Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #1 Skrevet 11. oktober 2017 Litt usikker på hva jeg skal gjøre her. Saken er at mitt barn ble lovt 3000 i konfirmasjonsgave av sin far når han fikk lønn, men det er nå over en måned siden. Jeg regner med at om jeg nå sender halve regningen for konfirmasjonen så får ikke barnet gave. Så er det greit å spørre om hvor gaven blir av? Er selv i mot det å love noe jeg ikke akter å holde. Jeg trenger nå selv de pengene jeg har lagt ut for konfirmasjon. Anonymkode: 46bc0...892
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #2 Skrevet 11. oktober 2017 Vanligvis er det ikke greit å be om å få gaver, men her synes jeg det er greit om du spør - uten at konfirmanten vet om det. Anonymkode: fa699...48f
KellyTaylor Skrevet 11. oktober 2017 #3 Skrevet 11. oktober 2017 Ai ai.... for å få de pengene som du har lagt ut for selve konformasjonen, så ville jeg ha valgt å kreve de inn via NAV, med mindre det var et ekstraavegant og storslått konfirmasjon? Og pengen som han har lovt konfirmanten skulle være unødvendig å kreve inn og klarte far virkelig ikke å spare seg opp til den summen i forkant? Får vel feriepenger som alle andre om han er i jobb? Men ja, krev alt inn!
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #4 Skrevet 11. oktober 2017 Kan du ikke først minne far om at han har lovet sønnen gave, og sende over regningen for selskapet etter at sønnen har fått gave? Uansett vet vel far om begge disse utgiftene og forventer å måtte betale begge deler? Da er det opp til ham å ha en plan for å få det betalt... Anonymkode: df661...29f
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #5 Skrevet 11. oktober 2017 Takk for svar. Altså hadde dette vært fra lengre ut i slekta så hadde jeg aldri tenkt på å spørre. Og joda han vist om lenge at hans del blir omtrent 10000. Anonymkode: 46bc0...892
sug lut Skrevet 11. oktober 2017 #6 Skrevet 11. oktober 2017 45 minutter siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Altså hadde dette vært fra lengre ut i slekta så hadde jeg aldri tenkt på å spørre. Og joda han vist om lenge at hans del blir omtrent 10000. Anonymkode: 46bc0...892 Dere har brukt tjue tusen på å arrangere konfirmasjon? Det er jo galematias.
Evablaum Skrevet 11. oktober 2017 #7 Skrevet 11. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Takk for svar. Altså hadde dette vært fra lengre ut i slekta så hadde jeg aldri tenkt på å spørre. Og joda han vist om lenge at hans del blir omtrent 10000. Anonymkode: 46bc0...892 Hvorfor så dyr konfirmasjon, når begge tydeligvis har dårlig råd?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå