Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #1 Skrevet 16. oktober 2017 Jeg har fått en kul på brystet, litt under 1 cm stor. Den er på utsiden, men også under huden. Den har sikkert vært der en måneds tid, men jeg trodde først at det bare var en slags reaksjon i et arr fra jeg fjernet en ufarlig føflekk for 3 års tid siden. Nå ser jeg at arret er noen mm lenger ned. Rask googling forteller meg at kulen burde vært nærmere brystvorten hvis det var kreft siden den synes utenpå huden, mens min er på siden mot armhulen. Men jeg vet jo ikke. Jeg har bestilt legetime, men det var ikke ledig før i slutten av november. I mellomtiden tenkte jeg å høre hva dere tror. Det kan også nevnes at jeg har tatt en mengde blodprøver i det siste i en annen sammenheng. Infeksjonsprøver, standard helsesjekk osv. Ville ikke noen av disse prøvene vært unormale dersom jeg hadde kreft? Anonymkode: 139e5...3b8
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #2 Skrevet 16. oktober 2017 Det ser mer ut som en slags underjordisk kvise. Anonymkode: f8963...a0b
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #3 Skrevet 16. oktober 2017 Bryskreft er jo i vevet - det ser ut til å sitte overflatisk, i huden. Tror ikke du skal bekymre deg, men en tur til legen kan hjelpe dg til ikke å bekymre deg. Anonymkode: f8963...a0b
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #4 Skrevet 16. oktober 2017 Ser ut som en kvise/byll. Hender jeg får slike på brystet. Anonymkode: 7d755...2f2
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #5 Skrevet 16. oktober 2017 Jeg har tenkt det samme. Men er det normalt å ha det i en måneds tid? I så fall slår jeg meg til ro med at det er det det er. Hi Anonymkode: 139e5...3b8
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #6 Skrevet 16. oktober 2017 Jeg synes og det ser ut som en kvise Anonymkode: 531a8...02b
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #7 Skrevet 16. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Jeg har tenkt det samme. Men er det normalt å ha det i en måneds tid? I så fall slår jeg meg til ro med at det er det det er. Hi Anonymkode: 139e5...3b8 Har du prøvd å klemme den ut? Anonymkode: 531a8...02b
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #8 Skrevet 16. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Har du prøvd å klemme den ut? Anonymkode: 531a8...02b Har ikke turt å klemme på den. Det er ingenting som tyder på at det er noe inni den. Hi Anonymkode: 139e5...3b8
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #9 Skrevet 16. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Har ikke turt å klemme på den. Det er ingenting som tyder på at det er noe inni den. Hi Anonymkode: 139e5...3b8 Hmm, jeg synes det ser ut som en underjordisk kvise jeg da Anonymkode: 531a8...02b
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #10 Skrevet 16. oktober 2017 Tenkte jeg skulle gi det et forsøk nå, men det er liksom ingenting å klemme på. Den har ingen åpning, alt er under huden. Men oppdaget at den flasser da, det visste jeg ikke før nå. Hi Anonymkode: 139e5...3b8
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #11 Skrevet 16. oktober 2017 Ser ut som noe kviselignende greier Ser ikke ut som kreft Anonymkode: e080d...809
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #12 Skrevet 16. oktober 2017 Bestill en akuttime hos legen din. Anonymkode: 60b25...ff2
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #13 Skrevet 16. oktober 2017 Hm.. Jeg ville tatt en privat legetime bare for å sjekke, for å være ærlig. Kreftkuler kan også dukke opp under huden. Og en av tingene man skal være obs på, er jo kviser som ikke forsvinner. Så jeg ville betalt noen tusenlapper for å komme raskt til legen. Anonymkode: e86a9...330
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #14 Skrevet 16. oktober 2017 Det kan være en cyste/betennelse i en kjertel. Er den vond? Slike abnormaliteter ville stort sett, ved brystkreft, gitt et søkk i huden rundt der du er rød, da det som noen andre nevner sitter i vevet i brystet. Men jeg ville helt klart sjekket det opp, og krevd time tidligere enn slutten av november. Mest fordi dette er noe du kommer til å gnage på helt til det blir sjekket ordentlig, men også fordi det KAN være noe mer alvorlig enn det ser ut som. Ikke nødvendigvis kreft, men en betennelse, eller liknende. Anonymkode: 51be3...795
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #15 Skrevet 16. oktober 2017 Når du ikke får legetime før i slutten av november når du sier du har en kul i brystet, da er det på høy tid å bytte lege! Jeg byttet lege nettopp. Har nå fått et problem som jeg hos forrige lege måttet vente en stund for, ringte i dag til ny lege forberedt på å vente minst en uke (selv om det er noe som bør sjekkes), fikk time allerede i morgen selv om jeg ringte akkurat. Men å bytte lege kan jo også ta tid, så jeg ville vurdert å ta en time til en privat lege om jeg var deg. Kreft kan komme i hele brystet, også mot armhulen, derfor man alltid også skal sjekke seg for kuler mot og i armhulen også når man undersøker seg selv. Når det er sagt, brystkreft er ikke det første jeg tenker på når jeg ser den kulen din. Det ser mer ut som om den ligger i huden. Hva det er skal jeg ikke spekulere i, men den ser betent ut og derfor synes jeg du skal få det sjekket. Du har hatt den i en måned allerede, da mener jeg det er altfor lenge å vente til slutten av november! Ring tilbake til legen din, får du ikke time raskere - bytt lege. Og i mellomtiden, ta en tur til en privat lege. Anonymkode: 2bae7...0f3
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #16 Skrevet 16. oktober 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Når du ikke får legetime før i slutten av november når du sier du har en kul i brystet, da er det på høy tid å bytte lege! Det tenkte jeg og på. 4 ganger har jeg vært hos legen pga kul i brystet. En lege med veldig fulle lister, men har alltid fått time til det i løpet av få dager. Med andre ting, så må jeg ofte vente en stund på time Anonymkode: 531a8...02b
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #17 Skrevet 16. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Tenkte jeg skulle gi det et forsøk nå, men det er liksom ingenting å klemme på. Den har ingen åpning, alt er under huden. Men oppdaget at den flasser da, det visste jeg ikke før nå. Hi Anonymkode: 139e5...3b8 Er du i tvil, så er det mye bedre å sjekke det ut. Men du må få time fortere enn det, sa du hva det gjaldt på telefon? Det er uhørt at du skal vente i 6 uker hvis du sa hva det gjaldt Anonymkode: 531a8...02b
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #18 Skrevet 16. oktober 2017 Så ut som en betent fettkul bare. Anonymkode: 30e01...693
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå