Gå til innhold

Hans nye kone har tatt barnas plass

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han har giftet seg på nytt, det er helt greit for meg (jeg er også etablert på nytt), med en femten år yngre kvinne, og jeg hører og ser nå at hun mer og mer tar den plassen barna våre normalt skulle tatt. Det er ganske sykt og ekkelt i seg selv, men det er nå ikke mitt problem - mitt problem er hvordan barna har det på samværsuker. Hun er den som styrer døgnet ("Mia må få sove lenge så alle må være stille" i helgene og ingen kan dra ut på noe, selv om barna er tidlig oppe, for "mia" kunne ikke si dagen før hva hun hadde lyst til å gjøre, så nå venter alle på at hun våkner...), hun er den som må hentes og kjøres på aktiviteter ("Mia har ikke lappen, men hun liker ikke å ta buss") slik at flere av barnas aktiviteter/bursdager de skulle vært i, etc, viser seg å ikke ha blitt gjennomført, for "Mia" trengte pappa og hans tjenester. Det som først var barnas lekerom og siden være-med-venner-rom er nå "Mias" rom der hun ikke skal forstyrres noen gang og dit ingen får lov å gå. "Mia" liker nesten ingenting, så da er middagsplanene lagt deretter. Og hun har oppheng på kalorier og fettinnhold, hvilket jeg tenker barna (10/13) skal få slippe å forholde seg til før de må, det skal ikke være fokuset i forbindelse med mat, ingen av dem har vektproblemer men "Mia" har spiseproblemer... og de spres. Og min eks hører selvsagt ikke på mine bekymringer for han tenker med feil hode - klassisk førtiårskrise. Hvordan skal jeg gripe an dette?

Anonymkode: 923c0...c17

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skjønner ikke problemet!

Anonymkode: dc9be...382

Skrevet

Få ham med til familievernkontoret, for dette er jo helt klart et problem han må ta tak i slik at det ikke går utover barna!

Anonymkode: 6f908...089

Skrevet
2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke problemet!

Er det du som er "Mia"? Det er et stort problem når barna blir skvist ut av stemor, og det er et problem at tilpasningen kun går i favør av stemor og aldri barna. Ja barna skal lære å tilpasse seg, men det må søren meg stemor gjøre også.

Anonymkode: 60ae9...dce

Skrevet
6 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Er det du som er "Mia"? Det er et stort problem når barna blir skvist ut av stemor, og det er et problem at tilpasningen kun går i favør av stemor og aldri barna. Ja barna skal lære å tilpasse seg, men det må søren meg stemor gjøre også.

Anonymkode: 60ae9...dce

Jeg beklager, leste ikke bra nok. Jeg trodde at Mia var barnet. Er helt enig i at dette ikke er bra . Familievernkontor neste 

Skrevet

Uff, så trasig! :( Er enig i rådet om familievernkontoret. Hva sier barna selv? Vil de være der? 
Jeg har vært gjennom noen runder nå, hvor barnet føler seg utelatt hos far. Bare de nye barna med den nye samboeren som får alt, som er "gullungene", som blir hørt, aldri får kjeft etc etc. Mens min datter alltid får kjeft, selvom det er søsknene som "ypper til bråk", den som alltid må gjøre ting mens de andre slipper, den som aldri får være med på turer, de blir bare gjennomført når hun ikke er der osv osv. Nå har hun sett seg drittlei på hele mannen og nekter å ha noe med han å gjøre. Så hvis det er mulig så ta tak i det NÅ, og se om det kan bedres. Ungene deres er så store at de snart ikke kommer til å ønske å dra dit om dette fortsetter.

Anonymkode: ea23b...b3a

Skrevet

Jeg forstår at du er bekymret, men jeg har en del oppfølgingsspørsmål. Er det barna dine som har gitt deg informasjon om alt dette som mia gjør, og som må tas hensyn til? Er det mulig at dette egentlig ikke er så ille, men at barna er en smule sjalu? Uansett så må det tas hensyn til, og noe må gjøres. At maten som lages er tilpasset slik at alle liker den, syns jeg er greit. Men jeg er enig i at slankekurer ikke er noe barna trenger å være involvert i. At eksen din velger å tilpasse for sin ny kjæreste, tenker jeg forsåvidt er normalt - man vil jo gjerne gjøre småting for den andre, slik som å hente de dersom de er ute på noe. Men det er klart, går dette utover barnas aktiviter går det for langt. At Mia sover lenge om morningen, trenger ikke være et problem. Slik jeg ser det burde dette være en mulighet for faren og barna til å ha alenetid seg i mellom. Hvorfor kan de ikke gjøre noe de har lyst til mens Mia sover?

Snakk med eksen din, prøv å oppklar om informasjonen du sitter med er korrekt. Jeg sier ikke at noen lyver, men en sak har ofte flere sider. 

Anonymkode: 9779d...34f

Skrevet

Barna reagerer litt forskjellig - hun yngste er så glad i pappaen sin og er den som blir lei seg, han eldste er så såret og tar det ut i sinne og avvisning. Far mener vi ikke har noe å snakke om på familievernkontoret, for hans nye familie fungere så fint atte... og OM vi skulle dit så vil han ha med henne også, "for hun er familien min nå". Jeg motsetter meg i og for seg ikke det, men jeg mener at det er han og jeg som er foreldre og har disse barna og det er han og jeg som bør snakke i første omgang.

Skrevet

Har ingen gode råd enn det du alt har fått. Be han kjøpe seg et nytt sett med baller for de han hadde har "Mia" solgt på finn.no 

Anonymkode: 6975a...10a

Skrevet (endret)

Så du skal styre hverdagen til eksen din? Hva tror du fvk kommer til å gjøre med dette? Gi noen enkle råd, men kan ikke kreve noen verdens ting av far her. Det er ikke en menneskerettighet å gå i barnebursdag, ha eget vennerom eller bråke på morgenen når det er helg. Ja, kanskje dine barn trekker seg vekk fra faren sin, det er et valg de selv tar og noe far risikerer. Mia betyr tydeligvis mye for deres far, at han ikke bryr seg om den risikoen, og det kan ikke fvk gjøre noe som helst med. 

Du må gjerne fortelle hvordan det går på fvk, spent på hva de sier.. 

Endret av Evablaum
Skrevet

Har samme problemet her. Vi skal få fvk.

Anonymkode: 605cb...a08

Skrevet

Det går vel mot slutten på samvær. Og det er vel like greit, for å være ærlig... Far velger vekk sine barn, det får selvfølgelig konsekvenser 

Anonymkode: 536d7...907

Skrevet
55 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barna reagerer litt forskjellig - hun yngste er så glad i pappaen sin og er den som blir lei seg, han eldste er så såret og tar det ut i sinne og avvisning. Far mener vi ikke har noe å snakke om på familievernkontoret, for hans nye familie fungere så fint atte... og OM vi skulle dit så vil han ha med henne også, "for hun er familien min nå". Jeg motsetter meg i og for seg ikke det, men jeg mener at det er han og jeg som er foreldre og har disse barna og det er han og jeg som bør snakke i første omgang.

Oversatt fra fjottespråket... "jeg har ikke lenger noen ryggrad eller egne meninger, og ballene mine har forsvunnet på mystisk vis, så jeg takler ikke møte deg for å høre at jeg ikke duger som far, jeg orker ikke å høre at barna mine ikke har det bra, for da burde jeg gjøre noe med det, men hvis jeg gjør noe med det så vil Mia trolig bli misfornøyd og da får jeg ikke så mye eller god sex som jeg har fått etter at hun fikk både ryggraden og meningene mine og begynte å sjonglere med ballene mine. Kan ikke forstyrre Mia min for hvis hun kommer ut av sjongleringen sin så mister hun jo grepet om ballene mine, og da kan det jo galt, for da kan jeg måtte ta ansvar for eget liv og egne barn, og det er jo så slitsomt når jeg helst bare vil ha sex med den anorektiske sjongløren dobbelryggrad-Mia! Om hun ikke er fornøyd får jeg jo ikke like mye sex, og da mister jeg jo o'store penis også, og da er jeg jo ikke mann lenger."

Få ham med til familievernkontoret - med Mia om du må. Så kan du heller der ta opp det at hun er der. Kanskje hun trenger å høre ting rett ut også ;)

Han kommer til å miste kontakten med barna sine om han ikke tar ansvar for dem nå.

Skrevet
47 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Oversatt fra fjottespråket... "jeg har ikke lenger noen ryggrad eller egne meninger, og ballene mine har forsvunnet på mystisk vis, så jeg takler ikke møte deg for å høre at jeg ikke duger som far, jeg orker ikke å høre at barna mine ikke har det bra, for da burde jeg gjøre noe med det, men hvis jeg gjør noe med det så vil Mia trolig bli misfornøyd og da får jeg ikke så mye eller god sex som jeg har fått etter at hun fikk både ryggraden og meningene mine og begynte å sjonglere med ballene mine. Kan ikke forstyrre Mia min for hvis hun kommer ut av sjongleringen sin så mister hun jo grepet om ballene mine, og da kan det jo galt, for da kan jeg måtte ta ansvar for eget liv og egne barn, og det er jo så slitsomt når jeg helst bare vil ha sex med den anorektiske sjongløren dobbelryggrad-Mia! Om hun ikke er fornøyd får jeg jo ikke like mye sex, og da mister jeg jo o'store penis også, og da er jeg jo ikke mann lenger."

Få ham med til familievernkontoret - med Mia om du må. Så kan du heller der ta opp det at hun er der. Kanskje hun trenger å høre ting rett ut også ;)

Han kommer til å miste kontakten med barna sine om han ikke tar ansvar for dem nå.

...eller så bryr han seg så mye om Mia, at barna kommer i andre rekke. Mange som bryr seg mer om kona si, enn barna de har med eksen. Og som aldri angrer på det. 

Skrevet
3 minutter siden, Evablaum skrev:

...eller så bryr han seg så mye om Mia, at barna kommer i andre rekke. Mange som bryr seg mer om kona si, enn barna de har med eksen. Og som aldri angrer på det. 

Du er virkelig ikke riktig vel bevart menneske. Du trenger mye hjelp. Håper du bare er en tulling uten barn.

Anonymkode: 06e3c...539

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du er virkelig ikke riktig vel bevart menneske. Du trenger mye hjelp. Håper du bare er en tulling uten barn.

Jeg tror faktisk det er en hard realitet. Finnes mange ubrukelige, vokse, egoistiske idioter der ute som prioriterer seg selv og eget liv over livene de har satt til verden. Synd for barna. 

Anonymkode: f1c57...287

Skrevet

Enig med siste her... mange menn bryr seg mer om nyedama enn barna... min eks inkludert...

Anonymkode: b33d5...dd0

Skrevet
17 minutter siden, Evablaum skrev:

Dessverre også en mulighet, er en del av dem også... men de som er slik snakker som regel samme fjottespråk som His eks. De som aldri angrer på det mangler noen helt vesentlige menneskelige egenskaper!

Et enda større mysterie enn at noen menn velger bort egne barn, det er at kvinner som ønsker seg barn velger seg en mann som så tydelig har vist dem via sin eks og tidligere barn at de ikke er til å stole på, ikke tar ansvar...

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ikke han som bestemmer hvem som skal være til stede i et møte. Det er jo du som innkaller til det. For en idiot.

Anonymkode: e8d31...6a7

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Tror du virkelig ikke det finnes slike menn?

Da min pappa giftet seg på nytt gjorde de det "stille og rolig med bare nærmeste familie på middag". Det betydde at hennes familie og hennes barn ble invitert, vi som pappa hadde fra første ekteskap ble informert om giftemålet i ettertid, vi ble ikke invitert eller noe.

Anonymkode: 4b386...3ef

Skrevet
24 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tror du virkelig ikke det finnes slike menn?

Da min pappa giftet seg på nytt gjorde de det "stille og rolig med bare nærmeste familie på middag". Det betydde at hennes familie og hennes barn ble invitert, vi som pappa hadde fra første ekteskap ble informert om giftemålet i ettertid, vi ble ikke invitert eller noe.

Anonymkode: 4b386...3ef

Jo det vet jeg, men personen som skrev det er ikke helt frisk.

Hun skriver stygge ting til alle her inne.

Skrevet

Spørsmålet her er: er det "Mia" som bestemmer alle disse nye reglene, eller er det pappa som bestemmer det uten at "Mia" har bedt om det? 

ikke noe galt med sunn og fettfri mat forresten. Barna trenger selvsagt ikke vite at det er slankende mat, men er ikke farlig å spise noe annet enn det de vanligvis får eller noe sunnere enn de vanligvis får. 

Anonymkode: 5b34c...b4f

Skrevet
9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Spørsmålet her er: er det "Mia" som bestemmer alle disse nye reglene, eller er det pappa som bestemmer det uten at "Mia" har bedt om det? 

ikke noe galt med sunn og fettfri mat forresten. Barna trenger selvsagt ikke vite at det er slankende mat, men er ikke farlig å spise noe annet enn det de vanligvis får eller noe sunnere enn de vanligvis får. 

Anonymkode: 5b34c...b4f

Barn skal ikke ha fettfri mat!

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er slik mange fedre er i vårt samfunn, bare å innse det. 

Skrevet
4 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Barn skal ikke ha fettfri mat!

...men de tar ikke skade av det når de er hos far. Så kan mor servere det hun ønsker. Fvk blander seg ikke opp i hva far har til middag altså, eller om stemor slanker seg. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...