Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #1 Skrevet 15. oktober 2017 Er det noen regler for det? Anonymkode: f09e5...f22
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #2 Skrevet 15. oktober 2017 Ja, og det er ulik merking for matvarer som er emballert for å tas med hjem, og de som skal nytes på stedet. f eks en kafe. Spisestedene er ikke pålagt å merke "spor av" men de må merke allergener. Allergener skal stå med uthevet skrift, under Inneholder: Dersom det er gluten, må det merkes hvilken kornsort glutenet kommer fra. Anonymkode: a14a0...a72
Anonym bruker Skrevet 21. oktober 2017 #3 Skrevet 21. oktober 2017 På 15.10.2017 den 12.35, Anonym bruker skrev: Ja, og det er ulik merking for matvarer som er emballert for å tas med hjem, og de som skal nytes på stedet. f eks en kafe. Spisestedene er ikke pålagt å merke "spor av" men de må merke allergener. Allergener skal stå med uthevet skrift, under Inneholder: Dersom det er gluten, må det merkes hvilken kornsort glutenet kommer fra. Anonymkode: a14a0...a72 Ok. Tenker i all hovedsak på matvarer en får kjøpt i matbutikken, som en tar med seg hjem. Er f.eks "aroma" en dekkende nok merking av matvaren? (Jeg i mitt tilfelle har blitt syk av "aroma", fordi det viste seg å være en rekke ingredienser jeg er allergisk mot, som jeg ikke hadde mulighet til å lese utifra ordet "aroma") Anonymkode: f09e5...f22
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå