Gå til innhold

Hvor lenge varer en soppinfeksjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså i underlivet. Jeg gjennomgikk en operasjon for noen uker siden, og fikk en hel haug med medisiner og smertestillende som tullet til bakteriefloraen min. Jeg behandlet meg selv med Canesten, men det funket ikke. Så kjøpte jeg en Diflucan, og soppen forsvant. Men nå, to uker etter, er den tilbake igjen. Bør jeg kjøpe en ny Diflucan eller bør jeg la kroppen fikse det selv? Er ikke så fan av å ta for mye medisiner...

Anonymkode: fe388...949

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo forsøke å ta en runde med f.eks. vivag - vaginale bakterier, fås på apoteket.

Ellers kan du med fordel også ta probiotika. Har du fått antibiotika etter operasjonen så bør du ta en type som er beregnet å bruke etter antibiotikabehandling - hør på helsekosten, det er flere typer.

Ellers gjelder det å kutte alt av sukker for å ikke gi soppen næring, og også unngå andre raske karbohydrater.

Hvor lang tid det tar vil være helt individuelt, kommer helt an på immunsystemet ditt og livsstilen din ellers. Husk også at hvis du hadde sex med mannen når du hadde sopp (eller før du oppdaget det, før det ble tydelig), da kan du nå ha blitt resmittet av mannen din. Jeg opplevde det for mange år siden. Fikk ene runden med sex etter den andre, var i et avstandsforhold, så oppdaget at det alltid blusset opp igjen etter at vi hadde vært sammen igjen. Legen min og legen hans sa han ikke kunne smitte meg. Jeg krevde at han behandlet seg likevel - og etter det hadde jeg aldri sopp mer mens vi var sammen.

Jeg kjenner ikke til Diflucan, men canestem må jeg ha vaginaltabletter av, ellers fungerer det ikke på meg. Jeg reagerer veldig på canestenkremen, så virker som om den bare gjør at det blusser fort opp fordi den irriterer huden min så enormt og på den måten forstyrrer bakteriefloraen i underlivet.

Anonymkode: 2f1c7...d2d

Skrevet

Signerer ovennevnte svar.

- Ta vivag vaginalt

- ta probiotika, du må få orden på tarmfloraen din ellers risikerer du å få sopp igjen og igjen.

- kutt ut sukker i gjerne en mnd. 

Anonymkode: 478c6...721

Skrevet

Okei, takk for svar.

Da prøver jeg en runde med Vivag, kanskje det funker. Probiotika vil vel ikke ha noen effekt da jeg ikke tok antibiotika? Kutte ut sukker en hel måned?! Ikke sjans i havet at jeg klarer det! 😅

HI

Skrevet

Du har fått sopp igjen to uker etter diflucan, det betyr at du må ta probiotika fordi du har ubalanse i tarmfloraen. Og du må kutte ut sukker. Dersom du ikke ønsker det så ikke bli overrasket om du enda en gang ikke blir kvitt soppen eller at du kommer til å få den igjen og igjen og igjen og igjen .......

Diflucan og Canesten behandler kun symptomene, årsaken ligger i tarmfloraen. Hva er det du ikke skjønner ved det??? 

Anonymkode: 478c6...721

Skrevet
På 12.10.2017 den 22.42, Anonym bruker skrev:

Okei, takk for svar.

Da prøver jeg en runde med Vivag, kanskje det funker. Probiotika vil vel ikke ha noen effekt da jeg ikke tok antibiotika? Kutte ut sukker en hel måned?! Ikke sjans i havet at jeg klarer det! 😅

HI

Jaja, da er det bare å kose deg videre med soppen. Du kan like gjerne bli vant med å ha den, for gjør du ikke noe med det som er årsaken til at du får sopp så vil du jo bare dempe symptomene med ev. medisiner, men ikke gjøre noe med årsaken.

Kos deg med sukker og raske karbohydrater videre og husk at du da forer soppen din videre.

Anonymkode: 2f1c7...d2d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...