Gå til innhold

Tror jeg snart slutter å handle på Meny

Anbefalte innlegg

Skrevet

I dag har jeg av grunner utenfor min kontroll sittet timesvis i bil med P4 på, og jeg har dermed vært offer for Menys reklame igjen og igjen.

Damen som sprudlende kvekker om tilbudene Meny har sier konsekvent skyllingfilet og pris pr. sjilo.

Jeg har alltid sett på Meny som en seriøs matbutikk, litt dyr men godt sortiment, men bra. Men nå vurderer jeg å slutte å handle der for jeg klarer ikke være med på å støtte oppunder konsekvent neandertalsk talefeil as.

Takk for oppmerksomheten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk dårlig reklame!! Tips butikksjefen, ikke sikkert de er klar over det.

Anonymkode: 8e136...c84

Skrevet

Anbefaler lydbok i bilen, da slipper du dumme reklamer på radio og får dessuten brukt tiden i bilen til noe litt mer nyttig. Jeg har i hvert fall alltid flere bøker jeg gjerne ville lest enn det jeg har tid til. 

Skrevet
30 minutter siden, Iiiiik skrev:

Anbefaler lydbok i bilen, da slipper du dumme reklamer på radio og får dessuten brukt tiden i bilen til noe litt mer nyttig. Jeg har i hvert fall alltid flere bøker jeg gjerne ville lest enn det jeg har tid til. 

Jeg har faktisk en diger pakke med CD'er med nybegynnerkurs i mandarin, kanskje jeg skal begynne å høre på det igjen? :-D

Skrevet

Kan det være at personen på reklamen er østlending? Jeg er klar over at ikke alle østlendinger snakker slik, men jeg har vært i nærkontakt med opptil flere av dem som ikke hører forskjell på ki, kji, sji og schi osv og mener alle lydene er like når de sies.

Av og til lurer jeg på om det er lettere å få kinesere til å bruke bokstaven r enn å lære østlendinger å si kino.

Anonymkode: d465c...6ed

Skrevet

Jeg er østlending selv og hører daglig folk som har så alvorlig talefeil at de logrende forteller at de var på sjino med sjærsten, men de hører heldigvis ikke til flertallet. De jeg pleier å omgås klarer å snakke (ellers hadde jeg ikke hengt med dem as).

Det virker som om det er de som ble født på 90-tallet om sliter mest med dette. Lurer på om det skjedde noe med luften som gjorde at så ekstremt mange ble født med den feilen der, for det er jo manglende evner det er snakk om.

Skrevet
1 time siden, Fru Banderas skrev:

Jeg er østlending selv og hører daglig folk som har så alvorlig talefeil at de logrende forteller at de var på sjino med sjærsten, men de hører heldigvis ikke til flertallet. De jeg pleier å omgås klarer å snakke (ellers hadde jeg ikke hengt med dem as).

Det virker som om det er de som ble født på 90-tallet om sliter mest med dette. Lurer på om det skjedde noe med luften som gjorde at så ekstremt mange ble født med den feilen der, for det er jo manglende evner det er snakk om.

Jeg føler det er de født etter Tsjernobyl.  Så jeg skylder på det. 

Anonymkode: dc32f...510

Skrevet

Det fins heldigvis gode radiokanaler uten reklame. P1 og P2 er fine, og P3 om du er interessert i det. 

Orker ikke høre på P4, og det er ikke bare fordi de ikke kan uttale kino. 👹

Anonymkode: c7b75...f26

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Kan det være at personen på reklamen er østlending? Jeg er klar over at ikke alle østlendinger snakker slik, men jeg har vært i nærkontakt med opptil flere av dem som ikke hører forskjell på ki, kji, sji og schi osv og mener alle lydene er like når de sies.

Av og til lurer jeg på om det er lettere å få kinesere til å bruke bokstaven r enn å lære østlendinger å si kino.

Da omgås du bare folk med språkvansker, evt den yngre generasjon med sløve foreldre.

Skrevet
5 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hehe, det var i hvert fall en morsom forklaring på mye her i verden.

Skrevet
4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er østlending og gift med en sunnmøring. Han kan ikke forstå hva jeg retter på ungene for. Han hører nemlig ikke forskjell. 

Anonymkode: 19f84...b4e

Skrevet
4 timer siden, Fru Banderas skrev:

Jeg har faktisk en diger pakke med CD'er med nybegynnerkurs i mandarin, kanskje jeg skal begynne å høre på det igjen? :-D

Jeg har en tilsvarende pakke med italienskkurs. Synes dog det er lettere å motivere meg for skjønnlitteratur. 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Jeg har en tilsvarende pakke med italienskkurs. Synes dog det er lettere å motivere meg for skjønnlitteratur. 

Skulle ikke være anonym. Hvordan skjedde det egentlig? 

Skrevet

Har for lengst sluttet å handle på Meny. Det er ikke pga reklamen men det skyldes dårlig frukt og grønt!

Anonymkode: 2afd0...94b

Skrevet

Endringer i språket, folkens... liker det ikke, men det er vi "fossilene" som henger etter... Skylling og sjilo er fremtiden. Dessverre.

Anonymkode: 1e0c2...a73

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Endringer i språket, folkens... liker det ikke, men det er vi "fossilene" som henger etter... Skylling og sjilo er fremtiden. Dessverre.

Anonymkode: 1e0c2...a73

Og det sjyldes alle innvandrere som ikke integeres. 

Skrevet
4 hours ago, Anonym bruker said:

Du mener sjernobil? ;)

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Og det sjyldes alle innvandrere som ikke integeres. 

Dette har ingenting med innvandrere å gjøre. Dette «fenomenet» oppsto blant ungdommen i Fyllingsdalen i Bergen på 60-70 tallet. 

Hilsen bergenser som ikke hører forskjell på kino og sjino, men jeg uttaler det rett( det sa i hvertfall norsk læreren min 😝) 

Anonymkode: 907f3...4ed

Skrevet

Jeg tåler en skylling dersom jeg slipper å høre på diktene til Spar.

Anonymkode: 9ab1e...3f8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...