, og blir da raskt borte, ettersom hun er i "denne fasen i livet"?🤔 .... Men for all del, ei jeg kjenner var høygravid på jobbintervju og fikk jobben, så kan være veldig barnevennlig sjef -Men jeg hadde latt barn være hjemme, og hatt full fokus på jobben. Anonymkode: 7486e...a94
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #5 Skrevet 19. oktober 2017 Om det er kun for å levere cv, så ja ok, men jeg ville tenkt at hvorfor er ikke barnet i barnehagen- hun prioriterer barnet, vil hun da også prioritere jobben? Hadde vært noe annet om barnet var 8-10 mnd, og du kom fordi du gjerne ville ha jobb til far skulle ut i permisjon. I tillegg til dette som er nevnt over. Anonymkode: 582be...738
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #6 Skrevet 19. oktober 2017 Takk for svar! Jeg skal vurdere hva jeg gjør. Ser poengene til noen her 🙊 Anonymkode: 1821b...c33
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #7 Skrevet 19. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Jeg ville ikke ansatt deg hvis du hadde med barn når du søkte jobb med mindre jeg var desperat. Anonymkode: 7f8e0...ff4 Er du i posisjon til å ansette noen da? Jeg kjenner forøvrig ei som hadde med barnet sitt. Hun fikk jobben! Anonymkode: 43967...eec
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #8 Skrevet 19. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Er du i posisjon til å ansette noen da? Jeg kjenner forøvrig ei som hadde med barnet sitt. Hun fikk jobben! Anonymkode: 43967...eec Ja, jeg ansetter ca 10 personer hvert år. Anonymkode: 7f8e0...ff4
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #9 Skrevet 19. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Ja, jeg ansetter ca 10 personer hvert år. Anonymkode: 7f8e0...ff4 Da vet du også at det å ha barn ikke hindrer folk i å arbeide og så vet du at mange foreldre gjør en god jobb! Anonymkode: 43967...eec
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #10 Skrevet 19. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg må ha en jobb fort som fy, og har tenkt til å gå innom en butikk rett borti her, og spørre om de trenger folk. Jeg må liksom begynne er sted. 😁 Da dette egentlig sitter ganske langt inne, vurderer jeg å ta med meg lillegutt. Blir liksom ikke like kleint for meg da (merkelig nok), han er halvannet år. Tror dere det virker negativt? Jeg tenker enten eller... Kan jo hende at det er positivt at jeg er mor, og at de tenker at hun trenger virkelig jobb 🙊 Hva tenker dere? Anonymkode: 1821b...c33 Hadde gått innom alene. De kan komme til å tenke at du har problemer med å stille opp på kort varsel siden du ikke har barnepass på jobbsøkerrunde, og de kan tenke at barnet er i en slik alder at det vil bli mye sykbarn dager. Anonymkode: 39d67...976
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #11 Skrevet 19. oktober 2017 4 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da vet du også at det å ha barn ikke hindrer folk i å arbeide og så vet du at mange foreldre gjør en god jobb! Anonymkode: 43967...eec Ja, men jeg vet også at småbarnsmødre som ikke klarer å skaffe barnevakt for å søke jobb sansynlig vis ikke klarer det på planleggingsdager, i barnehagens ferie osv. Det er gjerne de samme som MÅ ha fri tidlig for å hente i barnehagen og som aldri kan jobbe ekstra når det er travelt. Hvis det bare dreier seg om å stikke innom for å levere en cv, som like gjerne kunne blitt sendt på mail, gjør det ikke noe, men hvis de vil noe mer bør de ha ordnet barnevakt. Anonymkode: 7f8e0...ff4
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #12 Skrevet 19. oktober 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Da vet du også at det å ha barn ikke hindrer folk i å arbeide og så vet du at mange foreldre gjør en god jobb! Anonymkode: 43967...eec Det vet hun helt sikkert, og har sikkert erfart. Poenget hennes er et annet. Anonymkode: 39d67...976
Jumaya Skrevet 19. oktober 2017 #14 Skrevet 19. oktober 2017 Sorry men det gjør nok at du virker ganske uaktuell for mange stillinger.
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #15 Skrevet 19. oktober 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg må ha en jobb fort som fy, og har tenkt til å gå innom en butikk rett borti her, og spørre om de trenger folk. Jeg må liksom begynne er sted. 😁 Da dette egentlig sitter ganske langt inne, vurderer jeg å ta med meg lillegutt. Blir liksom ikke like kleint for meg da (merkelig nok), han er halvannet år. Tror dere det virker negativt? Jeg tenker enten eller... Kan jo hende at det er positivt at jeg er mor, og at de tenker at hun trenger virkelig jobb 🙊 Hva tenker dere? Anonymkode: 1821b...c33 Jeg tenker helt omvendt, at det er negativt å ta med minsten. At du kan fremstå mindre attraktiv som arbeidstaker, siden du har så små barn. Og det blir veldig synlig når du ikke engang kan spørre om jobb uten å ha ungen med, de tenker kanskje at du ikke har så god tilgang på barnevakt siden barnet er med. Hvordan blir det da når du skal begynne. Hvis du har mulighet, så la han bli hjemme Anonymkode: 156b1...3c0
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #16 Skrevet 19. oktober 2017 Jeg har gjort det, og jeg fikk jobben også. 😉 Men hvis du har mulighet til å la minste være hjemme, er det nok bedre. Det var ganske slitsomt for meg, å prøve å si fornuftige ting mens babyen var veldig, veldig våken og måtte bæres rundt for ikke å gråte... Anonymkode: 19e50...360
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #17 Skrevet 19. oktober 2017 Ville gått uten barnet😊 Anonymkode: 337d7...bdd
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #18 Skrevet 19. oktober 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Ja, men jeg vet også at småbarnsmødre som ikke klarer å skaffe barnevakt for å søke jobb sansynlig vis ikke klarer det på planleggingsdager, i barnehagens ferie osv. Det er gjerne de samme som MÅ ha fri tidlig for å hente i barnehagen og som aldri kan jobbe ekstra når det er travelt. Hvis det bare dreier seg om å stikke innom for å levere en cv, som like gjerne kunne blitt sendt på mail, gjør det ikke noe, men hvis de vil noe mer bør de ha ordnet barnevakt. Anonymkode: 7f8e0...ff4 Og så er det de av oss som ser at det er stor forskjell på det å ha jobb og ikke jobb - også når det kommer til evne og vilje til å skaffe barnevakt. Ser ikke noe problem i at hun ev. bruker av sine feriedager for planleggingsdager. Min erfaring er at personer som ønsker seg så sterkt jobb som Hi gjør også er pliktoppfyllende og løsningsorientert. Hi, som du ser her inne, det å ta med barnet kan gå begge veier. Gjør det du selv føler er best, da er du også mest naturlig, tror jeg. Lykke til med jobbjakten Anonymkode: 8c485...2f0
Anonym bruker Skrevet 19. oktober 2017 #19 Skrevet 19. oktober 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Det vet hun helt sikkert, og har sikkert erfart. Poenget hennes er et annet. Anonymkode: 39d67...976 hva er poenget? Anonymkode: 43967...eec
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #20 Skrevet 20. oktober 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Og så er det de av oss som ser at det er stor forskjell på det å ha jobb og ikke jobb - også når det kommer til evne og vilje til å skaffe barnevakt. Ser ikke noe problem i at hun ev. bruker av sine feriedager for planleggingsdager. Min erfaring er at personer som ønsker seg så sterkt jobb som Hi gjør også er pliktoppfyllende og løsningsorientert. Hi, som du ser her inne, det å ta med barnet kan gå begge veier. Gjør det du selv føler er best, da er du også mest naturlig, tror jeg. Lykke til med jobbjakten Anonymkode: 8c485...2f0 😊 Anonymkode: 1821b...c33
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #21 Skrevet 20. oktober 2017 Takk for svar alle sammen!! Får se hva det blir til. Jobb må jeg i hvertfall ha 😊 Hi Anonymkode: 1821b...c33
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #22 Skrevet 20. oktober 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar alle sammen!! Får se hva det blir til. Jobb må jeg i hvertfall ha 😊 Hi Anonymkode: 1821b...c33 Får se hva det blir til? De fleste sier at det er best å la barnet være hjemme, så hvis du må ha jobb - så følg de rådene! Anonymkode: 6f29b...982
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #23 Skrevet 20. oktober 2017 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Får se hva det blir til? De fleste sier at det er best å la barnet være hjemme, så hvis du må ha jobb - så følg de rådene! Anonymkode: 6f29b...982 Jøss, hva er problemet ditt?? Det er vel opp til HI om hun vil følge rådene eller ikke. Det er en fri verden vi lever i, i alle fall for de aller fleste. Har hun ikke mulighet til å la barnet være hjemme, så har hun ikke det. Eller skal hun la ungen være hjemme alene synes du? Anonymkode: 12429...304
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #24 Skrevet 20. oktober 2017 5 timer siden, Anonym bruker skrev: Får se hva det blir til? De fleste sier at det er best å la barnet være hjemme, så hvis du må ha jobb - så følg de rådene! Anonymkode: 6f29b...982 Har du hatt en fin dag i dag? Eller ikke så fin...? Eller er du bare bitchy sånn til vanlig... Anonymkode: 1821b...c33
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #25 Skrevet 20. oktober 2017 9 minutter siden, Anonym bruker skrev: Har du hatt en fin dag i dag? Eller ikke så fin...? Eller er du bare bitchy sånn til vanlig... Anonymkode: 1821b...c33 Egentlig lite bitchy, men det er en mulig jobb som står på spill. Jeg bli irritert over den manglende evnen til å ta til seg råd. De fleste anbefaler henne å la ungen være hjemme, slik at hun står sterkere i vurderingen som en mulig ansatt. Da er det jo rimelig dumt å ta med ungen og risikere dette. Jeg ville som arbeidsgiver tenkt: Klarer hun ikke å finne barnevakt lenge nok til å stikke innom oss med søknaden, så hvordan kan hun da stille på kort varsel for oss. Hvis hun absolutt ikke får tak i barnepike, så kan hun jo heller sende søknaden på mail. Anonymkode: 6f29b...982
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå