Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #1 Skrevet 14. oktober 2017 Kjøper dere lørdagsgodt til «barn» på snart 18 år? Er ikke det noe de selv bør kunne klare og ordne om de skal ha? Stedatter er sur fordi vi ikje kjøpte 🤦♀️ Men jeg synes da det er noe hun burde klare å gjøre selv! Sitter inne hele dagen på tlf og TV, og lager styr fordi vi ikke kjører på butikken nå og kjøper. hun har både moped og bein forresten.., Anonymkode: 561df...4ce
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #2 Skrevet 14. oktober 2017 Hvis min 19 åring er hjemme en lørdag så kjøper vi inn godteri og potetgull til hele familien selvsagt!!! Koselig hvis ungdommen velger p være hjemme en lørdagskveld. Anonymkode: cdfba...d59
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #3 Skrevet 14. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Hvis min 19 åring er hjemme en lørdag så kjøper vi inn godteri og potetgull til hele familien selvsagt!!! Koselig hvis ungdommen velger p være hjemme en lørdagskveld. Anonymkode: cdfba...d59 Det har vi også gjort, står på bordet, men er visst ikke godt nok. Skal ha eget. Anonymkode: 561df...4ce
TinaK 1990 Skrevet 14. oktober 2017 #4 Skrevet 14. oktober 2017 Så når din stedatter er hjemme en kveld får hun ikke smake av det du har kjøpt inn til evt resten av familien ? Hun føler seg sikkert velkommen. Er det ikke hyggelig at hun er hjemme en lørdagskveld ?
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #5 Skrevet 14. oktober 2017 Jeg kjøper litt forskjellig snop ja, også til husets to tenåringer om de skal være hjemme. Eldste er ikke så ofte med oss på lørdagene da, enten er han hos venner eller har venner på besøk. Har han venner på besøk stikker jeg gjerne til dem en potetgullpose, litt sjokolade eller smågodt, jeg synes det er koselig og de takker så pent Men de har nok vært på butikken og kjøpt seg litt selv også da, så det de får av meg kommer bare på toppen Anonymkode: 3f62b...80b
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #6 Skrevet 14. oktober 2017 1 minutt siden, TinaK 1990 skrev: Så når din stedatter er hjemme en kveld får hun ikke smake av det du har kjøpt inn til evt resten av familien ? Hun føler seg sikkert velkommen. Er det ikke hyggelig at hun er hjemme en lørdagskveld ? Hun bor her, og hun må gjerne ta. Men hun vil ha eget og ikke noe av det som står fremme. Altså at jeg går på butikken, plukker smågodt og kjøper til bare henne. Anonymkode: 561df...4ce
TinaK 1990 Skrevet 14. oktober 2017 #7 Skrevet 14. oktober 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hun bor her, og hun må gjerne ta. Men hun vil ha eget og ikke noe av det som står fremme. Altså at jeg går på butikken, plukker smågodt og kjøper til bare henne. Anonymkode: 561df...4ce Ok, da skjønner jeg.
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #8 Skrevet 14. oktober 2017 Hehe, husets nesten voksne tenåring vil ha sin egen lørdagsgodepose som er bare hennes og ingen andre får smake fra Nei, hadde hun ikke vært fornøyd med det som står på bordet ville jeg bedt henne ta turen på butikken selv ja. Anonymkode: 3f62b...80b
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #9 Skrevet 14. oktober 2017 Om jeg går alene på butikken bestemmer jeg hva som blir lørdagsgodtet den dagen. Om noen av barna blir med på butikken kan det barnet velge noe som det liker. Anonymkode: 778df...dee
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #10 Skrevet 14. oktober 2017 4 minutter siden, TinaK 1990 skrev: Ok, da skjønner jeg. Takk, synes hun er så urimelig Og lager drama av ingenting. Far er helt overgitt, han føler hun er så lite moden. Jeg kan ikke huske mamma drev å kjøpte lørdagsgodt til meg lagt oppi tenåra, liksom? Fikk penger og ordna selv. Anonymkode: 561df...4ce
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #11 Skrevet 14. oktober 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hehe, husets nesten voksne tenåring vil ha sin egen lørdagsgodepose som er bare hennes og ingen andre får smake fra Nei, hadde hun ikke vært fornøyd med det som står på bordet ville jeg bedt henne ta turen på butikken selv ja. Anonymkode: 3f62b...80b Ja, det var det far sa til henne. Kommer vel opp etterhvert som sukkerhungeren tar over 😅🙄 Anonymkode: 561df...4ce
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #12 Skrevet 14. oktober 2017 I utgangspunktet synes jeg ikke man burde trenge å kjøpe øremerket godteri til så store "barn". Men siden hun er så sur nå for at dere ikke har kjøpt så lurer jeg på om dere har pleid å gjøre det? For hvis dere har pleid å gjøre det, og i dag er første dagen dere ikke gjøre det, og dere ikke har sagt fra på forhånd,kan jeg skjønne at hun ikke synes det er greit. Men det er forskjell på å ikke synes noe er greit, og å lage masse styr... Anonymkode: 0bfeb...c30
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #13 Skrevet 14. oktober 2017 Hun høres sjarmerende ut.. godt dere strammer litt inn! Anonymkode: f088f...be1
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #14 Skrevet 14. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk, synes hun er så urimelig Og lager drama av ingenting. Far er helt overgitt, han føler hun er så lite moden. Jeg kan ikke huske mamma drev å kjøpte lørdagsgodt til meg lagt oppi tenåra, liksom? Fikk penger og ordna selv. Jeg tenker at det et et tegn på at 1. Enten er hun ekstremt bortskjemt eller 2. Som jeg tror er mest sannsynlig: at hun har et alvorlig problem med et eller annet som hun ikke har sagt noe om. Oppførselen ligner mer på et ønske om å bli sett, hørt og forstått. Men ikke sier hva det er eller 3. Har hormoner og mensen, og ikke helt selvkontroll Anonymkode: 561df...4ce Anonymkode: 6fb7e...c5c
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #15 Skrevet 14. oktober 2017 Her i huset har 12-åringen nesten aldri fått eget lørdagsgodt. Vi handler inn godis og setter det frem i en skål til alle. Har aldri fått noen klage på det. Bare si at hun kan ta fra fellesen, men vil hun ha eget får hun skaffe det selv. Anonymkode: 7d1c1...b45
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #16 Skrevet 14. oktober 2017 2 timer siden, Anonym bruker skrev: Kjøper dere lørdagsgodt til «barn» på snart 18 år? Er ikke det noe de selv bør kunne klare og ordne om de skal ha? Stedatter er sur fordi vi ikje kjøpte 🤦♀️ Men jeg synes da det er noe hun burde klare å gjøre selv! Sitter inne hele dagen på tlf og TV, og lager styr fordi vi ikke kjører på butikken nå og kjøper. hun har både moped og bein forresten.., Anonymkode: 561df...4ce For deres penger? Hvis ikke dere skal ha selv, så kan hun da kjøpe selv for egne lommepenger. Anonymkode: 1929c...1d9
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #17 Skrevet 14. oktober 2017 3 timer siden, Anonym bruker skrev: Det har vi også gjort, står på bordet, men er visst ikke godt nok. Skal ha eget. Anonymkode: 561df...4ce Gi ho eget da ! Hyggelig at stemor bryr seg selv om man er 18. Snakk om bagateller Anonymkode: eb3b9...5d7
Yellow Brick Road Skrevet 14. oktober 2017 #18 Skrevet 14. oktober 2017 Skal noen ha sitt eget lørdagsgodt her i huset, så får de enten handle det selv eller være med i butikken og plukke ut. Og her er ingen 18 en gang...
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #19 Skrevet 15. oktober 2017 Lurer veldig på om denne hendelsen egentlig bunner i at det er andre ting i familien som ikke er helt på topp.. Anonymkode: d877b...4b5
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #20 Skrevet 15. oktober 2017 9 timer siden, Anonym bruker skrev: Gi ho eget da ! Hyggelig at stemor bryr seg selv om man er 18. Snakk om bagateller Anonymkode: eb3b9...5d7 Det er sant! Hun er ikke mammaen, men stemor. Da må hun selvfølgelig stille opp med eget godteri til det voksne barnet. Hva med far? Er det ikke like mye han som «burde bry seg»? For ordens skyld: Jeg har ikke stebarn selv. Anonymkode: 05065...126
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå