Gå til innhold

skrur dere av alt lys om natta? (Mtp innbrudd ol)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har alltid slått av alt  bortsett fra et lite lys i gangen som står på døgnet rundt. Bor alene med et lite barn, og ei venninne opplevde nylig innbrudd hjemme så nå er jeg plutselig blitt litt engstelig for nettene. Tror dere innbruddstyver skygger mer unna hus med litt lys i stue og kjøkken f.eks? 

Anonymkode: 1eb8e...68a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skrur av alt. Men har på innbruddsalarm. 

Anonymkode: e7f11...a51

Skrevet

Vi har på ytterlysene på huset og garasje (de har sensor som skrur seg av når det er dagslys), ett lite lys i vinduet i yttergangen, svakt lys på badet, i trappa og i gangen. Dette fordi barna stadig er våken på natten og skal se hvor dem går. 

Vi har innbruddsalarm som vi bruker når vi ikke er hjemme, men tar ingen forhåndsregler på natterstid ol, annet enn å låse ytterdør og garasje. Hvis vi reiser bort slår vi av alt lys, fordi vi har hatt brann og er engstelig for at det skal skje igjen. Da var det noe feil i det elektriske, så er svært påpasselig med det. 

Skrevet

Har et lys på i gangen slik at gutten min slipper å gå i mørket når han kommer i løpet av natta 

Anonymkode: 997b2...f59

Skrevet

Alt inne. Utelysene er på. Bekymrer meg ikke for innbrudd.

Anonymkode: ce28a...da5

Skrevet

har lys på i gangen pga småen er mørkeredd å sånn at jeg ser noe når jeg må på do midt på natten. Utelyset slår seg på til ett fast tidspunkt hver kveld her.

Anonymkode: 50370...7b9

Skrevet

Jeg skrur av alt utenom "veien til toalettet". 

Men jeg faker også da. Har en kraftigutelampe med bevegelsessensor og et liksomkamera ved inngangsdøren. Og i tillegg har jeg kodelås, så ingen kommer inn her. Det har vært to runder med masse innbrudd og forsøk på innbrudd i nabolaget ved høytider og jeg har ikke hatt "besøk" som jeg vet om. 

Anonymkode: 43af4...f2a

Skrevet

Nei, overhodet ikke. 

Har en del vindusbelysning som går på tidsbryter. Likedan har hunden litt lys på der hun sover, på badene lyser en liten ledpære og i ene gangen er lyset aldri slått av. 

Anonymkode: ad21e...4a9

Skrevet

Har utelyset, lys på i gangen og en lampett i stua som står på

Anonymkode: bcf8e...6db

Skrevet
Akkurat nå, Anonym bruker skrev:

Har utelyset, lys på i gangen og en lampett i stua som står på

Glemte å skrive at jeg og har nattlys på soverommet

Skrevet

Her er alt av om natten. Også utlyset.  Ser ingen grunn til å betale for strøm til lys når vi sover. I alle fall ikke med tanke på innbrudd. Går man tur her om natten er alle hus/leiligheter mørklagt, så mine vinduer stikker seg ikke ut.

Anonymkode: 413a9...8ce

Skrevet

Har på noen stålamper som har bryter under sofaen o.l. Gidder aldri slå de av. Lyset i gangene står også alltid på, pluss utelyset. Det er forsvinnende lite strøm som går til lys altså.

Anonymkode: 261be...94e

Skrevet

Har 5 lamper (med sparepære i) som stpr på døgnet rundt. 4 av dem også når vi er på ferie. Det er to lys i gang, to i stua og en i barnas stue utenfor rommene dems.

Synes det er ekkelt å våkne opp om natta i total mørke, spesielt hvis en av barna roper eller jeg må på do.

Når vi er på ferie står de på for at det skal se ut som vi er hjemme.

Anonymkode: 71b19...85d

Skrevet

Skrur av alt, bortsett fra på badet. Men så bor jeg i tredje etasje i en bygård, evt tyver må ta seg gjennom flere låser for å komme inn i min leilighet. Så er ikke redd for innbrudd her. Men da jeg bodde i enebolig, hadde jeg alltid noen lys på, jeg tror det gjør at innbruddstyver styrer unna.

Anonymkode: eec2e...c04

Skrevet
På 13.10.2017 den 23.45, ompalompaen skrev:

Vi har på ytterlysene på huset og garasje (de har sensor som skrur seg av når det er dagslys), ett lite lys i vinduet i yttergangen, svakt lys på badet, i trappa og i gangen. Dette fordi barna stadig er våken på natten og skal se hvor dem går. 

Vi har innbruddsalarm som vi bruker når vi ikke er hjemme, men tar ingen forhåndsregler på natterstid ol, annet enn å låse ytterdør og garasje. Hvis vi reiser bort slår vi av alt lys, fordi vi har hatt brann og er engstelig for at det skal skje igjen. Da var det noe feil i det elektriske, så er svært påpasselig med det. 

Samme her

Anonymkode: d16df...5d9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...