Gå til innhold

Han jeg dater skal bli pappa....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja... Og det er ikke jeg som er gravid.. Vi har bare datet en måned, men i forrige uke så fortalte han at eksen var gravid.. Slutt i fjor men de har holdt på litt frem og tilbake frem til mai. Da var det over "for godt"..

Jeg er veldig usikker på hele situasjonen nå.. Han sier han ikke vil tilbake til henne, det var jo en grunn til at det ble slutt. Men at han skal stille opp 100%.. Hverken hun eller han har barn fra før, så det er jo er ønsket barn på en måte. 

Noen som har vært borti en lignende situasjon og kan fortelle hvordan ting ble løst? 

Anonymkode: c8eaa...e31

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynner navnet hannes på R? 

Anonymkode: a3ba0...ac3

Skrevet

Hadde løpt. Finnes nok menn uten bagasje.

Anonymkode: 94edd...753

Skrevet

Jeg hadde trukket meg ut av denne situasjonen. Hadde ikke orket alt kaoset det mest antakelig innebærer å bli sammen en nybakt far.

Anonymkode: 191a3...0e8

Skrevet

Du er så tidlig i dette forholdet at det enda ikke har utviklet seg til et forhold, så jeg hadde løpt om jeg var deg.

Han og eksen gikk fra hverandre i fjor, men fortsatte likevel å ha sex med hverandre frem til minst mai i år. Nå skal de bli foreldre sammen.

Om du blir sammen med denne mannen blir fremtiden din som følger:

Han må støtte den gravide kvinnen som tross alt er mor til hans første (?) barn. Han skal være med på fødselen. Han skal stille opp 100 % som far - noe som er supert for barnet og noe du bare må godta om du blir sammen med ham. Men det vil også si at han i over to år fremover kommer til å møte eksen opptil flere ganger i uken, være hjemme hos henne for samvær der eller at hun kommer med barnet til ham. Du står på utsiden av dette frem til du ev. kan bli en del av barnets liv når han begynner å ha mer samvær. Du har risikoen nå med at de to som ikke greide å gjøre det slutt "for godt" i lange tider, kanskje føler de vil finne tilbake til hverandre når de får sitt første barn sammen. Det er jo tydeligvis mye tenning mellom dem, og det forsvinner ikke nødvendigvis. Spesielt ikke når de nå skal dele den enorme opplevelsen å få sitt første barn med hverandre. I tillegg skal han involveres sammen med hennes familie, hun i hans familie, bursdager, merkedager, høytider...

Jada, det er en liten sjanse for at de nå er helt ferdige med hverandre og at du og han kan få et godt forhold, men vil du virkelig ta sjansen på det? Er han verdt å gå gjennom så mye usikkerhet for?

Anonymkode: cefb9...471

Skrevet

Løp!

Anonymkode: bdee0...d96

Skrevet

Og dette har han valgt å holde skjult for deg frem til nå?

Anonymkode: af1e2...735

Skrevet

Run, Forest, run!

Anonymkode: b6cd4...814

Skrevet

Løp

Anonymkode: d0e38...580

Skrevet

Venninna mi ble gravid (riktig nok med en hun ikke var sammen med), but still... Han fikk seg kjæreste mens hun var gravid. Det gikk helt fint. De er fortsatt sammen, har gutten på samvær, og har fått ei lita jente sammen. De er gode venner alle sammen. Kanskje litt annerledes siden de i din situasjon har vært sammen. Men det trenger ikke bety noe 😊 Jeg hadde roet ned litt og sett litt an 🙂

Anonymkode: 9594f...2a1

Skrevet

Jeg hadde skygget banen. Det å bli forelder er noe av det største man kan oppleve som menneske, og det skal din nye flamme nå igjennom...men ikke med deg. Han skal for første gang (sannsynligvis) kjenne på hvordan det er å elske noen så betingelsesløst, og dere skal ikke dele det...han skal gjøre dette med sin ex.

Ikke bare ville jeg tenkt at det kunne oppstå romantiske toner mellom de to igjen...jeg ville tenkt at JEG skulle ikke stå i veien dersom de to kunne blitt et par, for det lille barnets del.

For din egen del...vil du stå på sidelinjen og se på dette?

Anonymkode: 96db1...400

Skrevet

Ei venninne ble sammen med en mann som skulle bli far, men det var med ei han hadde hatt en one night stand med. Dette gikk fint, hun ble jo en slags stemor fra dag én. Og alle parter samarbeida godt.  

Jeg hadde skygget banen om det hadde vært med eksen.  Om ikke annet enn for å la dem få sjansen til å prøve å fikse ting. Kanskje barnet kan føre dem sammen igjen.  (Vi har jo tross alt vokst opp med sex og singelliv og Miranda og Steve 😉).

Anonymkode: 63af5...585

Skrevet

Huff dette kan potensielt bli en meget ubehagelig opplevelse for deg. Jeg ville gått og ikke snudd meg tilbake

Anonymkode: cca08...d49

Skrevet

Jeg mener ikke å være dystopisk her, men dette ser jeg for meg som deres fremtid:

En eks han aldri blir helt kvitt. Er dere heldige går samarbeidet utmerket. Du kommer til å sitte med logistikk og alt det praktiske når barnet er hos dere. Les om det tredje skiftet (hvis du ikke allerede har gjort det), så skjønner du hva jeg mener. Det er tøft å være mor i huset, og beintøft å være stemor, men behagelig for mannen å ha deg. 

Anonymkode: 8f851...b5a

Skrevet

Hadde trukket meg tilbake og sagt at han fikk bruke svangerskapet til å tenke og til å stille opp for eksen. Og når barnet er født får de finne ut av dette uten at du er et forstyrrende element. 

Mulig det er vanskelig om det er store følelser i sving men det er den mest voksne avgjørelsen. Ja det er en årsak til at det er slutt, det er også en årsak til at det har vært frem og tilbake. 

Gi barnet en mulighet til at mamma og pappa finne ut av ting. Ikke sikkert de vil være sammen men det må de finne ut av. 

Rent personlig hadde det vært turn of for meg å date en mann som venter barn med en annen dame. Det at de angivelig er over hadde ikke hjulpet for min del. 

Anonymkode: 555a4...176

Skrevet

Snu, før det er for seint... om han ønsker så sterkt å bli far vil han antageligvis også ønske å være mye sammen med baby (og mor), noe som er bra for dem, men ikke nødvendigvis for dere. Det kan bli utfordrende for deres forhold.  

Anonymkode: a92b2...94f

Skrevet

Tusen takk for mange gode og realistiske svar.

Jeg ser hva flere av dere mener med at jeg skal la han gå. Få tid til å tenke hva han virkelig vil. Jeg skal snakke med han i morgen kveld..

Var en som skrev at det finnes menn uten bagasje, men jeg har jo bagasje selv. Jeg har to barn og en eks. Som han eventuelt må forholde seg til.. Jeg har vært stemor selv til to barn, og det hadde jo aldri falt meg inn å ikke innlede et forhold til en annen bare pga at han har barn. Dette blir jo absolutt ikke det samme.. Men alle har en eller annen form for bagasje uansett nesten..

Jeg skal snakke med han i morgen, og si at jeg ikke vil være den som står i veien for at et barn kan få vokse opp med begge foreldrene. Det blir jo tøft, men jeg vil virkelig ikke ødelegge en mulig fremtid for de... 

Han har ikke holdt dette skjult for meg, de hadde blitt enig om abort og i forrige uke så kom hun og sa at den ikke hadde blitt gjennomført pga hun ikke klarte det.. Det at han ikke bærer nag pga hun har holdt det skjult, sier vel kanskje litt om hvor de er...

Navnet begynner ikke på R nei... Er vel flere som gjerne har kommet i samme situasjon da...

Anonymkode: c8eaa...e31

Skrevet

Han er på vei til å få familie, selv om ikke exen er kjæresten hans mer. Hvordan vil det føles når han reiser på natten for å hjelpe henne på sykehuset og komme hjem og til stadighet vise bilder og snakke om babyen? Har de avtalt samvær, han kommer vel til å være mye hos exen med deg som reserveputen hjemme.

Babyen (og dens mor) vil bli hans nye fokus og da er det ikkecsikkert det er plass til deg i babyboblen som de er sammen om.

Ville trukket meg ut, dette er ikke den rette tiden for et forhold

Anonymkode: d0046...a4f

Skrevet

Synes utrolig synd på hun gravide som sitter alene, mens hun han venter barn med allerede har funnet ei ny ei. Enkelte har virkelig ikke respekt for noen lengre... Han klarer ikke vente i det minste til etter fødsel med å «date» andre? Nei, han «mannen» der hadde jeg løpt langt vekk i fra! 

Skrevet
20 minutter siden, Evablaum skrev:

Synes utrolig synd på hun gravide som sitter alene, mens hun han venter barn med allerede har funnet ei ny ei. Enkelte har virkelig ikke respekt for noen lengre... Han klarer ikke vente i det minste til etter fødsel med å «date» andre? Nei, han «mannen» der hadde jeg løpt langt vekk i fra! 

*allerede

Les innlegget om igjen du.  

Det er vel ikke sikkert det er synd på ho i det hele tatt.  De virker begge å være enige i å ikke være et par.  Ikke gjør denne kvinnen til et offer, som en tjeneste for dine medsøstre.  

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

*allerede

Les innlegget om igjen du.  

Det er vel ikke sikkert det er synd på ho i det hele tatt.  De virker begge å være enige i å ikke være et par.  Ikke gjør denne kvinnen til et offer, som en tjeneste for dine medsøstre.  

Et offer faktisk. Det beste for barn, mor og far er at de får ro i hvert fall frem til fødsel. En ny dame med 2 barn er ikke det lureste å involvere seg i slik omstendighetene nå er. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...