Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #1 Skrevet 18. oktober 2017 Er gravid nå i uke 16. Har vert sykmeldt siden uke 6 pga kvalme og lite energi. Svigermor mente at jeg måtte vel klare og jobbe allikavel. Jeg har sovet hele dagen når barna har vert i bhgen og skolen fordi jeg har ikke sjangs og holde meg våken. Nå siste 3 ukene har formen begynt og bli litt bedre men fortsatt blir jeg fort sliten og må porsjonere ut ting jeg gjør hver dag, bekkenløsning fikk jeg allerede i uke 10 slik som sist gang. Har litt problemer med ene hofta mi fra før som er nå verre etter att jeg ble gravid så jeg verker hver dag. Svigers mener jeg må trene og gå masse turer, ja er greit de men da har jeg ikke energi til andre ting i huset pluss att hoftene og bekken blir verre. De skal alltid kommentere noe negativt og si hva jeg skal gjøre😑 sikkert veldig dårlig forklart men... Anonymkode: 798b6...cdd
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #2 Skrevet 18. oktober 2017 Be svigermor hoppe og drite i hva du gjør. Jobben din nå er å lage et nytt menneske, deres barnebarn. Få mannen din til å steppe up, det er hans foreldre og han burde forsvare deg og be de holde munn. Anonymkode: 2a770...4ba
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #3 Skrevet 18. oktober 2017 Ja han forsvarer meg heldigvis han lever nå med meg hver dag og ser jeg ikke har det godt. Og jeg griner ofte fordi jeg veldig gjerne vil jobbe og fungere normalt😐 Hi Anonymkode: 798b6...cdd
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #4 Skrevet 18. oktober 2017 Det er Max 9mnd av et kanskje 40-50årig arbeidsliv. Sånn er det bare. Du kommer sterkere tilbake Og du lager et nytt menneske , kanskje dette mennesket finner opp noe revolusjonerende når han/hun blir stor... Selv gikk jeg på sv.penger fra uke 4 pga risikoyrke , men hadde uansett måttet blitt sykemeldt pga bekkenløsning tidlig om jeg hadde jobbet med noe annet. Haltet rundt på krykker , og kom meg ikke ut av huset siste mnd. Nå etter fødsel sliter jeg veldig fortsatt. Så kropper er forskjellig , noen er i sitt livs form som gravide, noen er "ødelagt", og noen er midt i mellom Anonymkode: 2a770...4ba
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #5 Skrevet 18. oktober 2017 Svigermor forsøker å gi deg gode råd. I de fleste tilfeller ville det hun foreslår vært riktig. Forsøk å talle henne for rådene men fortell samtidig at du ikke klarer så mye nå. Du kan også ta henne med på neste legebesøk. Da kan hun f bite hvordan legen ser på helsen din. Anonymkode: 1f969...b79
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #6 Skrevet 18. oktober 2017 Og være gravid er ingen sykdom, ta deg sammen... millioner har klart det før deg Anonymkode: 124fb...0f0
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #7 Skrevet 18. oktober 2017 Ha begrenset kontakt med idioten. Anonymkode: b9842...b53
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #8 Skrevet 18. oktober 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Og være gravid er ingen sykdom, ta deg sammen... millioner har klart det før deg Anonymkode: 124fb...0f0 🤦🏻♀️ Åh, det måtte komme en ignorant 😂 Anonymkode: 2a770...4ba
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #9 Skrevet 18. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: 🤦🏻♀️ Åh, det måtte komme en ignorant 😂 Anonymkode: 2a770...4ba Jessda ingen tråd uten🤣😎 Hi Anonymkode: 798b6...cdd
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #10 Skrevet 18. oktober 2017 Hvis jeg visste jeg ble så dårlig hadde jeg kanskje tenkt meg om før jeg fikk flere barn. Det går jo ut over de barna du har også. Anonymkode: 07333...214
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #11 Skrevet 18. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvis jeg visste jeg ble så dårlig hadde jeg kanskje tenkt meg om før jeg fikk flere barn. Det går jo ut over de barna du har også. Anonymkode: 07333...214 Ja. For di barna man har får ikke glede av barnet som kommer i mange år fremover? 😂 herre gud, barn tåler fint at mamma og eller pappa er "syke" en periode. Mamma har kronisk migrene, noe som betyr at mamma flere ganger i mnd, igjennom hele mitt liv lagg på rommet sitt å verket mens vi var nede i stua. Har ikke fått noen men av det, heller mer sympati og forståelse for at voksne også er mennesker og at når andre er syke må man hjelpe til 🖒 Anonymkode: 7a0a6...5fc
Anonym bruker Skrevet 18. oktober 2017 #12 Skrevet 18. oktober 2017 Hi, hvis du greier å gå deg tur, men da på bekostning av husarbeid, da bør du og mannen legge listen for husarbeid så lavt at han tar husarbeidet denne perioden. Det er viktigere for din helse (og for familien) at du tar vare på egen helse. Prøv også å få timer til fysioterapeut så fort som mulig. Og til svigermor sier du bare at du forstår hun mener vel med rådene og at rådene hennes nok vil passe til et mer normalt svangerskap, men at du må forholde deg til hvordan helsen din er og hva du blir rådet til av helsepersonell. Anonymkode: adaa7...516
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #13 Skrevet 20. oktober 2017 På 18. oktober 2017 den 17.21, Anonym bruker skrev: Er gravid nå i uke 16. Har vert sykmeldt siden uke 6 pga kvalme og lite energi. Svigermor mente at jeg måtte vel klare og jobbe allikavel. Jeg har sovet hele dagen når barna har vert i bhgen og skolen fordi jeg har ikke sjangs og holde meg våken. Nå siste 3 ukene har formen begynt og bli litt bedre men fortsatt blir jeg fort sliten og må porsjonere ut ting jeg gjør hver dag, bekkenløsning fikk jeg allerede i uke 10 slik som sist gang. Har litt problemer med ene hofta mi fra før som er nå verre etter att jeg ble gravid så jeg verker hver dag. Svigers mener jeg må trene og gå masse turer, ja er greit de men da har jeg ikke energi til andre ting i huset pluss att hoftene og bekken blir verre. De skal alltid kommentere noe negativt og si hva jeg skal gjøre😑 sikkert veldig dårlig forklart men... Anonymkode: 798b6...cdd hun har et poeng, ar kvalm hele svangerskapet, og spydde 10-15 ganger daglig, men ingen grunn til og bli hjemme for det.. Anonymkode: f400f...e3c
*Miss Marple* Skrevet 20. oktober 2017 #14 Skrevet 20. oktober 2017 (endret) På 18. oktober 2017 den 18.45, Anonym bruker skrev: Hvis jeg visste jeg ble så dårlig hadde jeg kanskje tenkt meg om før jeg fikk flere barn. Det går jo ut over de barna du har også. Anonymkode: 07333...214 Det er snakk om max 9 mnd målt mot et liv med barn. Det er ikke verd litt dårlig helse en periode mener du? Endret 20. oktober 2017 av *Miss Marple*
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #15 Skrevet 20. oktober 2017 6 minutter siden, Anonym bruker skrev: hun har et poeng, ar kvalm hele svangerskapet, og spydde 10-15 ganger daglig, men ingen grunn til og bli hjemme for det.. Anonymkode: f400f...e3c Hvor har du hengt medaljen din? Anonymkode: 55fc0...497
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #16 Skrevet 20. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: hun har et poeng, ar kvalm hele svangerskapet, og spydde 10-15 ganger daglig, men ingen grunn til og bli hjemme for det.. Anonymkode: f400f...e3c Det er grunn til å være hjemme. At du ikke synes det sier jo bare at du ikke synes det. Noe som er uinteressant for nesten alle andre. Anonymkode: 68cfe...f0f
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #17 Skrevet 20. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: hun har et poeng, ar kvalm hele svangerskapet, og spydde 10-15 ganger daglig, men ingen grunn til og bli hjemme for det.. Anonymkode: f400f...e3c Hadde du satt pris på at lærer eller barnehageansatt til dine barn hadde forlatt gruppen 10-15 ganger daglig i kanskje flere måneder, for å spy, og var dårlig den tiden hun ikke hang over do og spydde? Hvor god jobb tror du hun hadde gjort? Hvor fornøyd hadde du vært som forelder? Anonymkode: 21163...a1c
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #18 Skrevet 20. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: hun har et poeng, ar kvalm hele svangerskapet, og spydde 10-15 ganger daglig, men ingen grunn til og bli hjemme for det.. Anonymkode: f400f...e3c 👏👏👏 imponerande 🤘🤘 skulla hatt årets hedersmedalje du. Anonymkode: 798b6...cdd
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #19 Skrevet 20. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: 👏👏👏 imponerande 🤘🤘 skulla hatt årets hedersmedalje du. Anonymkode: 798b6...cdd Jeg er sikker på at kollegaene var superglade for at hun var på jobb, for hun var nok kjempeeffektiv................ Anonymkode: 21163...a1c
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #20 Skrevet 20. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: hun har et poeng, ar kvalm hele svangerskapet, og spydde 10-15 ganger daglig, men ingen grunn til og bli hjemme for det.. Anonymkode: f400f...e3c Gratulerer.... Ser du ikke at det er mye mer som spiller inn? Helse forut for svangerskap... om man greier å holde seg nok hydrert tross oppkastet... om man greier å få i seg nok mat og næring tross at man spyr så mange ganger om dagen... andre følger/komplikasjoner... hvor kraftige brekningene er... hvilken type jobb man har osv. osv. osv. Flott at du hadde en jobb hvor det var greit å gå fra så mange ganger om dagen for å spy og at du likevel kunne holde deg oppegående og frisk. Det at det var slik for deg betyr ikke at det er slik for alle, tror du virkelig det?? Anonymkode: adaa7...516
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #21 Skrevet 20. oktober 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: hun har et poeng, ar kvalm hele svangerskapet, og spydde 10-15 ganger daglig, men ingen grunn til og bli hjemme for det.. Anonymkode: f400f...e3c Ja, da var du sikkert til mye nytte på jobb.. Anonymkode: 1d31c...47f
Mostly Harmless Skrevet 20. oktober 2017 #22 Skrevet 20. oktober 2017 Bekkenløsning er skumle greier. Er ikke sikkert at gåtur er beste aktivitetsvalget for alle. Vet ikke om du har fått noen øvelser av fysioterapeut i tidligere svangerskap, men hvis ikke, ville jeg forsøkt å få det nå. Hvis du orker egentrening eller husarbeid, ville jeg valgt egentrening i denne perioden. Høres ut som du har mannen med på laget, og det er supert. Kanskje kan du skjerme deg litt mot hele svigers dersom de lider av umodifiserbar «svangerskap er ingen sykdom»-syndrom.
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #23 Skrevet 20. oktober 2017 På 18.10.2017 den 17.49, Anonym bruker skrev: Og være gravid er ingen sykdom, ta deg sammen... millioner har klart det før deg Anonymkode: 124fb...0f0 Og du er en bitter alenemor som måtte klare deg selv eller hva ? Anonymkode: 91c0b...ca8
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #24 Skrevet 20. oktober 2017 På 18.10.2017 den 18.45, Anonym bruker skrev: Hvis jeg visste jeg ble så dårlig hadde jeg kanskje tenkt meg om før jeg fikk flere barn. Det går jo ut over de barna du har også. Anonymkode: 07333...214 Dette svaret er nok det mest udugelige jeg har lest i hele mitt liv! Så fæl du er ! Anonymkode: 91c0b...ca8
Anonym bruker Skrevet 20. oktober 2017 #25 Skrevet 20. oktober 2017 Det høres ikke ut som kroppen din har godt av enda en graviditet. Noen ganger bør man faktisk stoppe, selv om man har lyst på flere barn. Anonymkode: 2ec6d...3c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå