Gå til innhold

IKM uke 46


Tingen det er ein-to-tre

Anbefalte innlegg

34 minutter siden, Evaly skrev:

Spennende. Jeg hadde også en liten følelse, men så kan det jo fort også bare være innbilning :P

 

Håper du får en strek du og! (Og at våre streker ikke forsvinner, hehe..)

Håper det for alles del altså 😍 testoman så tester vel hver dag selv om man vet d er for tidlig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 hours ago, Tingen det er ein-to-tre said:

Jeg er 6 dpo (tror jeg), men har ikm på  tirsdag. Ganske korte sykluser ;)

Tror jeg nok tar en test på mandag 🙊

Så heldig du er som har korte sykluser! I hvert fall i denne prøvetiden ;) Tvi, tvi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8.11.2017 den 12.21, Iskula skrev:

Er det flere her som har IKM i slutten av uka? Jeg må vente helt til lørdag 18.! Hadde bomma med en dag, er bare 4 dpo. Hvor mange dpo er dere?

Har 18 jeg og tror jeg. Tenker at jeg ikke skal teste før 10 DPO. Testene ligger i skapet og roper til meg: Test, test, test. BRUK MEG!!! 
Men skal være sterk...tror jeg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Villfisken skrev:

Har 18 jeg og tror jeg. Tenker at jeg ikke skal teste før 10 DPO. Testene ligger i skapet og roper til meg: Test, test, test. BRUK MEG!!! 
Men skal være sterk...tror jeg :P

Det er så grusomt vanskelig. Jeg har en del tester liggende, og testet selv om jeg visste det var for tidlig. For noe tull! 

Men altså fikk positiv el test den 1. Og negativ den 2....

så... jeg er litt jskkker på om mens da blir forskjøvet med 3–4 dager ish. Har jo noen symptomer ( uten å lete), men TÅLMODIGHET har jeg ikke. Prøver å tenke negativt frem tol det motsatte kanskke bevises 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutes ago, Villfisken said:

Har 18 jeg og tror jeg. Tenker at jeg ikke skal teste før 10 DPO. Testene ligger i skapet og roper til meg: Test, test, test. BRUK MEG!!! 
Men skal være sterk...tror jeg :P

Hvor mange dpo er du da? 

Hehe, jeg har ikke vært frista enda, er bare 5 dpo, så vet jo at det er altfor tidlig. Men utålmodig er jeg, dagene går så sakte! Føles som en evighet siden jeg hadde EL... Jeg skal prøve å vente til IKM, med mindre jeg får på følelsen at noe kan være på gang. Prøve, jeg sa prøve 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, Iskula skrev:

Hvor mange dpo er du da? 

Hehe, jeg har ikke vært frista enda, er bare 5 dpo, så vet jo at det er altfor tidlig. Men utålmodig er jeg, dagene går så sakte! Føles som en evighet siden jeg hadde EL... Jeg skal prøve å vente til IKM, med mindre jeg får på følelsen at noe kan være på gang. Prøve, jeg sa prøve 😂

Jeg er vel 3-4 dager DPO. Positiv test på søndag, så da er vel EL mandag og 3 dag DPO nå? Eller noe? Dårlig med aksjer denne runden da det er første ordentlige prøveperiode og ante ikke når EL kom (kom seff når jeg var på andre siden av landet). Håper jeg bare glemmer testforventningene pga helg og lar det gå til enten tanta kommer eller IKM har passert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, nimmelim skrev:

Det er så grusomt vanskelig. Jeg har en del tester liggende, og testet selv om jeg visste det var for tidlig. For noe tull! 

Men altså fikk positiv el test den 1. Og negativ den 2....

så... jeg er litt jskkker på om mens da blir forskjøvet med 3–4 dager ish. Har jo noen symptomer ( uten å lete), men TÅLMODIGHET har jeg ikke. Prøver å tenke negativt frem tol det motsatte kanskke bevises 

Mensen skal komme likt antall dager etter el hver gang. Ekspertene sier at lutealfasen skal være lik... Du nærmer deg testing du da? Lucky you!!! Mensen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Villfisken said:

Jeg er vel 3-4 dager DPO. Positiv test på søndag, så da er vel EL mandag og 3 dag DPO nå? Eller noe? Dårlig med aksjer denne runden da det er første ordentlige prøveperiode og ante ikke når EL kom (kom seff når jeg var på andre siden av landet). Håper jeg bare glemmer testforventningene pga helg og lar det gå til enten tanta kommer eller IKM har passert. 

Da vil jeg tippe du er 3 dpo, ja. Typisk at du var bortreist akkurat da, men hvis dere fikk lagt inn aksjer noen dager før eller dagen etter, så er jo muligheten der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Iskula skrev:

Da vil jeg tippe du er 3 dpo, ja. Typisk at du var bortreist akkurat da, men hvis dere fikk lagt inn aksjer noen dager før eller dagen etter, så er jo muligheten der :)

Fikk lagt inn dagen den var positiv og dagen etter positiv... så muligens vi rakk det? Usikkert. Men helt ok :) Tar egentlig det med knusende ro. Ikke dårlig tid. Har trossalt en energibombe av en 2 åring i hus som skremmer vettet av meg når det kommer til å få flere :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutes ago, Villfisken said:

Fikk lagt inn dagen den var positiv og dagen etter positiv... så muligens vi rakk det? Usikkert. Men helt ok :) Tar egentlig det med knusende ro. Ikke dårlig tid. Har trossalt en energibombe av en 2 åring i hus som skremmer vettet av meg når det kommer til å få flere :P

Det er jo de beste dagene. Dagen etter positiv (hvis den ble negativ neste dag) er jo  mest sannsynlig el-dagen. Man kan jo få positiv i mer enn én dag da, jeg fikk i to dager. Uansett lurt å kjøre på litt før el, da vil det være noen svømmere inni der som bare venter på egget ;) 

Det kan jeg veldig godt forstå 😄 Tok meg mye lenger tid å bli klar for å prøve på nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Villfisken skrev:

Mensen skal komme likt antall dager etter el hver gang. Ekspertene sier at lutealfasen skal være lik... Du nærmer deg testing du da? Lucky you!!! Mensen 

Det visste jeg ikke. Det var den ene appen som justerte mensen til 3 dager frem. Men hvis mensen skal komme likt uansett, så er det tre dager til, og testene er negative. Så da er det vel ikke håp. Føler det er noe, men da må jeg prøve å slå det fra meg... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, nimmelim skrev:

Det visste jeg ikke. Det var den ene appen som justerte mensen til 3 dager frem. Men hvis mensen skal komme likt uansett, så er det tre dager til, og testene er negative. Så da er det vel ikke håp. Føler det er noe, men da må jeg prøve å slå det fra meg... 

 

 

Det er jo håp. For testene blir jo positive ut fra når egget fester seg og kroppen starter å produsere hcg. Og det er det ingen fasit på. Så håpet er ikke ute før man får en uhyggelig tante på besøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Villfisken skrev:

Det er jo håp. For testene blir jo positive ut fra når egget fester seg og kroppen starter å produsere hcg. Og det er det ingen fasit på. Så håpet er ikke ute før man får en uhyggelig tante på besøk.

Du har rett. Bare evig pessimist når det gjelder dette. Men ja, håpet er ikke over helt enda 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan tro jeg stusset fælt når jeg tok denne igår.( ja dette er etter den er tørket og den hadde trukket til seg fargen. Den er slik enda.... sånn oppsamlet rosa akkurat DER! Bah....

BA68D7BA-7B56-4D85-8EF7-568CA91D57D9.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg 8 DPO og fikk en dråpe blod i trusa i ettermiddag.. Har en rar følelse i magen - litt som mensensmerter.. i går og i dag har jeg vært veldig sliten og trøtt (kan selvfølgelig ha en sammenheng med at det har vært mye å gjøre på jobb). Har ikke så mye matlyst heller. Kan dette være festeblødning? Nå spottet jeg 3 dager før mensen forrige måned, men nå har jeg stikninger i magen og vondt i ryggen også. Veldig likt PMS men mensen skal jo ikke komme før om 6 dager.. 
Noen tanker? Andre som har opplevd dette? 
Lenke til kommentar
Del på andre sider

54 minutter siden, Sukkerklump1 skrev:
I dag er jeg 8 DPO og fikk en dråpe blod i trusa i ettermiddag.. Har en rar følelse i magen - litt som mensensmerter.. i går og i dag har jeg vært veldig sliten og trøtt (kan selvfølgelig ha en sammenheng med at det har vært mye å gjøre på jobb). Har ikke så mye matlyst heller. Kan dette være festeblødning? Nå spottet jeg 3 dager før mensen forrige måned, men nå har jeg stikninger i magen og vondt i ryggen også. Veldig likt PMS men mensen skal jo ikke komme før om 6 dager.. 
Noen tanker? Andre som har opplevd dette? 

Er du helt sikker på at du er 8 dpo og ikke lengre? Kan jo være EL kom tidligere og at det er starten på spotting/tr nå? Men om du vet med sikkerhet at du er 8 dpo så krysser jeg fingrene for festeblødning! 😀

Tvi tvi!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, stemmer nå husker jeg du skrev at den var positiv og at dere trolig akkurat rakk å legge inn aksjer. Da skal jeg krysse alt jeg har for at det var en festeblødning!! 😊 

Her går det bra, takk som spør! Tester fremdeles positivt, så håper at den lille spiren er frisk og fester seg godt 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre! Gratulerer forresten! Håper den klamrer seg ordentlig fast! Hvilke symptomer hadde du forresten? Om du hadde noen? 😊

Jeg har en god følelse denne måneden (har garantert hatt det de andre månedene også) 🙊 men føler at den satt. Er så kjipt å vente.. hvor mange pp hadde du før den satt? 

Endret av Sukkerklump1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk! Den satt allerede på første pp denne gangen faktisk, utrolig heldige. Jeg vet ikke om det er ekte symptomer, kan jo hende jeg hadde kjent det uansett. Men hadde på følelsen at det var noe, minnet litt om følelsen i mage/underliv som forrige gang jeg var gravid. Pluss kaffe smaker ikke like godt og tomat er plutselig ekkel smak på 😂 syns det er mistenkelig tidlig å skulle kjenne noe men.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herrefred, 5 dpo. Så hva gjorde jeg for å få tiden til å gå? Gikk ut med en venninne og spiste serrano og drakk vin som om det var min siste sjanse. Får leve mens en kan... :P Men tiden flyr ikke akkurat av gårde om jeg skal være ærlig. Skulle ønske jeg kunne sovet frem til neste helg. Litt som bjørnemor i hiet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere.. jeg fikk litt brunrød utflod i går og i dag blør jeg litt.. Jeg venter ikke mensen før torsdag neste uke.. kan dette fortsatt være festeblødning eller har mensen kommet tidligere? Jeg VET at jeg hadde EL forrige torsdag. Jeg begynte med VITEX denne måneden, og har lest at den skal gjøre lutealfasen lengere (min har vært lang nok) og evt korte ned syklusene.. kan det være at det er det den har gjort nå? For hvis jeg fikk mensen i dag så hadde jeg en lutealfase på bare 8 dager. Jeg skjønner meg virkelig ikke på denne kroppen. 

Håper at noen kan svare meg. Noen forslag? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Sukkerklump1 skrev:

Dere.. jeg fikk litt brunrød utflod i går og i dag blør jeg litt.. Jeg venter ikke mensen før torsdag neste uke.. kan dette fortsatt være festeblødning eller har mensen kommet tidligere? Jeg VET at jeg hadde EL forrige torsdag. Jeg begynte med VITEX denne måneden, og har lest at den skal gjøre lutealfasen lengere (min har vært lang nok) og evt korte ned syklusene.. kan det være at det er det den har gjort nå? For hvis jeg fikk mensen i dag så hadde jeg en lutealfase på bare 8 dager. Jeg skjønner meg virkelig ikke på denne kroppen. 

Håper at noen kan svare meg. Noen forslag? :) 

Aner ikke hvem som har satt deg på alternativ medisin og hvorfor, men om det ikke er fastlegen eller gynekolog, ville jeg kanskje vurdert om bruken er verdt det? Eneste jeg fant i farta var denne, der det jeg sier blir bekreftet. http://www.lommelegen.no/legesvar/infertilitet-og-vitex

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...