Gå til innhold

Stor fossblødning uke 14+3!!


Klarforbarn<3

Anbefalte innlegg

Hei.

jeg opplevde i går en fossblødning som rant igjennom buksa, nedover beina og på gulvet. Fortsatte og renne i do. En skikkelig lekkasje. Reiste inn på legevakten og var klar for SA beskjeden, men de fant hjertelyd og jeg fikk så se en liv sprellende baby på UL. De kunne ikke se noe spesielt annet at morkaken enn så lenge ligger lavt. Om det var starten på en SA visste de heller ikke. Jeg har ikke smerter, bare litt øm nedert k magen slik jeg har vært hele svangerskapet egentlig.

 

Noen som har opplevd liknende? Vi vet ikke hva vi skal føle helt nå. Skal på ny UL fredag om 6 dager og ellers bare se ann dagene.

Gikk fra å være helt fin/rolig gravid til en verden av bekymringer.

 

takker for alt av svar!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jeg hadde også en fossblødning i uke 14!! Var  sikker på at det var en SA! Ringte legevakten som så at det høres ut som det er fare for abort da jeg hadde litt smerter også. 

Sykehuset tok ikke i mot gravide under uke 22. Så der satt jeg da.Hadde fått beskjed om å slappe av og se det ann! Som om det var lett😑 Det skjedde på en fredags kveld. På lørdag blødde jeg fremdeles litt. Søndag var det litt sånn brunaktig blod.

Mandag dro jeg først til jordmor som hørte hjertelyd❤

Og så dro jeg til legen som tok ultralyd bare for å roe meg ned. Og der var den lille gullklumpen 🌸😙

Var så lettet og glad at jeg får ikke sagt det. Har også hatt bitte litt blødninger i senere tid men alt er bra👍

Er i dag uke 17 eller graviditetsuke 18 da! 

Ønsker deg lykke til. Det er en del som får sånn fossblødning. Ei venninne hadde det likedan og har nå født en vakker velskapt gutt som er ca 2 uker.👌

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så godt å høre! Jeg har stoppet å blø, bare brunt utflod som slutten på menstruasjon nå. Føler meg fortsatt litt øm men ingen smerter. At det skal gå ann å blø så mye uten at det går galt skjønner ikke jeg, men håper virkelig alt holder seg bra fremover.

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja sånt brunt utflod som på slutten på menstruasjon fikk jeg oxo.

Det viktigste er at det ikke er smerter/kramper har jeg hørt i ettertid. 

Ja det var helt sykt hvor mye jeg blødde oxo. Det var rett og slett fossblødning! Måtte skifte alt og bruke bind. Men det gikk bra. 

Så lenge du har hørt hjertelyd og sett bebisen på ultralyd så hadde jeg prøvd å ta det med ro og ikke bekymre meg så mye.

Lykke til❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest elissa2

Jeg hadde en fossblødning i uke 14 med minstejenta mi! Var sikker på det var sa, men hun sitter her å ser Barne-TV ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God å høre flere erfaringer. Skulle så gjerne hatt en forklaring på hvorfor det skjedde.. så slitsomt å være usikker og redd både for liv og helse til den lille :/ Men har skjønt at mange opplever slik uforklarlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, elissa2 skrev:

Jeg hadde en fossblødning i uke 14 med minstejenta mi! Var sikker på det var sa, men hun sitter her å ser Barne-TV ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt mer brunlig utflod som kan dryppe litt i do idag og flankesmerter både foran og i rygg (milde). 🙁 Hadde dere det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen

Ja som sagt varte i hele grusomme 3 dager på meg. Slutten var brunlig utflod som på slutten av mensen og hadde ikke smerter akkurat men sånn murring i mage og rygg ja.

Ring jordmor og be henne om å lytte på deg en gang til hvis det roer deg ned? Klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, OhBaby❤ skrev:

Hei igjen

Ja som sagt varte i hele grusomme 3 dager på meg. Slutten var brunlig utflod som på slutten av mensen og hadde ikke smerter akkurat men sånn murring i mage og rygg ja.

Ring jordmor og be henne om å lytte på deg en gang til hvis det roer deg ned? Klem

Skal på oppfølging (nu UL) på sykehuset på fredag. Så jeg får vente å se da, men liker ikke verkingen i sidene på korsrygg/mage.. ikke noe voldsomme greier men.. huff, krysser det jeg har :) takk for respons!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Klarforbarn<3 skrev:

Skal på oppfølging (nu UL) på sykehuset på fredag. Så jeg får vente å se da, men liker ikke verkingen i sidene på korsrygg/mage.. ikke noe voldsomme greier men.. huff, krysser det jeg har :) takk for respons!

Lykke til😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk. Nå småblør jeg igjen! Ah.. dette er tortur.. dere som har hatt slik styrtblødning, hadde dere flere blødninger i ettertid?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Hei, igjen.

Jeg hadde det en del små blødninger i ettertid ja! 

 

Anonymkode: c4c76...c6e

Hei! Fikk du noen forklaring på det eller? Gikk det over etterhvert og fin fødsel?:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei ingen forklaring. Sa  at det var vanlig at noen blødde gjennom nesten hele svangerskapet, andre kunne blø i ny og ne og det å blø i noen dager i ettertid etter fossblødning var heller ikke noe nytt.

Jeg har ikke født enda. Er fremdeles gravid.

Anonymkode: c4c76...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

UL på fredag så babyen fortsatt fin og frisk ut. Kjenner liv hver dag, MEN «blør» mørk brunt hver dag fortsatt .. Også en del spent mage og ymse ubehag i mage/ryfgg..

Noen av dere som opplevde å «blø» slik lenge??? 😞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Klarforbarn<3 skrev:

UL på fredag så babyen fortsatt fin og frisk ut. Kjenner liv hver dag, MEN «blør» mørk brunt hver dag fortsatt .. Også en del spent mage og ymse ubehag i mage/ryfgg..

Noen av dere som opplevde å «blø» slik lenge??? 😞

Ei venninne av meg hadde det slik. Hun blødde sånn mørkt brunt som du skriver. Jeg har som tidlig skrevet hatt fossblødning og så blødninger i noen dager før det kom sånn mørkt brunt blod. Etter det har jeg blødd friskt blod men veeeeldig lite. Og nå er det en stund siden. Jeg er 18+6 i dag og alt er bra med lille gullklumpen i magen❤

Men som sagt venninne av meg blødde gjennom hele graviditeten og har født en sønn.

Kontakt jordmor eller snakk med legen om det hvis du er veldig bekymret/stresset. Stress er ikke bra!!

Anonymkode: c4c76...c6e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for respons! Det er tudeligvis mange som blør endel. Jeg blør brunt for så wt det bruker en dag eller to på å «tørke opp», for så når det endelig nesten er klart så kommer det en litt større brun «blødning» og jeg starter på nytt igjen.. slik har det vært soden den store blødningen 15 dager siden.. 🤔 Vanskelig å ikke stresse når jeg kjenner livet i magen så godt nå også 😌😥

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I andre svangerskap hadde jeg en fossblødning i uke 13. Dro på legevakta, og ble sendt til sykehus for ultralyd. Den viste at det trolig var blødning i en slimhinne, og overhodet ikke farlig. Det tok litt tid før det sluttet helt å blø, og det kom også en ekstra blødning etter et par uker. Etter det blødde jeg ikke mer i det svangerskapet. Og alt gikk bra. Prøv å ikke tenk for mye på det - jeg klarte heldigvis det, og trente og levde som vanlig da blødningen hadde gitt seg. Ønsker deg lykke til - det går nok helt fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...