Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #1 Skrevet 15. oktober 2017 Jeg elsker min mann, men jeg klarer ikke å bo sammen med han mer. Han er en flott mann. Snill og grei. Men mot alle andre enn meg. Alt ved meg irriterer visstnok. Og nå er det alt. Jeg mener at man har gode og dårlige dager og er det trøbbel så må man jobbe seg igjennom det. Og løse det. Men er vel kommet til et punkt der, samtaler gjør saken værre. Har bedt om at han blir med i parterapi fordi jeg syntes det har blitt uutholdelig. Og klarer ikke lenger å tenne på han. Og sånn har det vært i 4 år. Men nå enda værre enn før. Føler jeg ikke kan løse noe. Har til og med prøvd å følge hans regime 100% iht alt han klager på. Men til ingen nytte, for det var ikke bra nok det heller. Så det gir meg egentlig et perspektiv at jeg faktisk ikke kan gjøre noe fra eller til. Jeg er jo glad i han nok til at jeg ønsker han lykke. Og jeg er glad nok i meg selv til det samme. Og tenker at det er mulig på tide å innse at forholdet ikke er til å reddes, spesielt siden par terapi ikke er noe alternativ for han. Og jeg skjønner ikke hvorfor han ikke velger å dra selv. Er det nå det er på tide å gi opp? Siden det på en måte virker som han vil fortsette men innsatsen er totalt fraværende. Vi har vært sammen i 25 år. Men jeg gidder ikke være en gammel vane. Ungene har også begynt å se at det gnager mellom oss. Og jeg har det fantastisk sammen med dem når vi er alene. vi krangler ikke med de tilstede, men jeg får jo mange sure kommentarer de ser sårer meg. Anonymkode: a8cba...cb3
Superdolly Skrevet 15. oktober 2017 #2 Skrevet 15. oktober 2017 Man gir opp når man ikke orker mer. Slik jeg leser deg, har du vel kommet til det punktet. Men skal jeg spå litt her, så tenker jeg at den mannen din kommer til å få totalt sjokk den dagen du kommer og sier at du vil skilles. Han høres ut som han hakker og klager og surver av gammel vane. Han er vant til at du biter det i deg og prøver så godt du kan, uansett hvor ufin og frekk og kjip han er. Lykke til, HI, jeg tror du får det langt bedre uten ham.
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #3 Skrevet 15. oktober 2017 Tusen takk for kloke ord 💖 Anonymkode: a8cba...cb3
Anonym bruker Skrevet 16. oktober 2017 #4 Skrevet 16. oktober 2017 Slik jeg ser det gir du ikke opp, i hvert fall ikke uten grunn. Du har prøvd og prøvd og prøvd i minst fire år. Du har foreslått parterapi, mannen din vil ikke. Han klager og krever, han manipulerer deg, han psyker deg ned - selvfølgelig vil han ikke til parterapi, han vet hva han der vil få høre, og han er ikke villig til å endre seg. Du kan gå og gjøre det med god samvittighet. Jeg er ellers enig i det Superdolly sier, jeg tror han vil bli overrasket. Men ikke la han få lure deg til å ombestemme deg mtp. på gå fra ham, for uten store innrømmelser og enda større vilje til endring fra hans side så vil det ikke bli noen varige endringer i forholdet. I beste fall er dere "bare" feil for hverandre, i verste fall er han kynisk manipulerende og kontrollerende. Kom deg unna! Og du - du sier du elsker ham. Men jeg tror at du vil oppdage når du har gått fra ham at du vil få det mye bedre uten ham. Da er det også en sjanse for at du vil oppdage at du egentlig ikke elsker ham lenger (ikke slik han har vært de siste årene), men at det å holde fast på troen på kjærligheten var en grunn for å holde ut det uutholdbare ved ham. Lykke til videre Anonymkode: e64e8...d56
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå