Gå til innhold

Påkledning turdag 1. klasse

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det var vesentlig varmere sist sønnen min var ute en hel dag, så jeg er litt usikker nå. :P Vil jo ikke at han skal fryse når han skal være ute så lenge. Det er meldt 10-12 grader, laber bris og mulighet for litt regn. Skolen anbefaler lag på lag, men hvilke lag? Holder det med ulltrøye, fleecejakke og tynn skalljakke på overkroppen? De er vel i aktivitet mye av tiden, men kommer nok til å sitte en stund også.

Anonymkode: 603e5...e70

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I 10-12 grader holderdet med vanlige klær og skallbukse og skalljakke over.

Anonymkode: 3eb44...b59

Skrevet

Ull, fleece og skalljakke høres veldig mye ut i 10 pluss...

Ville droppet både ull og fleece jeg for min del, må da være evig nok med en joggedress med skallbukse og skalljakke over. Sende med vanter og et pannebånd så holder han seg nok varm nok.

Anonymkode: 9921e...1ab

Skrevet

Tynn ull og skallbekledning. Tynn fleece-genser i sekken, samt vanter, pannebånd/tynn lue og et par ekstra sokker, i tynn ull. 

Ull er et fantastisk materiale for oss som tåler det. I dag klør jo ikke ullklær lenger heller. 

Anonymkode: 4db5e...c2e

Skrevet
17 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Ull er et fantastisk materiale for oss som tåler det. I dag klør jo ikke ullklær lenger helle

Det er klart at ull ikke klør hvis man tåler det, men hvis ikke, så klart det kan klø. Jeg tåler ikke ull, det klør noe inni helvete og jeg blir helt rødflammede. Så å så at ullklær ikke klør lenger, bli for dumt

Anonymkode: dcbab...a32

Skrevet
46 minutter siden, Anonym bruker skrev:

Tynn ull og skallbekledning. Tynn fleece-genser i sekken, samt vanter, pannebånd/tynn lue og et par ekstra sokker, i tynn ull. 

Ull er et fantastisk materiale for oss som tåler det. I dag klør jo ikke ullklær lenger heller. 

Anonymkode: 4db5e...c2e

Hehe, ull klør for de som ikke tåler det, og klør ikke for de som tåler det.

All ull klør på meg, og også på mine to barn, vi tåler det nemlig ikke ;)

Anonymkode: 9921e...1ab

Skrevet

Tusen takk for svar. Litt klokere nå. 😊

Hi

Anonymkode: 603e5...e70

Skrevet

Trenger ikke to lag på beina før det er minusgrader. Turbukse. Ulltrøye. Skalljakke. Fleece eller primaloftjakke i sekken. Pannebånd og tynne vanter i sekken. Goretexsko. 

Ev. send med regnbukse og støvler om det regner mye. 

Anonymkode: a1839...14b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...