Gå til innhold

Jeg er feit og deppa


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Jeg har bare gått ned 1-2 kg på 2 mnd. Spiser så og si ikke godteri. Ikke sjokolade. Ikke potetgull (kanskje 1-2 ggr i året). Drikker ikke brus. Drikker utelukkende bare vann. Alltid. Uansett. 

Er problemet middagene? Vet jeg kanskje spiser litt mye middag. Men spiser kanskje 2 brødskiver ellers på dagen. Denne uken har jeg syklet ca 18 km. Normalt sett går jeg bare tur... 

Jeg har masse matallergier, så kan ikke spise hva som helst. Er mye jeg ikke kan spise. Lager tilnærmet all mat fra bunnen av. 

Hva er fallgruvene her? Hva bør jeg være obs på?.. 

:(

Anonymkode: 13de3...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Hvor mye veier du?

Høres ut som du er ufortjent overvektig.

Du er jo veldig sunn.

Anonymkode: f2d82...ba7

Jeg er bare 161cm :P så høy bmi! Jeg er sterk og kraftig bygget, men må ned 20 kg :( føles så uendelig langt unna. 

Anonymkode: 13de3...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som du spiser veldig uregelmessig og derfor har fucket opp forbrenningen din?

Du bør jo spise 3-4 måltider om dagen og omtrent like mye til hvert måltid så kroppen venner seg til å ha en jenv forbrenning.

Jeg er også feit og deppa, tok tak for en måned siden og har gått ned 5 kg, litt over en kg i uka og jeg kan pga sykdom ikke trene i det hele tatt og lever et veldig inaktivt liv (jeg har ME)

Jeg trenger derfor mye mindre kalorier enn de som er i aktivitet. 

Jeg spiser nå:

Frokost: En gresk yoghurt med havregryn og blåbær i

Lunsj: Enten en omelett med skinke og grønnsaker i eller havregrøt med bær som topping eller to knekkebrød med vanlig pålegg

Mellommåltid: En frukt, ofte en banan for det metter best

Middag: En porsjon av det vi måtte ha, i går spiste jeg en potet, en grillet laksefiletskive, kokte gulrøtter og blomkål og en litt sandefjorsmør på poteten.

Kvelds: Hjemmelaget smoothie, i går av et glass sukkerfri husholdningssaft, frosne jordbær og frosne blåbær

Dette er omtrent det jeg trenger for å gå ned i vekt, du som trener såpass mye kan antagelig spise mer og fremdeles gå ned i vekt.

Anonymkode: 3c4d9...cd8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det høres ut som du spiser for lite. Du trenger litt drivstoff for å brenne fett. 

Anonymkode: d3317...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du registrert kalorier? Og registrert alt? En teskje olje er 100 kalorier, en liten klatt smør baller fort på seg, majones er 100 kalorier bare i en lite stripe, osv osv. Overestimerer du kaloriforbruket ditt og undervurderer kaloriinntaket? Har du målt deg med målebånd? Jeg kan krympe tosifret antall cm mens vekten bare endrer seg med et par kilo.

Anonymkode: 0e735...03d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Høres ut som du spiser for lite og sjelden, evt med for mye middag. Du bør fordele maten jevnere utover dagen. F.eks 1 skive/2 knekkebrød til frokost, lunsjkan være det samme, eller salat med egg/bønner/kylling osv, eller middagsrester (liten porsjon). Vanlig sunn middag, som 150g rent kjøtt/fisk, 200g grønt, 1/2dl ris/pasta/liten potet, litt saus. Kvelds f.eks 1dl havregryn med skummet melk +bær, 2 knekkebrød, en frukt, mager yoghurt evt med frukt/bær.

Fokuser på å fordele måltidene bedre, og på rene råvarer. Mindre karbohydrater og mer protein (generelt sett, jeg vet jo ikke hva du spiser i dag).

Spiser du f.eks en halv pakke Toro gryterett med kjøttdeig + masse ris blir det kanskje 1000 kalorier. Det er jo noe som gjerne mange føler er en normal middag, men er egentlig ganske usunt. 

Anonymkode: 43ce9...06c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som du spiser veldig uregelmessig og derfor har fucket opp forbrenningen din?

Du bør jo spise 3-4 måltider om dagen og omtrent like mye til hvert måltid så kroppen venner seg til å ha en jenv forbrenning.

Jeg er også feit og deppa, tok tak for en måned siden og har gått ned 5 kg, litt over en kg i uka og jeg kan pga sykdom ikke trene i det hele tatt og lever et veldig inaktivt liv (jeg har ME)

Jeg trenger derfor mye mindre kalorier enn de som er i aktivitet. 

Jeg spiser nå:

Frokost: En gresk yoghurt med havregryn og blåbær i

Lunsj: Enten en omelett med skinke og grønnsaker i eller havregrøt med bær som topping eller to knekkebrød med vanlig pålegg

Mellommåltid: En frukt, ofte en banan for det metter best

Middag: En porsjon av det vi måtte ha, i går spiste jeg en potet, en grillet laksefiletskive, kokte gulrøtter og blomkål og en litt sandefjorsmør på poteten.

Kvelds: Hjemmelaget smoothie, i går av et glass sukkerfri husholdningssaft, frosne jordbær og frosne blåbær

Dette er omtrent det jeg trenger for å gå ned i vekt, du som trener såpass mye kan antagelig spise mer og fremdeles gå ned i vekt.

Anonymkode: 3c4d9...cd8

takk for tips. Men jeg skrev FEIL.. ikke syklet så mye denne uka, men forrige.. vet ikke hvorfor jeg tenkte det var søndag eller noe. 

12 timer siden, Anonym bruker skrev:

jeg syns det høres ut som du spiser for lite. Du trenger litt drivstoff for å brenne fett. 

Anonymkode: d3317...183

Ja, kanskje? Må prøve flere måltider. Rugsprø?

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Har du registrert kalorier? Og registrert alt? En teskje olje er 100 kalorier, en liten klatt smør baller fort på seg, majones er 100 kalorier bare i en lite stripe, osv osv. Overestimerer du kaloriforbruket ditt og undervurderer kaloriinntaket? Har du målt deg med målebånd? Jeg kan krympe tosifret antall cm mens vekten bare endrer seg med et par kilo.

Anonymkode: 0e735...03d

Nei, vet ikke åssen jeg gjør det :( Har ikke målt med målebånd, men vinterjakken fra i fjor passer ikke (for stor). Siden i fjor har jeg gått ned 10 kg. Men kun et par kg de siste mnd

8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Høres ut som du spiser for lite og sjelden, evt med for mye middag. Du bør fordele maten jevnere utover dagen. F.eks 1 skive/2 knekkebrød til frokost, lunsjkan være det samme, eller salat med egg/bønner/kylling osv, eller middagsrester (liten porsjon). Vanlig sunn middag, som 150g rent kjøtt/fisk, 200g grønt, 1/2dl ris/pasta/liten potet, litt saus. Kvelds f.eks 1dl havregryn med skummet melk +bær, 2 knekkebrød, en frukt, mager yoghurt evt med frukt/bær.

Fokuser på å fordele måltidene bedre, og på rene råvarer. Mindre karbohydrater og mer protein (generelt sett, jeg vet jo ikke hva du spiser i dag).

Spiser du f.eks en halv pakke Toro gryterett med kjøttdeig + masse ris blir det kanskje 1000 kalorier. Det er jo noe som gjerne mange føler er en normal middag, men er egentlig ganske usunt. 

Anonymkode: 43ce9...06c

Ja, får gjøre det... Men jeg er veldig feit asså.. 161 og 84 kg. Vet ikke hvor mange karbohydrater det er i en brødskive med smør og nøkkelost f.eks? Eller rugsprø med kremost? 

Anonymkode: 13de3...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for råd :)
Skal: Spise oftere, og mindre.. spise knekkebrød fremfor brød (kanskje rugsprø m havre). Mindre porsjon middag. Passe på smør og olje i maten. 

 

 

Anonymkode: 13de3...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

takk for tips. Men jeg skrev FEIL.. ikke syklet så mye denne uka, men forrige.. vet ikke hvorfor jeg tenkte det var søndag eller noe. 

Ja, kanskje? Må prøve flere måltider. Rugsprø?

Nei, vet ikke åssen jeg gjør det :( Har ikke målt med målebånd, men vinterjakken fra i fjor passer ikke (for stor). Siden i fjor har jeg gått ned 10 kg. Men kun et par kg de siste mnd

Ja, får gjøre det... Men jeg er veldig feit asså.. 161 og 84 kg. Vet ikke hvor mange karbohydrater det er i en brødskive med smør og nøkkelost f.eks? Eller rugsprø med kremost? 

Anonymkode: 13de3...d73

Hvis du ønsker å telle karbohydrater, så må du regne ut alt du spiser

Anonymkode: 32bdd...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvis du ønsker å telle karbohydrater, så må du regne ut alt du spiser

Anonymkode: 32bdd...bae

Hvordan regner jeg ut det? 

Anonymkode: 13de3...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvordan regner jeg ut det? 

Anonymkode: 13de3...d73

Du finner først ut hvor mange karbohydratet maten inneholder pr 100 gram. F.eks rugsprø inneholder 64 gr karbohydrater pr 100 g knekkebrød. Så hvis vi sier at et knekkebrød veier 15 gram, så blir regnestykket sånn :

64/100x15 = 9,6 g karbohydrater i ett knekkebrød

http://www.matvaretabellen.no/?language=no  er fin til å finne ut hvilke næringsstoffer det er i de forskjellige matvarene


Men, og dette er viktig. Du skal IKKE telle karbohydrater hvis du teller kalorier. Teller du karbohydrater, så er du på lavkarbo, så du skal heller ikke telle karbohydrater hvis du ikke ønsker et lavkarbokosthold. De to retningene må ikke brukes samtidig, da kan du risikere at du går opp i stedet for ned. Men det er ikke noe i veien for at du har et bevisst forhold til hvor mye karbohydrater du spiser, så du ikke pøser i deg karbohydrater

Anonymkode: 32bdd...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv Fitline 😁❤ Følg Detox 14 programmet. Der følger du mat program og får drikker tilsendt i posten. De mineral drikkene er gull verdt! 

Anonymkode: 79990...50a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, Anonym bruker skrev:

Prøv Fitline 😁❤ Følg Detox 14 programmet. Der følger du mat program og får drikker tilsendt i posten. De mineral drikkene er gull verdt! 

Anonymkode: 79990...50a

Jeg kan ikke, er allergisk mot alt mulig. 

Anonymkode: 13de3...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Anonym bruker skrev:

Du finner først ut hvor mange karbohydratet maten inneholder pr 100 gram. F.eks rugsprø inneholder 64 gr karbohydrater pr 100 g knekkebrød. Så hvis vi sier at et knekkebrød veier 15 gram, så blir regnestykket sånn :

64/100x15 = 9,6 g karbohydrater i ett knekkebrød

http://www.matvaretabellen.no/?language=no  er fin til å finne ut hvilke næringsstoffer det er i de forskjellige matvarene


Men, og dette er viktig. Du skal IKKE telle karbohydrater hvis du teller kalorier. Teller du karbohydrater, så er du på lavkarbo, så du skal heller ikke telle karbohydrater hvis du ikke ønsker et lavkarbokosthold. De to retningene må ikke brukes samtidig, da kan du risikere at du går opp i stedet for ned. Men det er ikke noe i veien for at du har et bevisst forhold til hvor mye karbohydrater du spiser, så du ikke pøser i deg karbohydrater

Anonymkode: 32bdd...bae

Ah.. det høres for slitsomt ut for min del ass. Jeg kan godt se sånn ca hvor mange kcal det er i mat og se "oi, ritz inneholder mye, det holder jeg meg unna", men ikke sånn pirk. Jeg har så mye å drive med. 

Liker heller planer, f.eks:

 

2 rugsprø med nøkkelost og en liten kniv smør kl 10. 2 rugsprø med salami og litt smør kl 14. 1 laksebit + 1 potet og 1/2 gulrot, og en ss rømme kl 18. 2 rugsprø med kremost kl 2030. 

 

Er det for mye liksom? Æsj.. tror jeg er skikkelig dårlig på det. Jeg orker ikke å sette mg inn i det, jeg vil bare være aktiv, spise moderat.

Anonymkode: 13de3...d73

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den eneste måten jeg klarer å gå i vekt på er å bruke vektklubb.no. Jeg veier alt jeg spiser og så regnes kaloriene ut automatisk. Hvis jeg ikke skriver opp, så spiser jeg gjerne litt ekstra. Nå har du prøvd å spise fornuftig i noen måneder og du har gått ned litt, da må du gjøre noe mer!

Anonymkode: e322e...41d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ah.. det høres for slitsomt ut for min del ass. Jeg kan godt se sånn ca hvor mange kcal det er i mat og se "oi, ritz inneholder mye, det holder jeg meg unna", men ikke sånn pirk. Jeg har så mye å drive med. 

Liker heller planer, f.eks:

 

2 rugsprø med nøkkelost og en liten kniv smør kl 10. 2 rugsprø med salami og litt smør kl 14. 1 laksebit + 1 potet og 1/2 gulrot, og en ss rømme kl 18. 2 rugsprø med kremost kl 2030. 

 

Er det for mye liksom? Æsj.. tror jeg er skikkelig dårlig på det. Jeg orker ikke å sette mg inn i det, jeg vil bare være aktiv, spise moderat.

Anonymkode: 13de3...d73

Du spiser mye fett. Jeg er slank/tynn og ville aldri spist den mengden fett på en dag. Smør, salami, seterrømme og kremost. 

Spis heller mer av det andre. Mer fisk og gulrot. Bruk lettrømme om du må ha rømme til. Dropp smøret og bytt salamien med kokt skinke. 

Jeg teller ikke kalorier men spiser omtrent dette:

2 rugsprø med stranda spekeskinke og hvitost, vann og svart kaffe til frokost. 

2-3 rugsprø med makrell i tomat eller samme pålegg som frokosten, vann og kaffe - lunch 

middag er vanlig norsk kosthold men holder meg til 1 potet. Spiser en del kjøtt/fisk og grønnsaker. 

Kan ta meg 2 rugsprø til kvelds hvis middagen var tidlig. 

Drikker kun vann og svart kaffe. Drikker du mye latte for eksempel så er det MYE kalorier. 

Anonymkode: a2ae4...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du spiser mye fett. Jeg er slank/tynn og ville aldri spist den mengden fett på en dag. Smør, salami, seterrømme og kremost. 

Spis heller mer av det andre. Mer fisk og gulrot. Bruk lettrømme om du må ha rømme til. Dropp smøret og bytt salamien med kokt skinke. 

Jeg teller ikke kalorier men spiser omtrent dette:

2 rugsprø med stranda spekeskinke og hvitost, vann og svart kaffe til frokost. 

2-3 rugsprø med makrell i tomat eller samme pålegg som frokosten, vann og kaffe - lunch 

middag er vanlig norsk kosthold men holder meg til 1 potet. Spiser en del kjøtt/fisk og grønnsaker. 

Kan ta meg 2 rugsprø til kvelds hvis middagen var tidlig. 

Drikker kun vann og svart kaffe. Drikker du mye latte for eksempel så er det MYE kalorier. 

Anonymkode: a2ae4...aaf

Det er noe av det verste jeg har sett. Lettprodukter er ikke sunne. Fett er ikke usunt, og man blir ikke tjukk av å spise fett. OMG. Kostholdet du beskriver høres bare trist ut - du bruker fôr (ikke mat) for å fylle vomma. De fleste av oss ønsker at maten smaker godt i tillegg, og at det er variasjon. Hvorfor drikker du ikke melk?

Anonymkode: 41a4b...664

Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Du spiser mye fett. Jeg er slank/tynn og ville aldri spist den mengden fett på en dag. Smør, salami, seterrømme og kremost. 

Spis heller mer av det andre. Mer fisk og gulrot. Bruk lettrømme om du må ha rømme til. Dropp smøret og bytt salamien med kokt skinke. 

Jeg teller ikke kalorier men spiser omtrent dette:

2 rugsprø med stranda spekeskinke og hvitost, vann og svart kaffe til frokost. 

2-3 rugsprø med makrell i tomat eller samme pålegg som frokosten, vann og kaffe - lunch 

middag er vanlig norsk kosthold men holder meg til 1 potet. Spiser en del kjøtt/fisk og grønnsaker. 

Kan ta meg 2 rugsprø til kvelds hvis middagen var tidlig. 

Drikker kun vann og svart kaffe. Drikker du mye latte for eksempel så er det MYE kalorier. 

Anonymkode: a2ae4...aaf

Du hadde fått angst av mitt kosthold. Jeg har smør og kokosolje i morgenkaffen. SPiser en skive med smør, egg, avokado, skinke, majones, sukkererter og salat. 

Lunsj: salat med ruccula, tomater, agurk, avokado, fetaost, valnøtter, paprika og olivenolje drysset over. 

Middag: lager supper og gryter med fløte og rømme, bruker mye kraft av kylling og okse. Grønnsaker, litt kjøtt og nok fett. 

Spiser ikke mellommåltider, trenger ikke det, for jeg holder meg mett til neste måltid. 

Jeg er helt vanlig, har gått ned 10 kg på dette kostholdet i løpet av de siste 10 mnd. Teller ikke kalorier, teller ikke karbohydrater, spiser bare balansert. 

Anonymkode: c2e7a...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er noe av det verste jeg har sett. Lettprodukter er ikke sunne. Fett er ikke usunt, og man blir ikke tjukk av å spise fett. OMG. Kostholdet du beskriver høres bare trist ut - du bruker fôr (ikke mat) for å fylle vomma. De fleste av oss ønsker at maten smaker godt i tillegg, og at det er variasjon. Hvorfor drikker du ikke melk?

Anonymkode: 41a4b...664

Hvorfor jeg ikke drikker melk? Jeg er ingen kalv. Voksne mennesker trenger ikke å drikke melk. Jeg får i meg mer enn nok kalsium via andre meieriprodukter. 

Vomfyll? Syns du rugsprø er vondt? Brødskiva er vel ikke bedre? Jeg spiser helt vanlige middager med masse deilige smaker. Men jeg spiser sunt. Spiser også en del avokado for masse sunt fett. 

Salami er ikke mye sunt. Prosessert kjøtt med masse fett. 

Jeg spiser forøvrog masse deilige salater. Fordi jeg skriver en typisk dag så betyr ikke det at jeg spiser det samme hver eneste dag. 

Men annen ting jeg vil si er at mange skriver at fett er så bra og man trenger fett og at de har gått ned masse ved å spise fett. Ja, noe fett er sunt, særlig enumettet fett. Men noe må dere ha gjort galt hvis dere i utgangspunktet var overvektig og trengte å gå ned i vekt. Jeg har aldri trengt å slanke meg og jeg er 40 år. 

Anonymkode: a2ae4...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hvorfor jeg ikke drikker melk? Jeg er ingen kalv. Voksne mennesker trenger ikke å drikke melk. Jeg får i meg mer enn nok kalsium via andre meieriprodukter. 

Vomfyll? Syns du rugsprø er vondt? Brødskiva er vel ikke bedre? Jeg spiser helt vanlige middager med masse deilige smaker. Men jeg spiser sunt. Spiser også en del avokado for masse sunt fett. 

Salami er ikke mye sunt. Prosessert kjøtt med masse fett. 

Jeg spiser forøvrog masse deilige salater. Fordi jeg skriver en typisk dag så betyr ikke det at jeg spiser det samme hver eneste dag. 

Men annen ting jeg vil si er at mange skriver at fett er så bra og man trenger fett og at de har gått ned masse ved å spise fett. Ja, noe fett er sunt, særlig enumettet fett. Men noe må dere ha gjort galt hvis dere i utgangspunktet var overvektig og trengte å gå ned i vekt. Jeg har aldri trengt å slanke meg og jeg er 40 år. 

Anonymkode: a2ae4...aaf

Jeg prøvde din metode, magert, grovt, renskåret, salater, grønnsaker, frukt  og en neve nøtter til mellommåltid. Det funket ikke. Jeg hadde vondt i føttene, høysnue, lett overvekt, var sulten hele dagen, talte kalorier. 

Livet mitt er enklere nå, bedre, og jeg sier ikke at du skal gjøre som meg. Gjør det som fungerer for deg. Jeg har endelig funnet det som fungerer for meg! 

Jeg vil bare si at det finnes et alternativ til kaloritelling og karbohydrattelling. 

Anonymkode: c2e7a...210

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ah.. det høres for slitsomt ut for min del ass. Jeg kan godt se sånn ca hvor mange kcal det er i mat og se "oi, ritz inneholder mye, det holder jeg meg unna", men ikke sånn pirk. Jeg har så mye å drive med. 

Liker heller planer, f.eks:

 

2 rugsprø med nøkkelost og en liten kniv smør kl 10. 2 rugsprø med salami og litt smør kl 14. 1 laksebit + 1 potet og 1/2 gulrot, og en ss rømme kl 18. 2 rugsprø med kremost kl 2030. 

 

Er det for mye liksom? Æsj.. tror jeg er skikkelig dårlig på det. Jeg orker ikke å sette mg inn i det, jeg vil bare være aktiv, spise moderat.

Anonymkode: 13de3...d73

Slitsomt ass.......ja, man må som regel gjøre en innsats hvis man skal slanke seg, uansett om det er på den ene eller andre måte..

"2 rugsprø med nøkkelost og en liten kniv smør kl 10. 2 rugsprø med salami og litt smør kl 14. 1 laksebit + 1 potet og 1/2 gulrot, og en ss rømme kl 18. 2 rugsprø med kremost kl 2030. "

Hvis du hadde orket å regne det ut selv, så hadde du fått en indikasjon på hvordan kostholdet ditt er, og kanskje hvor du bør gjøre forandringer. Det betyr ikke at du trenger å telle og regne ut alt du spiser fremover. Men å gjøre det noen dager, vil kanskje gjøre deg litt mer bevisst. Men det krever selvfølgelig litt egeninnsats

Anonymkode: 32bdd...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg prøvde din metode, magert, grovt, renskåret, salater, grønnsaker, frukt  og en neve nøtter til mellommåltid. Det funket ikke. Jeg hadde vondt i føttene, høysnue, lett overvekt, var sulten hele dagen, talte kalorier. 

Livet mitt er enklere nå, bedre, og jeg sier ikke at du skal gjøre som meg. Gjør det som fungerer for deg. Jeg har endelig funnet det som fungerer for meg! 

Jeg vil bare si at det finnes et alternativ til kaloritelling og karbohydrattelling. 

Anonymkode: c2e7a...210

Hvis du leser innlegget mitt så ser du at jeg ikke teller kalorier og har aldri gjort det. Har aldri vært på en diett i hele mitt liv da jeg ikke har vært eller er overvektig. Jeg har hatt en BMI på mellom 19-20 hele mitt voksne liv, selv etter 2 barn. 

Lever man sunt i hverdagen så slipper man å bli overvektig og deretter begynne med dietter. Jeg har forståelse for at livssituasjoner kan gjøre at man legger på seg men det gjelder vel mindretallet av de overvektige. 

Jeg lever en sunn hverdag og jeg går ALDRI sulten. Spiser meg god og mett til alle måltider. Fredager og lørdager spiser jeg godt med taco, pizza, biff med saus, sjokolade, vin og hva det måtte være. Balansert liv med andre ord. Man kan unne seg mye men ikke hver dag. 

Jeg elsker mat så jeg blir rett og slett fonærmet av kommentaren om at jeg bruker mat som kun vomfyll. Jeg spiser variert og godt, og med masse smaker. Selv med rugsprø istedenfor brød. Akkurat som brød er så mer smakfullt en rugsprø 😆 

 

Anonymkode: a2ae4...aaf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HI, hva med 5:2-dietten? Da spiser du vanlig (sunt og variert) i fem dager, og "faster" i to (ikke etterfølgende). Jeg trodde fastedagene skulle bli uutholdelige, men det går forbløffende bra. Man kan spise 500 kalorier de dagene, det er ikke mye, men så vet du at du kan spise normalt igjen dagen etter, og det hjelper mye på motivasjonen! Du kan lese mer om det på nettet hvis du er interessert. Jeg har flere venninner som har gått ned på den etter å ha mislykkes med andre typer slanking. 

Anonymkode: 98248...f12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...