Gå til innhold

Jeg som overdriver?? Mannen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen og hans kollegaer reiser ofte på tur med jobben i løpet av året , seminar , hytteturer , helgetur osv . Noe er faglig men mest kamuflert morro. Nå er det lagt opp til ny tur en uke i beg av januar , med avreise klokka 12 på Gardermoen første nyttårsdag !!! Jeg er så møkk lei hele opplegget og da reisen starter den datoen fikk jeg nok (de fikk tilbud om avreise den 2 januar) De andre er stort sett single og barnløse og uten de største forpliktelsene og siden alle andre drar den første mener mannen at han og skal det. Jeg ble møkksur og mannen like sur... hvordan hadde du tatt det?

Anonymkode: 7845e...a39

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde ikkje blitt aktuelt her trur eg 🤔

Eg hadde iallefall blitt sur 😉

Anonymkode: 2de0d...372

Skrevet

Hva betyr det at du ble møkk lei? At du sa at han ikke fikk reise (siden han også ble sur) eller hva?

Har du like mye fri og alenetid og reiser som ham?

Skrevet

Jeg hadde forventet at mannen hadde prioritert familien han har valgt å få og ikke hadde dratt bort på slike tulleturer fler enn ett par ganger i året. Og at jeg da haddwe kunnet dra bort like mange dager og brukt like mange penger.

Anonymkode: c94b9...cdf

Skrevet

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du synes det er verre at han drar 1.januar enn 2.januar, det hadde jeg aldri hengt meg opp i...

Men nå reiser mannen min på bare to turer i året da, en med jobb i 1-2 netter og en langhelg med håndballaget (de reiser gjerne til et eller annet arrangement, VM, EM e.l. og ser noen kamper og har det morro med heiagjengen til landslaget), så jeg har aldri blitt irritert over at han reiser.

Anonymkode: 8cab6...667

Skrevet

Jeg ble skikkelig sur , det jeg mener med møkk lei. Sa selvfølgelig ikke at han ikke kan dra, men ba han være mer ydmyk og forståelsesfull. Jeg har mulighet til noe egentid ja, men poenget mitt er at jeg ville prioritert annerledes . Jobben betaler alt morro på reisene og han får oppleve mye gøy , men han reiser liksom så mye og opplever så mye at han blir mindre entusiastisk når vi skal reise som familie ... er i grunn lei hele den jobben hans, men her ble det bare for mye... hi

Skrevet
8 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Mannen og hans kollegaer reiser ofte på tur med jobben i løpet av året , seminar , hytteturer , helgetur osv . Noe er faglig men mest kamuflert morro. Nå er det lagt opp til ny tur en uke i beg av januar , med avreise klokka 12 på Gardermoen første nyttårsdag !!! Jeg er så møkk lei hele opplegget og da reisen starter den datoen fikk jeg nok (de fikk tilbud om avreise den 2 januar) De andre er stort sett single og barnløse og uten de største forpliktelsene og siden alle andre drar den første mener mannen at han og skal det. Jeg ble møkksur og mannen like sur... hvordan hadde du tatt det?

Tenker kanskje at det er viktig å gi hverandre albuerom til å gjøre ting utenom familien også. Men da er det viktig at du også føler du har samme muligheter, tenker jeg da. 

Så kommer det jo kanskje an på hvor ofte han drar på tur.

Også må jeg jo spørre om du er sjalu? Føler du at det skjer uredelige ting på turen? 

Anonymkode: 7e62e...ef7

Skrevet

Først av alt er jeg på ingen måte sjalu , stoler fullt og helt på mannen . Han reiser på minst 2 ukes turer, minst ei langhelg på hytta, minst 2 kielturer, og også en langhelg på ukjent sted i Europa . I tillegg kommer aktiviteter med kollegaer innimellom . Hi 

Skrevet

Hadde nok personlig ikke satt pris på at mannen min dro i jul/nyttåes-tida. For min del er den tida hellig og skal tilbringes m familie. Så jeg hadde blitt sur.

Han kunne nesten dratt når som helst ellers.. og drar han ofte på sånne turer så går d helt fint å droppe en gang.

Anonymkode: 99fbe...a6a

Skrevet
20 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Først av alt er jeg på ingen måte sjalu , stoler fullt og helt på mannen . Han reiser på minst 2 ukes turer, minst ei langhelg på hytta, minst 2 kielturer, og også en langhelg på ukjent sted i Europa . I tillegg kommer aktiviteter med kollegaer innimellom . Hi 

Kan jeg spørre hvor han jobber? Begynner det på O? 

Mannen min drar også på mange jobbturen i løpet av et år - bare fest og moro. Jeg må innrømme jeg er litt lei av det jeg og, men jeg kan jo ikke nekte han det heller. Og så ser jeg hvor fint han har det, og hvor glad han er når han kommer hjem, så da er det greit. Men ja, det er noe dritt å sitte alene med tre unger og bikkje så mange ganger i året.

Anonymkode: be3db...1f0

Skrevet

For min del er jeg passelig lei mannen på den tiden etter en lang juleferie. Jeg har ikke noe stort forhold til nyttårshelg. Skjønner ikke helt forskjellen på å reise 1. eller 2. Januar. Men da ville jeg forvente samme frihet om jeg ville reise på jentetur halve påsken. 

Det er fint med familietid, men også fint å kombinere med litt av begge. Barnet har også godt av litt alenetid med en forelder.

Anonymkode: d7d1f...ba7

Skrevet
39 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Jeg skjønner ikke helt hvorfor du synes det er verre at han drar 1.januar enn 2.januar, det hadde jeg aldri hengt meg opp i...

Men nå reiser mannen min på bare to turer i året da, en med jobb i 1-2 netter og en langhelg med håndballaget (de reiser gjerne til et eller annet arrangement, VM, EM e.l. og ser noen kamper og har det morro med heiagjengen til landslaget), så jeg har aldri blitt irritert over at han reiser.

Anonymkode: 8cab6...667

1: 1.nyttårsdag er dagen etter nyttårsaften, som vanligvis innebærer feiring med familie og/eller venner, gjerne på et annet sted en hjemplassen og/eller langt fra "avreise kl 12 på Gardermoen". Det legger en del begrensninger på hvor familien kan feire nyttår, og hvor lenge de kan feire/feste med tanke på avreise jobbtur.

2: Det at 1.nyttårsdag er en helligdag? 

Anonymkode: 16c82...c68

Skrevet
12 minutter siden, Anonym bruker skrev:

1: 1.nyttårsdag er dagen etter nyttårsaften, som vanligvis innebærer feiring med familie og/eller venner, gjerne på et annet sted en hjemplassen og/eller langt fra "avreise kl 12 på Gardermoen". Det legger en del begrensninger på hvor familien kan feire nyttår, og hvor lenge de kan feire/feste med tanke på avreise jobbtur.

2: Det at 1.nyttårsdag er en helligdag? 

Anonymkode: 16c82...c68

Vi har aldri gjort noe 1. Nyttårsdag utenom å være trøtte etter dagen/ natten før. Det er som en søndag. Det hadde ikke gjort meg noe om han dro bort den dagen 

Anonymkode: 3189e...0ec

Skrevet
40 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Kan jeg spørre hvor han jobber? Begynner det på O?

Anonymkode: be3db...1f0

Obos?

Anonymkode: fb143...b1f

Skrevet

Jeg skjønner deg, det ville vært uaktuelt her med så mange sololøp på et år. 

Vi er to om familien, om han hadde hatt lyst/behov for så mange avbrekk og egotripper hadde ikke jeg vært riktig person for han å stifte familie med, eventuelt hadde vi måttet stoppe på ett barn. Men det snakket vi om litt før vi fikk barn,  i større grad mens eldste var baby og vi begge slet med å tilpasse oss. Og før vi fikk nr to sa jeg at et av kriteriene da var at begge måtte sette egotid helt til side det første året. Jeg orker ikke ta stilling til "kan jeg få lov til..." og sjonglere dårlig samvittighet overfor mannen min med å ikke slite meg ut fullstendig.

Det er ikke sånn at han aldri gjør morsomme ting uten familien, men det er hans ansvar å finne f.eks. barnevakt til eldste, ikke forvente at jeg skal gjøre alt alene, være ydmyk og takknemlig. Og jeg gir selvfølgelig det samme tilbake.

Anonymkode: c1d07...1be

Skrevet

Mannen hadde fått dratt. Hvor gamle er barna ? 

Anonymkode: 5a38b...fb9

Skrevet

Skjønner deg veldig godt hi! Ikke bare reiser han rimelig mye, men nå er det også dagen etter nyttårsaften som er helligtid. 

Anonymkode: 3db6d...6d7

Skrevet

Det hadde jeg ikke brydd neg med, om mannen hadde dratt 1. Eller 2.januar. 

Skrevet

Jeg hadde også blitt sur, det er vel ikke nødvendig å være med på alle turene. Har man valgt familie så skal man prioritere familien. 

Anonymkode: 68e25...ca8

Skrevet

Hadde nok også blitt sur. Han kan i det minste dra 2.jan. Høres ut som "mer enn normalt" med reiser via jobb..

Anonymkode: 2a9bc...001

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...