Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #1 Skrevet 16. oktober 2017 Gutten har vert syk hele ferien. Nå ikveld fikk han dette utslettet på overarmen. Det klør og er veldig varmt når man tar på det. Noen tips? Alargisk reaksjon? Han har aldri hatt noe slik før Anonymkode: 4d275...3a4
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #2 Skrevet 16. oktober 2017 Litt uklart, men er utslettet klart avgrenset? Endrer det form og sted? Andre steder på kroppen? Det kan være elveblest hvis svarene er ja, men jeg klarer ikke helt å se ut fra bildene... Google elveblest, så kan du se selv. God bedring til gutten din! Anonymkode: d9ec6...657
Annanym Skrevet 16. oktober 2017 #3 Skrevet 16. oktober 2017 Ville tatt han til lege for evt flåttbitt!!
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #4 Skrevet 16. oktober 2017 Elveblest? Men kontakt lege ja. God bedring Anonymkode: e536e...dc0
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #5 Skrevet 16. oktober 2017 Tusen takk for svar. Nei det er bare det området på armen. Jeg tenkte elveblest selv (da storebror har hatt det flere ganger) men føler ikkje det var likt som hans var, men det kan kanskje variere? Han har ikke fått flottbitt som vi har registrert å jeg sjekker titt og ofte for flott. Men aldri si aldri. Anonymkode: 4d275...3a4
Annanym Skrevet 16. oktober 2017 #6 Skrevet 16. oktober 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Tusen takk for svar. Nei det er bare det området på armen. Jeg tenkte elveblest selv (da storebror har hatt det flere ganger) men føler ikkje det var likt som hans var, men det kan kanskje variere? Han har ikke fått flottbitt som vi har registrert å jeg sjekker titt og ofte for flott. Men aldri si aldri. Anonymkode: 4d275...3a4 Kjenner en gutt som ble slapp og dårlig, og det tok endel dager før legen skjønte at det var flått. Kunne gått ille, gikk heldigvis bra😊! Er nok derfor jeg er litt på tuppa på akkurat det😉.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #7 Skrevet 16. oktober 2017 Akkurat nå, Annanym skrev: Kjenner en gutt som ble slapp og dårlig, og det tok endel dager før legen skjønte at det var flått. Kunne gått ille, gikk heldigvis bra😊! Er nok derfor jeg er litt på tuppa på akkurat det😉. Huff, men altså. Kan jo være en som har bitt seg fast og sluppet før jeg fikk sett. Men kikket igjen på han nå og det var roet seg litt, så ser på han et par ganger til før vi legger oss for å så om det forsvinner helt🤞🏼 Anonymkode: 4d275...3a4
Himmel og hav Skrevet 16. oktober 2017 #8 Skrevet 16. oktober 2017 Jeg tenkte også flått med en gang. Rød ring, hvit i midten - kontakt lege. De minste flåttene, larvene og nymfene, er så små og sitter ikke hardere fast enn at de kan falle av om man klør seg eller drar på bukse, så de kan han fort ha hatt på seg uten at det ble lagt merke til.
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #9 Skrevet 16. oktober 2017 Datteren min har kronisk elveblest. Veldig likt dette, og alltid varmt. Prøv med zyrtec å se om det forsvinner. Anonymkode: 57449...451
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #10 Skrevet 16. oktober 2017 27 minutter siden, Himmel og hav skrev: Jeg tenkte også flått med en gang. Rød ring, hvit i midten - kontakt lege. De minste flåttene, larvene og nymfene, er så små og sitter ikke hardere fast enn at de kan falle av om man klør seg eller drar på bukse, så de kan han fort ha hatt på seg uten at det ble lagt merke til. Samme tenkte jeg! Nymfene og larvene slipper seg ofte etter 3-4 timer også, så de trenger man ikke å ha oppdaget i det hele tatt. Anonymkode: aaa0c...b9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå