Gå til innhold

Leke på skoleplass/i barnehagen i helger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er ingen lekeplass I nærheten av der jeg bor, men det er flere skoler og barnehagen der sønnen min går. 

Synes dere det er greit å gå dit og leke i helger f.eks? Har sett andre som har vært der også. 

Anonymkode: 67cee...b3f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Helt greit.

Skrevet

Helt greit. Vi gjør det ofte. 

Skrevet

Ikke noe problem, det er gjerne kommunale barnehager og skoler, så det er ikke noe problem å bruke.

I barnehagen der mine barn gikk står det en stor plakat på porten, husker ikke ordrett, men det sår noe sånt som at alle er velkommen til å bruke uteområdene når barnehagen er stengt, men vær snill å ikke lufte hunden eller legge igjen søppel.

Har vært noen episoder hvor barna har tråkket i hundedritt inni barneahgen og det er ikke noe særlig.

Anonymkode: d2922...31d

Skrevet

Kommunale skoler og barnehager er det helt greit. Private barnehager er det ulik praksis med. Den private barnehagen her er det ikke lov, de har hengt opp lapper. De så seg lei på at uteområdet ble ødelagt så da ble det ikke liv for noen å bruke den på kveldstid. Helt greit syns jeg. Det var ikke det at de ikke ville den skulle bli brukt, men når de ofte kom til ett uteområde som var helt herja, søppel, rot og ødlagte ting gadd de ikke mer. Barnehagen ville bruke tid sammen med barna, ikke rydde etter andre.

Skolen vil den skal bli brukt på kveldstid pg helger, så de utformet skolens uteområde etter det. Vollyballbane, basketbane ble laget for at eldre skulle komme. Skaterampen ble laget for at ungene ikke skulle dra til byen på kveldstid. Nå kan den ikke brukes i skoletiden siden støygrensen ble for høy etter den nye skolen ble bygd. Litt kjedelig de ikke kan bruke hele skolegården i skoletiden, men det har blitt en skolegård som brukes av alle på kveldstid og helger. Fra småbarnsfamilier til unge voksne. Helt fantastisk at de har klart dette. Drar mine unger på skolen kveldstid vet jeg det er voksne der også om noe skjer, for det er alltid mange voksne på vollyballbanen. De er der om noen små trenger hjelp, de er ikke store og skumle bare.

Anonymkode: 1bb8f...a44

Skrevet

Det er helt greit.

Det er en helt ny barnehage her vi bor, og på foreldremøte sa faktisk lederen i barnehagen at her har de fått et flott nytt uteareale, og det er synd om det står tomt det meste av tiden og sa vi bare kunne bruke den utenom barnehagens åpningstider

Anonymkode: 06272...ac4

Skrevet
2 timer siden, Anonym bruker skrev:

Det er ingen lekeplass I nærheten av der jeg bor, men det er flere skoler og barnehagen der sønnen min går. 

Synes dere det er greit å gå dit og leke i helger f.eks? Har sett andre som har vært der også. 

Anonymkode: 67cee...b3f

Hvis ikke det står skilt om at det ikke er lov, så burde det ikke være noe problem. Bare pass på at dere forlater det som det var når dere kom. Jeg jobber i barnehage, og hver mandag morgen så ser vi godt ar folk har vært der i helga - sneiper, snusposer og  søppel :(

Anonymkode: 0ed42...2a9

Skrevet

Ja er helt greit det :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...