Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2017 #126 Skrevet 17. oktober 2017 4 timer siden, Anonym bruker skrev: Jeg er overhode ikke bosatt i noen bananrepublikk, men et godt anerkjent europeisk land. Og ikke så veldig interessert i å diskutere hvor smålig eller meggete jeg er. Flere av dere er jammen meg fine, sitter over nett og trøkker ut det ene og det andre. Jeg syns det var leit å ikke bli inkludert i en avgjørelse som til syvende og siste har en påvirkning på min fremtid med denne mannen, men neida, gud så dum jeg er som tror jeg kan si noe om hva hu skal hete til etternavn. Nå har jeg sagt flere ganger at jeg ikke er interessert i dette, og selv fra tilbud fra mannen har sagt nei. men dere gir dere ikke. Så kan man jo lure på hvorfor flere av dere er så bestemt på å gjøre meg til den store stygge ulven. litt kjedelig hverdag kanskje? TS Anonymkode: 922df...305 Et land med et lovverk som sier at mannen kan bestemme at eksen må bytte etternavn kan ikke være spesielt oppegående. "Jeg syns det var leit å ikke bli inkludert i en avgjørelse som til syvende og siste har en påvirkning på min fremtid med denne mannen, men neida, gud så dum jeg er som tror jeg kan si noe om hva hu skal hete til etternavn." Helt riktig. Du er bra dum og ikke så rent lite frekk når du faktisk mener at du er berettiget til å mene noe som helst om hvilket navn eksen skal ha. Synes du HUN skal ha noe å si om hvilket navn DU skal ha? Kanskje hun skal få nekte DEG å ta HENNES BARN sitt etternavn? Det hadde faktisk vært mer riktig! Hadde DU godtatt at din eks nye dame kunne bestemme at du skule gå bort fra etternavnet ditt som du deler med dine barn? Det skulle jaggu bare mangle at du ikke kom med innsigelser ang dette likevel. Anonymkode: b9195...df4
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2017 #127 Skrevet 17. oktober 2017 Poenget er vel at HAN har uttalt seg, uten å snakke med sin nye partner. Han har sagt «greit for meg», når det ikke er greit for dama hans. Det er jo ikke i forhold til henne det er problematisk, det problematiske er jo at hennes mann ikke involverer henne. Det problematiske et ikke det juridiske, det problematiske er forholdet dem i mellom. TS og mannen. Helt uavhengig av HI sitt forhold til eksdama. Jeg forstår at HI blir litt såret over at mannen treffer avgjørelse uten å snakke med henne. Hva andre ting kan han begynne å fatte avgjørelser om alene? Hvor han skal bo, hvilken bil de skal ha, hvor de skal feriere? Hvilken sofa de skal kjøpe? Ulike mennesker organiserer sine forhold ulikt. Noen står sammen om alt, andre liker å ha stort innslag av individualisme. Et forhold blir mer harmonisk om en er enig om hva en trenger snakke om, og bestemme sammen. Jeg har ei venninne, hun kjøper ikke engang klær til ungene uten å avklare/diskutere valgene med mannen. Dem om det. Om HI ønsket å bli spurt om dette, burde mannen hennes spørre henne, i det minste si «Sorry, det var dumt». Kanskje HI og mannen bør ta en prat om hvor individuelle/samkjørte de skal være i ting? Han bør i det minste forsøke å rydde opp i det at han såret henne ved ikke å diskutere med henne først. Anonymkode: 1bdc5...adc
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2017 #128 Skrevet 17. oktober 2017 38 minutter siden, Anonym bruker skrev: Et land med et lovverk som sier at mannen kan bestemme at eksen må bytte etternavn kan ikke være spesielt oppegående. "Jeg syns det var leit å ikke bli inkludert i en avgjørelse som til syvende og siste har en påvirkning på min fremtid med denne mannen, men neida, gud så dum jeg er som tror jeg kan si noe om hva hu skal hete til etternavn." Helt riktig. Du er bra dum og ikke så rent lite frekk når du faktisk mener at du er berettiget til å mene noe som helst om hvilket navn eksen skal ha. Synes du HUN skal ha noe å si om hvilket navn DU skal ha? Kanskje hun skal få nekte DEG å ta HENNES BARN sitt etternavn? Det hadde faktisk vært mer riktig! Hadde DU godtatt at din eks nye dame kunne bestemme at du skule gå bort fra etternavnet ditt som du deler med dine barn? Det skulle jaggu bare mangle at du ikke kom med innsigelser ang dette likevel. Anonymkode: b9195...df4 Du misforstår hele poenget, og jeg syns egentlig at det er du som er frekk her, som uttaler deg uten å forsøke å sette deg inn i hva jeg snakker om. Jeg begynner å fundere om dere som kommenterer så innmari bestemt ikke lenger er sammen med deres barnefedre, og at jeg derfor treffer en nerve her. Men samme for det være. Jeg har gjentatte ganger sagt at hun beholder navnet, og nei jeg er ikke kjempe fornøyd med det. Men den dette går utover i det lange løp, er meg og mannen min. Vi kommer aldri til å dele navn, og han kommer ikke til å dele navn med felles barn vi får i fremtiden. 20 minutter siden, Anonym bruker skrev: Poenget er vel at HAN har uttalt seg, uten å snakke med sin nye partner. Han har sagt «greit for meg», når det ikke er greit for dama hans. Det er jo ikke i forhold til henne det er problematisk, det problematiske er jo at hennes mann ikke involverer henne. Det problematiske et ikke det juridiske, det problematiske er forholdet dem i mellom. TS og mannen. Helt uavhengig av HI sitt forhold til eksdama. Jeg forstår at HI blir litt såret over at mannen treffer avgjørelse uten å snakke med henne. Hva andre ting kan han begynne å fatte avgjørelser om alene? Hvor han skal bo, hvilken bil de skal ha, hvor de skal feriere? Hvilken sofa de skal kjøpe? Ulike mennesker organiserer sine forhold ulikt. Noen står sammen om alt, andre liker å ha stort innslag av individualisme. Et forhold blir mer harmonisk om en er enig om hva en trenger snakke om, og bestemme sammen. Jeg har ei venninne, hun kjøper ikke engang klær til ungene uten å avklare/diskutere valgene med mannen. Dem om det. Om HI ønsket å bli spurt om dette, burde mannen hennes spørre henne, i det minste si «Sorry, det var dumt». Kanskje HI og mannen bør ta en prat om hvor individuelle/samkjørte de skal være i ting? Han bør i det minste forsøke å rydde opp i det at han såret henne ved ikke å diskutere med henne først. Anonymkode: 1bdc5...adc Takk, det er akkurat dette som var poenget mitt. Jeg reagerte på det faktum at avgjørelsen ble gjort, uten at jeg hadde noen anelse om at dette var noe han ønsket, eller at dette i det hele tatt var et emne. Vi har snakket sammen om dette i ettertid, og han hadde faktisk ikke tenkt over det i det hele tatt. Når jeg dermed begynner å påpeke hvorfor jeg syns hun er urimelig, var han ganske så enig. Hun bruker argumentasjon på at han har tatt i fra henne alt, så navnet kan hun i det minste få beholde. Makan, han har avsluttet et forhold og ekteskap med henne, men hvis det er noen som har tatt ifra noen noe, så er det hun som til tider nekter samvær med barnet. Han har i tillegg leid leilighet slik at hun skal ha et ok sted å bo, betaler mesteparten av regninger og forsøkt gjentatte ganger å hjelpe henne å skaffe jobb. men det blir for slitsom. Dette er en av mange grunner til at jeg overhode ikke vil dele navn med henne. Hun er lat, og skaper utrolig mye drama og intriger hvor enn hun går. Nå flytter vi i tillegg til byen hvor hun bor, slik at han/vi kan se barnet mer. Jeg vil faktisk ikke bli assosiert med dette menneske, annet at hun er mor til min manns barn. TS Anonymkode: 922df...305
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2017 #129 Skrevet 17. oktober 2017 1 minutt siden, Anonym bruker skrev: Jeg begynner å fundere om dere som kommenterer så innmari bestemt ikke lenger er sammen med deres barnefedre, og at jeg derfor treffer en nerve her. Anonymkode: 922df...305 Feil når det gjelder meg i hvert fall. Jeg er godt gift og har tatt mannens, nå mitt, etternavn. Og jeg hadde klappa sammen i krampelatter om en eventuell ny dame en gang i fremtiden skulle mene seg berettiget til å mene noe som helst om min bestemmelse om å ikke endre navn. Og du, vær grei da! Du hadde ikke blitt så sur over at "avgjørelsen allerede var tatt" om du ikke faktisk mente du hadde medbestemmelsesrett i den saken her. Du mener helt oppriktig at du har noe du skulle ha sagt når det gjelder eksens navnevalg. Og det ER rimelig frekt av deg. Anonymkode: b9195...df4
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2017 #130 Skrevet 17. oktober 2017 Sånne tråder er så vanskelig... Fordi det åpenbart kommer til å bli trøblete for alle parter her. Så er hi så vanvittig usjarmerende at det er vanskelig å ikke kjenne på skadefro for vanskene som garantert står i kø. Du får vel vitende inn i et ormebol. Anonymkode: dd64d...2b8
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2017 #131 Skrevet 17. oktober 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Sånne tråder er så vanskelig... Fordi det åpenbart kommer til å bli trøblete for alle parter her. Så er hi så vanvittig usjarmerende at det er vanskelig å ikke kjenne på skadefro for vanskene som garantert står i kø. Du får vel vitende inn i et ormebol. Anonymkode: dd64d...2b8 Jeg tror vi legger saken død. Ganske lei av å høre på hvor usjarmerende, meggete, frekk, sinnsykt - ja lista fortsetter. Tror du tar hintet. Trenger ikke være rakettforsker, eller psykolog, for å forstår at slike ting ikke er hyggelig å høre. Dere holder dere overhode ikke til sak, men syns det er greit å komme med bemerkelser om hvem jeg er. Jeg er en datter, en søster, en kjæreste, en bonusmor, en venninne og ganske mange andre ting. Og heldigvis så vet de som kjenner meg hvem jeg er og hva jeg står for. Noe som har kommet klar frem i denne saken, er min egen usikkerhet, og dette har flere av dere virkelig presset på. Man må nok ha ett tykkere skall enn det jeg har for å kunne diskutere her inn. Det er notert. Takk til de av dere som har vist forståelse og kommet med saksberett kommentarer. TS Anonymkode: 922df...305
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2017 #132 Skrevet 17. oktober 2017 34 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk, det er akkurat dette som var poenget mitt. Jeg reagerte på det faktum at avgjørelsen ble gjort, uten at jeg hadde noen anelse om at dette var noe han ønsket, eller at dette i det hele tatt var et emne. Vi har snakket sammen om dette i ettertid, og han hadde faktisk ikke tenkt over det i det hele tatt. Når jeg dermed begynner å påpeke hvorfor jeg syns hun er urimelig, var han ganske så enig. Hun bruker argumentasjon på at han har tatt i fra henne alt, så navnet kan hun i det minste få beholde. Makan, han har avsluttet et forhold og ekteskap med henne, men hvis det er noen som har tatt ifra noen noe, så er det hun som til tider nekter samvær med barnet. Han har i tillegg leid leilighet slik at hun skal ha et ok sted å bo, betaler mesteparten av regninger og forsøkt gjentatte ganger å hjelpe henne å skaffe jobb. men det blir for slitsom. Dette er en av mange grunner til at jeg overhode ikke vil dele navn med henne. Hun er lat, og skaper utrolig mye drama og intriger hvor enn hun går. Nå flytter vi i tillegg til byen hvor hun bor, slik at han/vi kan se barnet mer. Jeg vil faktisk ikke bli assosiert med dette menneske, annet at hun er mor til min manns barn. TS Anonymkode: 922df...305 Nettopp, det var dette du beskriver her jeg refererte til når jeg skrev at du har hatt en tråd om dette forholdet, eller denne eksen, tidligere. Eksakt samme informasjonen som du har oppgitt tidligere. Og det bekrefter også det jeg har skrevet tidligere, at det er større problemer i forholdet ditt enn det du vil ha til i denne tråden. Igjen, om du føler det er krasst, så er det selvfølgelig dine følelser - men i motsetning til hva du virker å tro så har jeg skrevet alt jeg har skrevet både i din tidligere tråd og i denne med tanke på ditt beste. Det er mange faresignaler i det forholdet du er i, mange. Når man står midt oppi det hele selv er det ikke like lett å se alltid. Når man bor i utlandet kan det også være tøffere å bryte fordi det er så mye annet som spiller inn. Du studerer psykologi, se om du kan bruke noe av "egenbehandlingen" dere vel må gjennom for å bli sikker på at du ikke lurer deg selv i dette forholdet, eller at du blir lurt. Det er masse faresignaler. Tenk gjennom ting du har skrevet her før, løgnene m.m. og se om forholdet virkelig er så sterkt som du håper det skal være. Det er tydelig at forholdet ikke er i nærheten av at du bør tenke på å få barn. I verste fall risikerer du da å sitte i dette landet "til evig" tid, selv om du og mannen går fra hverandre. Sjekk lover og regler som gjelder for barna hvis dere går fra hverandre og du vil flytte tilbake til Norge. Igjen, alt jeg har skrevet har vært med ditt beste i mente, selv om du kanskje har oppfattet det som krasst til tider. Jeg kjenner ikke mindre enn to som har hatt lignende begynnelser på forhold i utlandet som det du har fortalt om. Det har ikke endt særlig godt. Også land som man tenker er helt enkle å forholde seg til. Anonymkode: 1b3c3...fe3
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2017 #133 Skrevet 17. oktober 2017 57 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg tror vi legger saken død. Ganske lei av å høre på hvor usjarmerende, meggete, frekk, sinnsykt - ja lista fortsetter. Tror du tar hintet. Trenger ikke være rakettforsker, eller psykolog, for å forstår at slike ting ikke er hyggelig å høre. Dere holder dere overhode ikke til sak, men syns det er greit å komme med bemerkelser om hvem jeg er. Jeg er en datter, en søster, en kjæreste, en bonusmor, en venninne og ganske mange andre ting. Og heldigvis så vet de som kjenner meg hvem jeg er og hva jeg står for. Noe som har kommet klar frem i denne saken, er min egen usikkerhet, og dette har flere av dere virkelig presset på. Man må nok ha ett tykkere skall enn det jeg har for å kunne diskutere her inn. Det er notert. Takk til de av dere som har vist forståelse og kommet med saksberett kommentarer. TS Anonymkode: 922df...305 Vil bare du skal vite at ikke alle synes du er frekk osv. Her inne er det stor forskjell mellom liv og lære. De fleste påberoper seg å være fanebærere for et bredt utvalg opphøyde dyder (nestekjærlighet, fri fra mindreverdige følelser som sjalusi etc), samtidig som de behandler de som våger å sette ord på sine mindre opphøyde følelser mildt sagt dårlig. Tror også som deg at det er mange her inne som ikke lenger er sammen med far til sine barn, og som har et komplisert forhold til at han har gått videre og er i et nytt forhold. De bruker sine egne antipatier i forhold til eks og stemor i eget liv, som bakgrunn for å svare på alt av tråder som omhandler nyfamilie-problematikk. Da vil de nødvendigvis nærme seg din situasjon med et negativt utgangspunkt. Anonymkode: 4556e...e76
Anonym bruker Skrevet 17. oktober 2017 #134 Skrevet 17. oktober 2017 7 timer siden, Anonym bruker skrev: Vil bare du skal vite at ikke alle synes du er frekk osv. Her inne er det stor forskjell mellom liv og lære. De fleste påberoper seg å være fanebærere for et bredt utvalg opphøyde dyder (nestekjærlighet, fri fra mindreverdige følelser som sjalusi etc), samtidig som de behandler de som våger å sette ord på sine mindre opphøyde følelser mildt sagt dårlig. Tror også som deg at det er mange her inne som ikke lenger er sammen med far til sine barn, og som har et komplisert forhold til at han har gått videre og er i et nytt forhold. De bruker sine egne antipatier i forhold til eks og stemor i eget liv, som bakgrunn for å svare på alt av tråder som omhandler nyfamilie-problematikk. Da vil de nødvendigvis nærme seg din situasjon med et negativt utgangspunkt. Anonymkode: 4556e...e76 Helt enig med deg i dette. Det er helt fullt og lov å sette ord på følelser uten å bli omtalt som frekk, og alt du får imot deg. Jeg heier på deg. Jeg skjønner heller ikke grunn til at noen som erverver etterrnavn ved giftermål skal beholde dette navnet ved skilsmisse. Kanskje det hjelper deg litt å tenke at det er du som har mannen nå og at de andre bare tviholder? Slappe litt av? Ønsker deg alt godt og så håper jeg at alle de forsmådde eks hustruer snart finner seg ny hobby. Lykke til;) Anonymkode: f0967...e48
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå