Gå til innhold

Er jeg vanskelig og smålig?🙄

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er den i huset som vasker og ordner med klærne, det har bare blitt sånn fordi mannen er håpløs på det, og datteren på 11, snart 12 er så treg.. De gjør andre ting da!😁

Men, jeg har bedt de lenge om å vrenge klærne riktig vei når de ligger klær til vask, jeg er så lei av å vrenge minst halvparten av klærne når jeg bretter dem. Halve tiden jeg bruker på det, er å vrenge klærne riktig vei. Så nå har jeg gått til «streik», jeg bretter og legger på plass, men om de er på vrangen, bretter jeg dem bare uten å vrenge dem.. Dette har blitt lagt merke til, de finner rene klær på vrangen i skapet🙄

Så, er jeg vanskelig?🙈

Anonymkode: c7ca0...51e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde gjort akkurat det samme!!!

Anonymkode: d8068...b5d

Skrevet

Det er da en helt grei ting å gjøre? Skjønner ikke at det skal være noe å snakke om engang. 

Anonymkode: ed86e...cdd

Skrevet

Det er helt på sin plass. Jeg tar også all klesvask, og har lært opp 6-åringen til å vrenge opp igjen klærne som vrenges når han tar dem av. Mannen er det verre med... han får klærne på vrangen i skapet sitt, men det ser ikke ut til å plage ham. 😛

Anonymkode: 0aa5b...f78

Skrevet

Jeg vrenger av meg gensere og trøyer sånn at de er feil vei i vasken. Orker selv ikke alltid å vrenge dem, så da folder jeg dem vrange. Og forventer ALDRI at samboer skal vrenge dem. Helt innafor å ikke vrenge dem når du har mast mye, på en voksen man og unge som er stpr nok til å klare det. 

Anonymkode: 01e9d...622

Skrevet

Jeg tar også klesvasken her i huset, og jeg har mann, to tenåringer og to barneskolebarn.

Jeg vasker de som de blir lagt til vask, og bretter de på samme måte. Jeg vrenger ingenting, blir det lagt vrangt på vask får de det vrangt tilbake i skapet. Ingen har sagt noe på det her, de kunne bare prøve :trampe:

Jeg har også sagt at det som ligger i bukselommene tilfaller vaskedama, så jeg har en sparebøsse på vaskerommet som jeg putter mynter jeg finner i lommene og i vaskemaskinen i. Det er ikke tenåringene helt fornøyd med da ;)

Anonymkode: d50c0...0d8

Skrevet

Ja, så klart du bretter dem på vrangen! Stakkars deg som ikke har begynt med det før nå! I våre klesskap er klær på vrangen er tegn på at de er nyvasket. ;-) 

Anonymkode: 52621...465

Skrevet

Du er ikke vanskelig. Gjør det som er enklest for deg. Her vaskes alt bortsett fra undertøy på vrangen og blir vrengt riktig vei før det legges på plass. Det vil si at jeg må vrenge noe før vask også. Nå har jeg god tid til klesvasken da.

Anonymkode: 6f3ff...d44

Skrevet

Så resultatet er klær som enten må vrenges av brukeren selv eller bæres på vrangen.

Jeg elsker situasjoner der jeg kan stå på mitt uten å måtte gå og gnåle på ungene. Utrolig hvor mye fortere rutiner går inn når de må gjøre dem av ren egennytte og ikke fordi mamma maser. Tenker det er mer motiverende for dem også, selv om mamma i rollen som tjener gjerne er førstevalget. 

Er du vanskelig? Tja, kanskje, men jeg mener at det er vår fordømte plikt som foreldre å være vanskelige iblant. Både for å lære barna å ta ansvar og for å hindre oss selv i å gå på en smell. 

Skrevet

Hvorfor skal noen av dere vrenge klærne i det hele tatt egentlig? Hvis noe er på vrangen her (ofte), så vrenger man det jo før man tar det på. Jeg skjønner virkelig ikke problemet!

Skrevet

Egentlig så bør vel en del klær vaskes på vranga slik at klærne holder ser finere (f.eks trykk)?

Anonymkode: 052c1...5e4

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Egentlig så bør vel en del klær vaskes på vranga slik at klærne holder ser finere (f.eks trykk)?

Ja, jeg foretrekker å vaske klærne på vrangen jeg. Skjønner ikke problemet?

Anonymkode: 870b0...432

Skrevet
13 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Det virka som HI ønsket at klærne skulle være riktig veg slik at hun ikke trenge å vrenge de igjen ved klesbretting, så sa bare at klærne skal jo egentlig vaskes på vranga. Men du er kanskje ikke HI?

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg vasker og klærne på vrangen, er en vane for meg. Vrenger det automatisk til rette siden når jeg tar det av tørkestativer, har ikke tenkt på at det er et problem engang. Men jeg kan skjønne at det irriterer hi, hvis hun ikke vil ha det sånn. For jeg irriterer meg grønt over sokker som ligger i en ball i skittentøysdunken, sånn at jeg må riste de ut, jeg hater det. For andre er det sikkert ikke noe de tenker over engang

Anonymkode: 0117f...c0a

Skrevet
3 timer siden, Anonym bruker skrev:

Ja, så klart du bretter dem på vrangen! Stakkars deg som ikke har begynt med det før nå! I våre klesskap er klær på vrangen er tegn på at de er nyvasket. ;-) 

Anonymkode: 52621...465

Legger dere skitne klær i skapet? 

Anonymkode: e26fb...9d2

Skrevet

Jeg retter alle klær når jeg bretter de, ser ikke problemet med å gjøre det for min del. Men jeg holder på å klikke når ungene (12, 14 og 16 år) tar av seg t-skjorte og genser samtidig, og helst sånn nesten vrengt. Sånn at jeg må dele og rette/vrenge de for å sortere i forskjellige vaske hauger. Eller treningsbuksene/shortsene som blir tatt av med truse/boxer og sokker inni! 

Anonymkode: 8c3eb...8b2

Skrevet
5 timer siden, Anonym bruker skrev:

Jeg er den i huset som vasker og ordner med klærne, det har bare blitt sånn fordi mannen er håpløs på det, og datteren på 11, snart 12 er så treg.. De gjør andre ting da!😁

Men, jeg har bedt de lenge om å vrenge klærne riktig vei når de ligger klær til vask, jeg er så lei av å vrenge minst halvparten av klærne når jeg bretter dem. Halve tiden jeg bruker på det, er å vrenge klærne riktig vei. Så nå har jeg gått til «streik», jeg bretter og legger på plass, men om de er på vrangen, bretter jeg dem bare uten å vrenge dem.. Dette har blitt lagt merke til, de finner rene klær på vrangen i skapet🙄

Så, er jeg vanskelig?🙈

Eh..? Altså, jeg gidder ikke vrenge klærne, det får den som vil ha de på gjøre. Men greit at klærne vaskes vrange da, holder seg penere da. 

Anonymkode: cd9f1...42d

Skrevet

Så, er jeg vanskelig?🙈

Klær bør vaskes på vrangen.

Anonymkode: fbc47...428

Skrevet

Så, er jeg vanskelig?🙈

Haha jeg begynte med det samme for et par uker siden! Blir de slengt til vask på vrangen, blir de lagt tilbake i skapet på vrangen.

jeg har prøvd å vise hvordna en tar av seg klær uten å vrenge i håp om at de skal legge om uvanen men de blir ikke bedre. Gjelder mannen også. Håper de blir lei av å vrenge klær til slutt:)

Skrevet

Jeg gidder ikke å brette og legge på plass jeg. Selv om jeg vasker s sorterer jeg bare klærne i en boks til hver og så må h er enkelt brette sitt tøy. Er det vrengt er det ikke mitt problem.

Noen ganger tar vi et felles raid. Da tømmer vi alt føre en TV og sitter sammen og bretter og parrer sokker, men vanligvis må kle ordne sitt eget tøy etter at det har blitt tørt.

Anonymkode: e6d76...a4a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...