Gå til innhold

Filmen The Impossible om tsunamien i Thailand

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syk i dag og satte på en film for å få tida til å gå. Men herregud, få minutter uti sitter jeg og molhulker! Så forferdelig fælt. Jeg har også tre barn og ser for meg hvordan det hadde vært å havne oppi noe sånt. Hvordan greie å prøve å beskytte alle tre. Forferdelig! Vet ikke om jeg greier se mer for det gjør så vondt, men vil jo se hvordan det går også. 

Tenker dere på hvordan dere skulle håndtert det i en krise slik mtp barna?

Anonymkode: b3819...bca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

den er trist.. jeg aner ikke hva jeg hadde gjort, er ikke lett og si det før det skjer tror jeg

Skrevet

Ja, vi har en «handlingsplan» i tilfelle kriser. Vi tar hvert vårt barn og kommer oss til helvette unna. I sommer planla vi med tanke på f.eks terror liknende Nice. Nå var det absolutt ingen som forutså denne tsunamien så man kunne lett vært et tilfeldighetens offer. Hva man kommer til å gjøre vet man ikke før man står i situasjonen. 

Jeg hørte en svensk podcast om tsunamien  om en familie hvor alle døde utenom et av barna. Den var sterk.. anbefaler den virkelig. Den er laget av svenske P3dokumentar. 

The inpossible er en veldig bra film. Jeg så den på kino da den kom og klarte ikke holde tårene tilbake. Nervene var virkelig i helspenn gjennom hele filmen. Håper du så hele, det er virkelig verdt det! 

Anonymkode: 31f51...1fb

Skrevet

Først blir du handlingslammet, så går alt i sakte film på netthinnen ( om livet), vannet kommer og du leter panisk etter ungene. Jeg var der med to barn, vi overlevde, men ikke mannen.

Anonymkode: 1bf80...9e7

Skrevet

Kondolerer så mye til deg. Så forferdelig😢Var det mannen din som døde for å redde et av barna deres? Har lest noe om det tidligere.  

Anonymkode: 38dbc...b95

Skrevet

Jeg mistet min søster, mine tantebarn og min svoger i Khao Lak. Jeg klarer enda ikke forstå det som skjedde, jeg klarer ikke å forstå den frykten de må ha følt og jeg klarer ikke å forestille meg hvordan jeg hadde reagert hvis jeg måtte kjempe i en slik katastrofe. Jeg vet at de alle var i bungaloen, jeg vet de ble tatt av vannet stengt inni bungaloen og alle døde. Jeg vet hvordan det er å gå blant alle de døde kroppene og lete etter mine kjære da jeg dro ned for å finne dem 28.desember. Jeg fant ingen i live, og jeg bærer fortsatt med meg alle lukter og de groteske synsinntrykk jeg fikk der nede etter å dratt fra tempel til tempel og lett i ren desperasjon. 

Anonymkode: 3b3fb...098

Skrevet

Det er helt umulig å forestille seg og umulig å planlegge. Jeg var selv nybakt førstegangsmamma da tsunamien inntraff. Jeg satt lenket til nyheter og aviser. Kommer aldri til å glemme pappaen som måtte velge mellom de to barna sine. Hvem skulle få leve, og hvem måtte dø? Denne avgjørelsen måtte han ta mens han sto og klamret seg til et tre, mens han holdt omkring de to barna sine. Til slutt måtte han ta et valg. Han måtte ofre et av sine barn. Hvor umenneskelig er ikke det? Han måtte til slutt slippe babyen på 8 mnd for å kunne redde 3 åringen. Grusomt. 

Anonymkode: da14d...619

Skrevet

Jeg klarte ikke se filmen ferdig. Den ble for tung og trist.

Anonymkode: 3637d...26e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...