Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2017 #1 Skrevet 12. oktober 2017 Min datter på 8 år er ganske blek i ansiktet. Hun er også ofte noe lilla under øynene. Hun er ellers frisk og rask. Har en tante som hun ligner på som også har til tider denne blekheten. Jeg er nok hypokonder av meg og blir selfølgelig kjempe bekymret for at det er noe alvorlig med henne.😔. Anonymkode: e9fd0...63a
Anonym bruker Skrevet 12. oktober 2017 #2 Skrevet 12. oktober 2017 Min gutt er veldig blek i vinterhalvåret. Ellers frisk og rask. Han har anemi og mangler jern og d-vitamin. Anonymkode: 9ee10...950
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #3 Skrevet 14. oktober 2017 sikkert kreft. herregud SÅ HYSTERISK, helt normal på denne tiden av året Anonymkode: 4c499...61a
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #4 Skrevet 14. oktober 2017 Ut i solen, ut i vind og vær, så går det over. Anonymkode: ea3e1...da2
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #5 Skrevet 14. oktober 2017 Kommer vel an på.. Er hun slik til vanlig så er hun vel bare sånn Noen er veldig bleke i huden, nesten hele året rundt, mens andre blir riktig sommerbrun og fargefull på sommerhalvåret og litt mer blek å gussen i huden på vinteren. Har hun derimot plutselig blitt "stabilt" blek i huden så kan d jo være at hun f.eks mangler noe som jern. Anonymkode: 31a74...ad5
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #6 Skrevet 14. oktober 2017 Sjekk jernstatus. Min sønn var blek ( i tillegg trøtt, sliten, sur og sint), han hadde for lavt jern -og ferritinnivå. Er nå midtveis i tremåneders jerntilskuddbehandling, er blid og fornøyd, har energi etter barnehagen og har fått hudfarge 👍 Anonymkode: 6ba0f...1a6
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #7 Skrevet 14. oktober 2017 11 timer siden, Anonym bruker skrev: Ut i solen, ut i vind og vær, så går det over. Anonymkode: ea3e1...da2 For noe tull. Anonymkode: c552e...ace
Anonym bruker Skrevet 14. oktober 2017 #8 Skrevet 14. oktober 2017 Ta blodprøver hos legen HI. Anonymkode: c552e...ace
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #9 Skrevet 15. oktober 2017 44 minutter siden, Anonym bruker skrev: For noe tull. Anonymkode: c552e...ace Hvorfor er det tull? Har du noen gang sett bleike friluftsfolk? Selvfølgelig kan man mangle jern o.l., men du verden så langt man kommer med sunt kosthold, varierte aktiviteter og masse frisk luft. Anonymkode: ea3e1...da2
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #10 Skrevet 15. oktober 2017 8 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er det tull? Har du noen gang sett bleike friluftsfolk? Selvfølgelig kan man mangle jern o.l., men du verden så langt man kommer med sunt kosthold, varierte aktiviteter og masse frisk luft. Anonymkode: ea3e1...da2 Ingenting galt med frisk luft, men selvfølgelig finnes det bleke friluftsfolk. Trening vil gi kortvarig rødtone. Siden du ikke ser ut til å vite det, så gir ikke solen d- vitamin fra september i Norge, så det er interessant å høre hvorfor du mener at friluftsfolk ikke skulle være like utsatt for å være bleke som andre? Skulle nesten tro du var 80, og trodde at man ble syk av vått hår og at frisk luft var en eller annen mirakelkur. Anonymkode: c552e...ace
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #11 Skrevet 15. oktober 2017 Akkurat nå, Anonym bruker skrev: Ingenting galt med frisk luft, men selvfølgelig finnes det bleke friluftsfolk. Trening vil gi kortvarig rødtone. Siden du ikke ser ut til å vite det, så gir ikke solen d- vitamin fra september i Norge, så det er interessant å høre hvorfor du mener at friluftsfolk ikke skulle være like utsatt for å være bleke som andre? Skulle nesten tro du var 80, og trodde at man ble syk av vått hår og at frisk luft var en eller annen mirakelkur. Anonymkode: c552e...ace ..fra september til april... Anonymkode: c552e...ace
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #12 Skrevet 15. oktober 2017 12 minutter siden, Anonym bruker skrev: Ingenting galt med frisk luft, men selvfølgelig finnes det bleke friluftsfolk. Trening vil gi kortvarig rødtone. Siden du ikke ser ut til å vite det, så gir ikke solen d- vitamin fra september i Norge, så det er interessant å høre hvorfor du mener at friluftsfolk ikke skulle være like utsatt for å være bleke som andre? Skulle nesten tro du var 80, og trodde at man ble syk av vått hår og at frisk luft var en eller annen mirakelkur. Anonymkode: c552e...ace Hehe... Nå er det sånn at jeg snart har levd et halvt århundre, og jeg har nok til dags dato ikke sett et blekt friluftsmenneske, nei. Selvfølgelig skal man sørge for å utelukke ev mangelsykdommer eller andre sykdommer, men selvfølgelig er frisk luft sunt. Vått hår ute i kulden er ikke sunt. For det første blir hjernen kald og det liker den ikke, for det andre kan håret brekke og det er ikke sunt. For håret, altså. Det hender vi som har levd en stund vet litt også, ser du. Anonymkode: ea3e1...da2
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #13 Skrevet 15. oktober 2017 5 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hehe... Nå er det sånn at jeg snart har levd et halvt århundre, og jeg har nok til dags dato ikke sett et blekt friluftsmenneske, nei. Selvfølgelig skal man sørge for å utelukke ev mangelsykdommer eller andre sykdommer, men selvfølgelig er frisk luft sunt. Vått hår ute i kulden er ikke sunt. For det første blir hjernen kald og det liker den ikke, for det andre kan håret brekke og det er ikke sunt. For håret, altså. Det hender vi som har levd en stund vet litt også, ser du. Anonymkode: ea3e1...da2 Vi bør åpenbart runde av opp til et helt århundre... Og du bør være svært forsiktig med å be folk som bør få råd om å oppsøke lege, om å være mer ute i frisk luft. Vet du noe som helst om de allerede er dette? Nei. I verste fall kan slike dårlige råd medføre at det for lang tid før vitaminmangel oppdages og for barn kan det ha store konsekvenser for vekst og utvikling. Anonymkode: c552e...ace
Anonym bruker Skrevet 15. oktober 2017 #14 Skrevet 15. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Hvorfor er det tull? Har du noen gang sett bleike friluftsfolk? Selvfølgelig kan man mangle jern o.l., men du verden så langt man kommer med sunt kosthold, varierte aktiviteter og masse frisk luft. Anonymkode: ea3e1...da2 Jeg har det, så det er bare tull ja. Jeg er friluftsmenneske, men er bleik og blålilla under øynene stort sett bestandig. Til å ha levd et halvt århundre, er du litt uvitende Anonymkode: 4359f...e70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå