Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #1 Skrevet 11. oktober 2017 Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har i store deler av barndommen vært veldig redd for menn i familien. F.eks bestefedrene mine, har jeg vært veldig redd for. Følt at de var truende, redd for at de skulle gjøre noe. Det startet kanskje i 9-års alderen. Og onkelen min har jeg også vært redd for, han er jeg fortsatt (i voksen alder) litt redd for også. Men jeg har aldri opplevd at de har gjort noe mot meg. Ingen har det. Det er det som er så rart. Jeg er litt sånn med svigerfar også, litt redd for ham, men han er faktisk ekkel også, da... (viser seg frem i bar overkropp, har spurt om jeg skal sitte på fanget osv D: Har dog skjerpet seg litt). Men hvorfor blir en 9-10-åring plutselig redd for mennene i familien? Er det noe galt med meg? Anonymkode: 6bf4b...017
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #2 Skrevet 11. oktober 2017 Trenger det å være noen grunn. Mange er redde for helt ufarlige ting. Kanskje disse mennene har autoritet (eller oppfører seg litt brautne eller breiale), og du har en overdreven respekt for autoriteter? Anonymkode: e9234...5a4
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #3 Skrevet 11. oktober 2017 58 minutter siden, Anonym bruker skrev: Jeg vet ikke hvorfor, men jeg har i store deler av barndommen vært veldig redd for menn i familien. F.eks bestefedrene mine, har jeg vært veldig redd for. Følt at de var truende, redd for at de skulle gjøre noe. Det startet kanskje i 9-års alderen. Og onkelen min har jeg også vært redd for, han er jeg fortsatt (i voksen alder) litt redd for også. Men jeg har aldri opplevd at de har gjort noe mot meg. Ingen har det. Det er det som er så rart. Jeg er litt sånn med svigerfar også, litt redd for ham, men han er faktisk ekkel også, da... (viser seg frem i bar overkropp, har spurt om jeg skal sitte på fanget osv D: Har dog skjerpet seg litt). Men hvorfor blir en 9-10-åring plutselig redd for mennene i familien? Er det noe galt med meg? Anonymkode: 6bf4b...017 Kan det tenkes at du hadde sett nyheter eller lest noe om overgrep eller drap mange menn hadde begått? Anonymkode: 353cf...ecb
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #4 Skrevet 11. oktober 2017 Det er veldig uvanlig å fortrenge seksuelle overgrep...hvis det er det du lurer på. Det skjer nok, men det er mye vanligere å plages av minner enn å ikke ha minner. Synes det er litt viktig at dette er kjent.. Anonymkode: 9e7f0...312
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #5 Skrevet 11. oktober 2017 16 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det er veldig uvanlig å fortrenge seksuelle overgrep...hvis det er det du lurer på. Det skjer nok, men det er mye vanligere å plages av minner enn å ikke ha minner. Synes det er litt viktig at dette er kjent.. Anonymkode: 9e7f0...312 Nei, det er ikke det jeg tenker på i det hele tatt. Anonymkode: 6bf4b...017
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #6 Skrevet 11. oktober 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Kan det tenkes at du hadde sett nyheter eller lest noe om overgrep eller drap mange menn hadde begått? Anonymkode: 353cf...ecb Kanskje? Anonymkode: 6bf4b...017
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #7 Skrevet 11. oktober 2017 26 minutter siden, Anonym bruker skrev: Trenger det å være noen grunn. Mange er redde for helt ufarlige ting. Kanskje disse mennene har autoritet (eller oppfører seg litt brautne eller breiale), og du har en overdreven respekt for autoriteter? Anonymkode: e9234...5a4 Det handler ikke om autoriteter, heller om frykten for overgrep. Men det henger ikke på greip. Anonymkode: 6bf4b...017
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #8 Skrevet 11. oktober 2017 Hva tror du selv, da? Det virker som du har noen tanker rundt dette. Du skriver at det handler om frykt for overgrep, men at du overhodet ikke tenker du har fortrengt minner om overgrep. Anonymkode: e9234...5a4
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #9 Skrevet 11. oktober 2017 17 minutter siden, Anonym bruker skrev: Hva tror du selv, da? Det virker som du har noen tanker rundt dette. Du skriver at det handler om frykt for overgrep, men at du overhodet ikke tenker du har fortrengt minner om overgrep. Anonymkode: e9234...5a4 Ja, nettopp. Jeg hadde en slags frykt for alt "sånt". Tror kanskje jeg oppdaget at de var menn, og hadde hørt en historie om dem? Eller ble redd fordi jeg begynte å komme i puberteten og fortsatt følte meg som barn Anonymkode: 6bf4b...017
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #10 Skrevet 11. oktober 2017 1 time siden, Anonym bruker skrev: Ja, nettopp. Jeg hadde en slags frykt for alt "sånt". Tror kanskje jeg oppdaget at de var menn, og hadde hørt en historie om dem? Eller ble redd fordi jeg begynte å komme i puberteten og fortsatt følte meg som barn Anonymkode: 6bf4b...017 Veldig vanskelig å si, men dersom du selv ikke har minner om overgrep, så heller jeg nok litt mer mot at frykten er irrasjonell. Hva slags forhold har du til egen kropp og seksualitet da? Har du hatt noe du har tenkt er underlige reaksjoner eller plager der? Anonymkode: 353cf...ecb
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #11 Skrevet 11. oktober 2017 Det virket som at du er redd for at noen har misbrukt deg seksuelt. Du tok selv i bruk ordet overgrep Anonymkode: 462f8...923
Anonym bruker Skrevet 11. oktober 2017 #12 Skrevet 11. oktober 2017 3 minutter siden, Anonym bruker skrev: Det virket som at du er redd for at noen har misbrukt deg seksuelt. Du tok selv i bruk ordet overgrep Anonymkode: 462f8...923 Lær deg å lese. Anonymkode: 353cf...ecb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå