Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #1 Skrevet 14. oktober 2017 Tok gastric bypas for 7 år siden. Ble fortalt at nsaids var fyyy fyyyyyy. Farlig for min ommøblerte mage. Nå har jeg en betent slimpose legen vil gi meg nsaids for........ Er fette forbudet mot nsaids vare umiddelbart etter gbp operasjon, eller livet it? Jo da, dersom du lurer skal jeg ringe overvekt poliklinikken på mandag......bare måtte spørre her først...... lurer så fælt serru..... Anonymkode: 66379...b61
Slaskepott Skrevet 14. oktober 2017 #2 Skrevet 14. oktober 2017 (endret) Slik jeg har forstått det, er NSAIDs ikke anbefalt for GBP-opererte pga økt risiko for blødende magesår. Dette er jo en kjent bivirkning for NSAIDs, men risikoen skal såvidt jeg vet være høyere for GBP-opererte enn for andre. (Med forbehold om at dette er tatt fra hukommelsen, jeg er for lat til å Google nå.) Når det er sagt: Jeg ble operert for snart 6 år siden, og har valgt å fortsette å sporadisk bruke NSAIDs ved behov, da jeg er en del plaget med kraftig hodepine som lindres best av kombinasjonspreparater. Det har foreløpig gått bra for meg, uten at det er noen oppfordring om å blindt overse medisinske råd. Til slutt et tips: Hvis NSAID-en legen ønsker å skrive ut til deg kan fås som stikkpiller, unngår du hele problemstillingen. Endret 14. oktober 2017 av Slaskepott
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #3 Skrevet 14. oktober 2017 Takk for svar. Har slitt litt ifht hodepine. Har kronisk daglig migrene og til tider tensjonshodepine. Og har testet det meste bortsett fra nsaids..... Samt er livredd kortisonsprøyte midt i det betente området....tenker at da dør jeg nesten..... Anonymkode: 66379...b61
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå