Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #1 Skrevet 16. oktober 2017 Hypotetisk spm: Hvis jeg overfører leiligheten over på samboer slik at det er kun han som står som eier og det blir slutt mellom oss etter noen år. Har jeg da noen rettigheter ved salg av boligen? Vi har betalt ned på lånet sammen. Men han står som eier. Kan jeg kreve noe som helst? At han må kjøpe meg ut eller at vi deler pengene vi få ved salg? Anonymkode: 23495...fb6
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #2 Skrevet 16. oktober 2017 Overfører du boligen over på samboer så er det han som eier. Har dere da ikke noe samboerkontrakt eller tilsvarende så kan han ta den uten at du har noen rettigheter. Anonymkode: 25686...67c
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #3 Skrevet 16. oktober 2017 Hvorfor har du betalt ned lån på en bolig du ikke er eier av? Står du ikke som eier så har du i utgangspunktet heller ikke krav på noe ved et ev. brudd. Unntak finnes, men det er i all hovedsak for de som er gifte. Anonymkode: cf8b1...40d
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #4 Skrevet 16. oktober 2017 Eller rettere sagt - hvorfor skulle du ønske å føre over en bolig du har vært med på å betale ned på en annen person? I så fall gir du jo bort din eierandel til ham, og det er det jo lite logikk i, spesielt om du er bekymret for hva som kan komme til å skje ved et ev. brudd. Anonymkode: cf8b1...40d
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #5 Skrevet 16. oktober 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor har du betalt ned lån på en bolig du ikke er eier av? Står du ikke som eier så har du i utgangspunktet heller ikke krav på noe ved et ev. brudd. Unntak finnes, men det er i all hovedsak for de som er gifte. Anonymkode: cf8b1...40d Det er et hypotetisk spm hi Anonymkode: 23495...fb6
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #6 Skrevet 16. oktober 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er et hypotetisk spm hi Anonymkode: 23495...fb6 Derfor jeg spurte på nytt igjen under... Anonymkode: cf8b1...40d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå