Gå til innhold

Dere som MÅ TIL OSLO hver morgen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og må VÆRE PÅ JOBB klokka 9. Og har 35min med tog til Oslo. (F.eks den østre linje).

Når drar dere? Når står dere opp? Jeg jobber ikke i Oslo, men må dit i morgen og være der kl 9. Ikke i sentrum engang. Kan ikke kjøre dit, må ta tog.. tbane.. trikk. buss... veit a søren, jeg. Bør jeg VÆRE i oslo (sentrum) kl 7, eller? 

Anonymkode: 34642...9e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Finn ut hvor du skal og hvordan du kommer deg dit. Ruter.no er hjelpsomt til det. Vanskelig å gi deg noen tips når du ikke skriver noe om hvor du skal hen og fra hvor. :)

Anonymkode: 2da7a...b0b

Skrevet

Hvor skal du? Jeg ville gått inn på ruter.no. Der kan du skrive inn start- og stoppested for reisen, og velge når du vil være der. 

Anonymkode: 94fcb...fc8

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Finn ut hvor du skal og hvordan du kommer deg dit. Ruter.no er hjelpsomt til det. Vanskelig å gi deg noen tips når du ikke skriver noe om hvor du skal hen og fra hvor. :)

Jeg har vært der et par ganger før, men synes alltid det er at tbanen/trikken/bussen ikke kommer der den skal, når den skal osv. Så trenger litt ekstra tid. Jeg er helt dust når det kommer til kollektivtrafikk

Skrevet

(og de som jobber i oslo og må være på jobb klokka 9 har nok ikke to timer overgangstid fra tog til dit de skal. Da vet man hvilken rute man bruker og hvilke transportmidler man kan ta, så da går det jo rimlig greit. Mange steder i kan man komme seg til på under en halvtime overgang fra Oslo S, men det kommer jo helt an på hvor du skal. Skal du til stortinget eller Ellingsrudåsen er det to veldig forskjellige ting). 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har vært der et par ganger før, men synes alltid det er at tbanen/trikken/bussen ikke kommer der den skal, når den skal osv. Så trenger litt ekstra tid. Jeg er helt dust når det kommer til kollektivtrafikk

Da går du bare inn på ruter.no og legger inn litt ekstra tid. Velg for eksempel ankomst 30 min før du trenger å være der. Du får opp flere alternativer du kan se på. 

Skrevet

Men er det mye kø osv ved kollektivtransport om morran? 

Skrevet
7 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Men er det mye kø osv ved kollektivtransport om morran? 

Buss og trikk kan bli hindret av trafikk (rushtid), men tog og bane skal normalt gå fint. 

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Buss og trikk kan bli hindret av trafikk (rushtid), men tog og bane skal normalt gå fint. 

Jah.. Tror jeg trenger de to timene jeg.

Skrevet

Legg inn 30-40min buffer på tiden din, gå på en kaffebar og ta deg en kopp kaffe om du får god tid :)

Hvis du skriver hvor du skal reise fra og reise til så det nok flere som kan hjelpe deg med tanke på hvordan trafikken er på aktuelle strekningen.

Skrevet

Hvor skal du da?

Anonymkode: f1585...34b

Skrevet

Skriv hvor du kommer fra, og hvor du skal, så kan vi hjelpe mer i detalj.

Skrevet

Det er mye lettere hvis du skriver hvor du skal. Jeg drar jevnlig til Ullevål og rikshospitalet, og beregner rundt 40 min etter jeg har kommet til Oslo S. Og rekker det alltid. Så synes 2 timer høres veldig lenge ut.

Anonymkode: 12c1f...dd8

Skrevet

Hvor reiser du fra og hvor skal du til? Som flere har sagt, mye enklere å hjelpe deg da.

Jeg drar også stadig inn til sykehus der inne, og noen transportvalg tar mye lengre tid enn andre.

Anonymkode: 95481...198

Skrevet

Gå inn på ruter.no, velg ekstra overgangstid (10 min) se hvor lang tid det tar til sammen og beregn en halvtime ekstra. Det bør holde i massevis. Kommer litt an på hvor du skal i Oslo. T-banen bruker 40 min på de to lengste strekningene fra Oslo S. Noen trikker og busser går hvert 5. min, andre hvert 15. min. Mister du en trikk, kommer det snart en ny.

Anonymkode: 01ca1...606

Skrevet

Som alle sier, - det kommer an på hvor du skal. Jeg kommer inn til Oslo S, og skal videre med T-banen til Nydalen. Fra toget kommer inn til t-banen går er det fem minutter, og det rekker jeg nesten alltid. Og gjør jeg ikke det er det fem minutter til neste t-bane. Jeg tipper at det 2-3 ganger i måneden at jeg ikke rekker den første.

Fra jeg går av toget til jeg går inn på jobb i Nydalen tar det 20 minutter.

Anonymkode: 5d74f...3c7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...