Gå til innhold

Hva skal du ha til middag i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det burde vært enkelt, men noen ganger er det såååå vanskelig å finne på noe så banalt som middag. Formen har ikke vært helt på topp i dag heller, dessverre når jeg endelig har en fridag. Burde jo sprudlet over her. Men nå klarer jeg ikke en gang å komme på noe som helst som jeg har lyst på til middag og som jeg tror at resten av familien har lyst på også. Far er har en litt langt dag på jobb i dag og jentene er på tur og kommer hjem omtrent samtidig som han, så de må ha skikkelig middag. Nytter ikke med stekt egg på ei skive, noe det garantert hadde blitt om jeg var alene hjemme. Men når jeg skriver dette, så kjenner jeg jo at jeg har lyst på "skikkelig" middag jeg også.

Så, hva skal du ha? Kanskje jeg får lyst på det også?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Suppe med masse grønnsaker, biter av grillet kylling oppi, makaroni og ferske rundstykker til

Anonymkode: a4547...27f

Skrevet

Dersom jentene har vært ute på tur, så er sikker skikkelig varm mat med baguetter, hvitløksbrød eller lignende populært.

Enkel og god middag som er populær her i huset er da: 

* Pølselapskaus. gode kjøttpølser med lapskausblanding og potetmospulver. Kok opp 1l vann med en lapskausblanding . la koke i ca 15 min. ha i pølser i skiver og potetmospulver. serveres med flatbrød eller annet brød . og ketchup..

* Grønnsaksuppe  (mulig å ha i pølser her og)

* Tomatsuppe m egg og pannekaker. (litt mer styr)

* Taco synes eg er ekstremt lettvint

* Grytrett med ris og salat. med grillkrydder. 

Anonymkode: 6ccdc...89b

Skrevet

Hjemmelaget fiskegrateng og råkostsalat

Skrevet

Fiskekaker i brun saus og poteter + gr.saker. 

Anonymkode: 5b1c6...dee

Skrevet

Lagde en stor porsjon chili con carne i går så i dag varmer folk seg bare en skål i mikroen når de har tid til å spise. Alle tre ungene trener på torsdager, en fra 16-17.30, en fra 18-20 og en fra 18.15-19.15, mannen jobber til 17. Så ingen felles middag på torsdager.

Var forresten 10-åringen som lagde gryta i går da (jeg bare assisterte litt), lagde den som står på nettsiden til matstart. Veldig enkel oppskkrift, men den blir supergod med en skive brød til.

https://www.matstart.no/oppskrifter/middag/chili-con-carne/

Anonymkode: cde1f...9d0

Skrevet

Datteren min på 6 år fikk velge og da ble det fiskeboller :) 

Anonymkode: 19ffb...2b7

Skrevet

Kyllinglår og pomfri her. Varmes jo enkelt i ovn begge deler, gjerne sammen dersom det er plass. Vi er bare to så alltid plass på samme plate her. Kan ha salat i tillegg, i dag droppes det her. 

Anonymkode: 5170e...b36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...