Gå til innhold

Klær til lang og slank tolvårig gutt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har gode ideer hvor jeg kan finne fine og rimelige klær til sønnen min på 12 år? Han er for lang til at jeg kan handle klær på barneavdelingen. Han vokser som ugress, og vokst 12 cm siden i sommer. Har lite lyst til å kjøpe bukser til 1000 kr når han alikevel har vokst ut av det eller har slått hull i det innen nyttår... 

Anonymkode: 6a382...476

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har funnet noen bukser på voksenavdelingen på H&M og Cubus. Billige bukser. Men jeg sliter med å finne lange og smale nok... min gutt er 175 høy og tynn som ei flis. 

Anonymkode: d5eb4...e59

Skrevet
1 minutt siden, Anonym bruker skrev:

Jeg har funnet noen bukser på voksenavdelingen på H&M og Cubus. Billige bukser. Men jeg sliter med å finne lange og smale nok... min gutt er 175 høy og tynn som ei flis. 

Anonymkode: d5eb4...e59

Takk, skal kikke på hm og cubus. Var innom carlings og endte opp med ei bukse til 500. Det er dyrt når bukser er forbruksvarer... var så vidt innom kapphal, men klærne der var utrolig gubbete. Guttenungen er kanskje like lang som en mann, men han er 12 år og jeg kan nesten ikke kle ham som en fyr på 50 heller.

Skrevet

Hvor lang er han da? Kan han bruke barnestørrelse enda?

Jeg har to tenåringsgutter, yngste passer fremdeles 164 cm fra Cubus og elsker de sorte strechbuksene derfra, har bare sånne i skapet ;) Det er jo str 14 år, min gutt er 13 og ikke altfor lang så han passer de enn så lenge...

https://cubus.com/no/p/trousers/jeans/the-rocker-jeans/7184833_F990#

Problemet med Cubus er at det er et veldig stort hopp mellom de største barnebuksene og de minste herrebuksene, det er en periode der du ikke kan handle på Cubus for flere av buksene der starter på 30 tommer i livet i herreavdelingen.

Det finnes noen ungdomsmerker, f.eks Cost Bart. Det er et litt dyrere enn kjedebutikkene, men pass på når det er salg. Storebror her i huset likte det merket godt da han var midt mellom barneavdelig og voksenavdeling

https://www.boozt.com/no/no/cost-bart?page=1&limit=120&gender=M&search_key=cost+bar

Jack & Jones er ikke av de dyreste, men heller ikke de billigste kjedene, så pass på når de har salg. Merkes selges også på f.eks Ellos, så pass på når det er rabattkoder på merkevarer der, og bestill via nettsiden Viatrumf så får du 8% i trumf også. De har en del ganske smale bukser og begynner på 27 og 28 tommer, de buksene har storebror her i huset mange av.

Anonymkode: c921f...46e

Skrevet

Hvor lang er han da?

Vi kjøper extra skinny fit jeans på H&M. De er hakket vide, men sitter OK.

Anonymkode: 739b1...663

Skrevet

Kjøper ofte Levisbukser til min lange og veldig smale gutt på 11. Husker ikke hva modellen heter, men de har en som er veldig smal, smalere en extra slim fit fra H&M. De ligger på 600,- men har ikke funnet noen som sitter like fint på han som den.

Anonymkode: a1ae1...cc3

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lang er han da?

Vi kjøper extra skinny fit jeans på H&M. De er hakket vide, men sitter OK.

Anonymkode: 739b1...663

Han er ca 170 lang, og har vokst ut av buksene jeg kjøpte tidlig i høst. Armene og beina har plutselig blitt kjempelange..! 

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Kjøper ofte Levisbukser til min lange og veldig smale gutt på 11. Husker ikke hva modellen heter, men de har en som er veldig smal, smalere en extra slim fit fra H&M. De ligger på 600,- men har ikke funnet noen som sitter like fint på han som den.

Anonymkode: a1ae1...cc3

Ja, så på noen i dag( bor nært grensen og stakk til norbysenteret), men han er ennå så vilter at å kjøpe bukser til rundt tusenlappen vil bli svært dyrt i lengden. Han kommer ofte hjem med hull på bukseknærne. Er jo moderne med hull i buksa, men jeg er ikke så stor tilhenger av det da. Ikke liker han å shoppe heller, og vil heldst at jeg skal handle for ham. Var tvangsshopping på ham i dag, og vi endte opp med ei bukse fra carlings. 

Skrevet
1 time siden, Anonym bruker skrev:

Hvor lang er han da? Kan han bruke barnestørrelse enda?

Jeg har to tenåringsgutter, yngste passer fremdeles 164 cm fra Cubus og elsker de sorte strechbuksene derfra, har bare sånne i skapet ;) Det er jo str 14 år, min gutt er 13 og ikke altfor lang så han passer de enn så lenge...

https://cubus.com/no/p/trousers/jeans/the-rocker-jeans/7184833_F990#

Problemet med Cubus er at det er et veldig stort hopp mellom de største barnebuksene og de minste herrebuksene, det er en periode der du ikke kan handle på Cubus for flere av buksene der starter på 30 tommer i livet i herreavdelingen.

Det finnes noen ungdomsmerker, f.eks Cost Bart. Det er et litt dyrere enn kjedebutikkene, men pass på når det er salg. Storebror her i huset likte det merket godt da han var midt mellom barneavdelig og voksenavdeling

https://www.boozt.com/no/no/cost-bart?page=1&limit=120&gender=M&search_key=cost+bar

Jack & Jones er ikke av de dyreste, men heller ikke de billigste kjedene, så pass på når de har salg. Merkes selges også på f.eks Ellos, så pass på når det er rabattkoder på merkevarer der, og bestill via nettsiden Viatrumf så får du 8% i trumf også. De har en del ganske smale bukser og begynner på 27 og 28 tommer, de buksene har storebror her i huset mange av.

Anonymkode: c921f...46e

Takk for tips:)

Skrevet

Min gutt er 181 cm og er 13 i desember, vi handler på dressmann, finner en del han liker der ellers blir det mye på boys of europe

Anonymkode: 076e1...81a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...