Gå til innhold

avlyst utleggsforretning ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Holder på med en sak med lånekassen og statensinnkrevning ville ta fra meg det jeg var skyldig, holder på med å klage til lånekassen osv, og de har tatt klagen videre. Så fikk jeg nå beskjed om at utlegget har blitt kansellert/avlyst. Ikke hvor lenge osv da jeg ikke har nok til livsopphold osv, er det bare på pause da?

Anonymkode: f268e...d82

Videoannonse
Annonse
Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Holder på med en sak med lånekassen og statensinnkrevning ville ta fra meg det jeg var skyldig, holder på med å klage til lånekassen osv, og de har tatt klagen videre. Så fikk jeg nå beskjed om at utlegget har blitt kansellert/avlyst. Ikke hvor lenge osv da jeg ikke har nok til livsopphold osv, er det bare på pause da?

De vil nok ikke ettergi kravet nei, men forsøke med ny utleggsbegjæring senere siden det økonomiske kan endre seg - med mindre det er klagen din de har behandlet og kommet til at kravet ikke er korrekt?

Anonymkode: f3f6e...48c

Skrevet

Det håper jeg virkelig, for de har sagt jeg egentlig ikke skulle betale tilbake men krevde likevel.

Skrevet
3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det håper jeg virkelig, for de har sagt jeg egentlig ikke skulle betale tilbake men krevde likevel.

Da vil jeg tro det har trukket kravet siden det er feil. Det burde du jo helst ha fått bekreftet av dem da - jeg ville tatt kontakt med dem for å få klarhet i dette, så det ikke dukker opp igjen. Be helst om å få det skriftelig

Skrevet

Du har sendt inn klage og den er til behandling? Da vil jeg tro utleggsforretning er satt på vent til denne klagen er behandlet og det er fattet et nytt vedtak! 

Anonymkode: 76762...915

Skrevet

Ja det stod bare grunnet var pga jeg må ha nok til / for lite til livsopphold.

Skrevet

Det skal avholdes utleggsforretning, og resultatet som kommer er intet til utlegg. Det betyr ikke at utleggsforretningen er avvlyst. Akkurat hva sto i brevet?

Anonymkode: 4059d...e57

Skrevet

Jeg vil tro det er satt på vent frem til klagebehandlingen er over! Ved utleggsforretning er det jo ubetalte terminer som ligger til grunn og har ballet på seg😏

Skrevet
På ‎19‎.‎10‎.‎2017 den 15.26, Anonym bruker skrev:

Ja det stod bare grunnet var pga jeg må ha nok til / for lite til livsopphold.

Hvis det var begrunnelsen kommer de nok til å forsøke på nytt senere. Dersom man har fått avholdt utlegg med intet til utlegg, vil ikke kravet foreldes før etter 10 år. Stod det ingenting om hva du klaget på? Som regel har jo saksøker et tvangsgrunnlag på det tidspunktet det kommer til utleggsbegjæring, så skal vel mye til for å komme noen vei med en klage da vil jeg tro.

Anonymkode: f3f6e...48c

Skrevet

Avlyst utleggsforretning betyr at de ikke avholder den utleggsforretningen som var planlagt.  
Grunnen kan være at du har betalt kravet eller at de finner ut at det de skulle ta utlegg i ikke har verdi.

det vil likevell ligge der, og når du feks får høyere inntekt, eller kjøper noe som har verdi, kan de trekke deg/ta utlegg! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...