Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2017 #1 Skrevet 17. oktober 2017 Min datter er 13, nesten 14 år. Hun har hatt mensen i et par år nå, men har alltid brukt bind. Hun hadde lyst til å prøve tamponger en periode, men det gikk ikke bra. Det gjorde vondt å prøve å få den inn og så var det litt skummelt. Nå derimot, bruker hun det plutselig. Jeg har ikke visst noenting, men har fundert litt over hvor ofte jeg må kjøpe dette. Søsteren hennes er noen år eldre og hun bruker det. Hun bruker samme størrelse, ca medium. Nå har jeg begynt å fundere litt, og har fått en ekkel mistanke. Jeg lurer på om hun kanskje har hatt sex. At det er derfor hun nå bruker tamponger uten å klage. Hun har en del guttevenner, og jeg lurer på om noe kan ha skjedd. Hun sier selv at hun er jomfru, og har sagt dette uten at jeg har spurt engang. Vet jeg virker uerfaren og dum sikkert, men husker selv at jeg ikke begynte med tamponger før etter jeg ble sammen med typen min og hadde hatt sex. Er jeg helt på jordet?? Anonymkode: be723...12e
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2017 #2 Skrevet 17. oktober 2017 Kan også være at søsteren har gitt henne tips for hvordan få den inn. Om dere har ett nært forhold der dere kan snake om alt kan du kanskje spørre henne? Anonymkode: 167b7...160
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2017 #3 Skrevet 17. oktober 2017 Jeg begynte i alle fall med tamponger før sex. Det er ikke så rart om unge jenter trenger litt tid før de er komfortable med tamponger. Det trenger slettes ikke å ha sammenheng med sex. Anonymkode: 9775e...190
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2017 #4 Skrevet 17. oktober 2017 Jeg begynte med tamponger mange år før jeg hadde sex. Handlet bare om at bind føltes ubehagelig, at venninner brukte tamponger og jeg måtte bli klar for å tørre det selv. Anonymkode: 970d1...6ad
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2017 #5 Skrevet 17. oktober 2017 2 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan også være at søsteren har gitt henne tips for hvordan få den inn. Om dere har ett nært forhold der dere kan snake om alt kan du kanskje spørre henne? Anonymkode: 167b7...160 Ja, vi har et nært forhold, men hun liker ikke å snakke om alt. Jeg har ikke spurt om hun er jomfru, det er det hun selv som har sagt. Jeg har heller ikke spurt om hvorfor hun bruker tamponger nå, i og med at dette virker som verdens naturligste ting for henne. HI Anonymkode: be723...12e
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2017 #6 Skrevet 17. oktober 2017 Ja, du er på jordet hvis du konkluderer med at hun har hatt sex på så tynt grunnlag. Anonymkode: 7c8e7...390
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2017 #7 Skrevet 17. oktober 2017 Jeg brukte tamponger fra jeg var 12, men hadde ikke sex før jeg var 16. Jeg syntes det var både vondt og vanskelig å få inn tampongen i starten, men med litt øvelse gikk det seg til etter hvert. Dette var IKKE noe jeg snakket med mamma om. Anonymkode: f6cde...55a
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2017 #8 Skrevet 17. oktober 2017 Jeg begynte å bruke tamponger så og si med en gang jeg fikk mensen da jeg var 12. Gikk kanskje noen mnd, men hadde ei god venninne som hadde brukt tamponger noen år som ga meg noen tips. Husker det var vondt første gangen, men at det gikk bedre etter hvert. jeg hadde ikke sex før jeg var mye eldre enn dette. Anonymkode: de931...452
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2017 #9 Skrevet 17. oktober 2017 Jeg startet med tampong som 13/14 åring, men husker det var svært smertefullt de første gangene- så tok litt tid før jeg lærte meg det. Jeg hadde ikke sex før jeg var 19 år, så tror nok det er på tynt grunnlag. Jeg ville heller lagt frem på en naturlig måte, at hvis hun hadde sex vil du gjerne kjøpe p-piller slik at hun ikke blir gravid- og latt resten være opp til henne. Evt skaffet p-piller hun kunne bruke og late som det var for å få kontroll på mensen hvis du mistensker at hun har startet med å ha sex. Anonymkode: 71b61...027
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2017 #10 Skrevet 17. oktober 2017 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg startet med tampong som 13/14 åring, men husker det var svært smertefullt de første gangene- så tok litt tid før jeg lærte meg det. Jeg hadde ikke sex før jeg var 19 år, så tror nok det er på tynt grunnlag. Jeg ville heller lagt frem på en naturlig måte, at hvis hun hadde sex vil du gjerne kjøpe p-piller slik at hun ikke blir gravid- og latt resten være opp til henne. Evt skaffet p-piller hun kunne bruke og late som det var for å få kontroll på mensen hvis du mistensker at hun har startet med å ha sex. Anonymkode: 71b61...027 I dag får ungdommene gratis p-piller av helsesøster, så de blander ikke nødvendigvis mamma inn i prevensjonspraten. De blir informert på skolen om at de bare kan oppsøke helsesøster på skolen eller gå på helsestasjon for ungdom for å få prevensjon. Anonymkode: 1769d...b4a
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2017 #11 Skrevet 17. oktober 2017 Jeg klarte ikke å bruke tampong før jeg hadde hatt sex. Anonymkode: d727c...462
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2017 #12 Skrevet 17. oktober 2017 Jeg brukte tamponger fra jeg var ca 13-14 år, men hadde ikke sex før jeg var 18. Anonymkode: 75c1d...92e
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2017 #13 Skrevet 17. oktober 2017 I min vennegjeng brukte vi alle tampong før vi hadde sex. Hun har nok øvd seg på å sette den inn. Hun har jo også blitt to år eldre siden sist. Den ene venninnen min slet som bare det med å få den inn. Men med litt (verbal) veiledning fra meg, gikk det til slutt 😜 Anonymkode: 7677b...4a4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå