Gå til innhold

Barn på besøk.. avtale tid for henting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dattra vår er 6 år og hittils har ikke behovet for å ha med venner hjem vært der. Altså vi har naboer som ho leker med i helgene og ellers men det blir liksom annerledes. Og de er som regel ute. 

Det jeg lurer på er, hvordan gjør dere når dere avtaler besøk med foreldrene? Er det ok å spørre om vennen vil komme på besøk fra 12 til 15 feks? Syns det er så greit å avtale tid som man gjør i bursdager, men virker det rart ? 

Anonymkode: 03e48...84c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg spør alltid «når vil du jeg skal komme og hente?» Veldig greit å ha tidspunkt å forholde seg til. 

Anonymkode: bef90...1cd

Skrevet

Jeg ville vel ikke sagt det fullt så bombastisk som "hun kan komme fra 12 ti 15" - det blir litt bursdagspreg, føler jeg. Men det er kanskje bare flisespikkeri. Jeg ville ha sagt noe sånn som "Vi er oppe og klare til lek rundt klokka tolv, og så er det fint om dere henter igjen i før klokka tre / i tretida / rundt tre."  Så velger du selv om du vil begrunne det med ett eller annet. 

Skrevet

Jeg liker best litt flytende tider. Når mine barn får besøk, sier jeg at jeg ringer når barnet vil hjem. Hvis mine barn er gjest, spør jeg om når jeg skal hente. Da sier de ofte, at de ringer når de ser at det er nok, når barna er trøtte.

Anonymkode: 2cf59...8ad

Skrevet

Som regel spør jo foreldrene når de skal hente, og da kan du svare i tretiden.

Anonymkode: 1d5bb...789

Skrevet
10 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Som regel spør jo foreldrene når de skal hente, og da kan du svare i tretiden.

Anonymkode: 1d5bb...789

Om foreldrene spør så, og det har aldri vært "som regel" her hos oss. Her er det er vanlig at foreldrene enten sier når de kommer og henter og spør om det passer, eller så er det opp til den som har barnet på besøk å gi beskjed når det er tid for henting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...