Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #1 Skrevet 15. oktober 2017 Får så dårlig samvittighet hver gang spesielt min eldste datter på 5 år har veldig lyst til noe. (F.eks. gå ut og leke på kvelden før hun skal legge seg), noe hun alltid spør om, og som jeg stort sett i det siste har sagt ja til. Nå er det riktignok diverse grunner til at jeg gor litt etter for tiden, men uansett så dår jeg dårlig samvittighet hvis jeg sier nei. Er det "feil" av en mor å si til barna sine at man ikke orker ting? Føler liksom at en mor skal orke alt og bli med på alt. Hva tenker dere? Anonymkode: 29417...6ce
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #2 Skrevet 15. oktober 2017 Nei, det er ikke feil! Dagens barn blir jo ødelagte av at foreldre skal følge dem i alt og alle. Jeg sier nei ofte. Har ikke samme energi og barn må bli mer selvstendige og leke med det som finnes av muligheter! Anonymkode: 09622...588
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #3 Skrevet 15. oktober 2017 Nei, det er ikke feil. Barn må også lære at de ikke alltid kan få det som de vil. Og ikke minst er det også viktig at de likevel greier å aktivisere seg selv (uten internett, tv...). Anonymkode: 0a751...558
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #4 Skrevet 15. oktober 2017 Er forsovidt enig. Men det er ekstra vanskelig å si nei nå, pga situasjonen vi er i. Flyttet fra samboer for en stund siden og bor nå foreløpig hos min mor. Noe som jenta mi ikke er veldig fornøyd med, siden hun savner å ha noe bare for oss selv (som jeg jo skjønner). Derfor prøver jeg å gjøre alt for at hun ikke skal då det verre... Men det er kanskje dumt å gi etter for mye fordet? Anonymkode: 29417...6ce
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #5 Skrevet 15. oktober 2017 Ja, det er dumt å gi etter for situasjonen bare fordi du har dårlig samvittighet. Prøv å ta ting med ro - det trenger dere begge to. Anonymkode: 09622...588
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #6 Skrevet 15. oktober 2017 Nei, det er ikke galt av deg. Det er galt av deg å si ja til alt og ikke lære datteren din selvstendighet og evnen til å finne på noe på egenhånd. Jeg sier sikkert nei 8/10 ganger til ett av barna, men han har en skrekkelig god fantasi og vil finne på det utroligste hvert våkent minutt. Anonymkode: 0fc09...ef7
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #7 Skrevet 15. oktober 2017 Ja, dere har sikkert rett. Jeg bare får så vondt av henne. Er så mye forandring på en gang. Takk for svar! Jeg skal prøve å si nei når jeg mener nei 🙌 Anonymkode: 29417...6ce
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå